کار تیمی،  بزرگترین ارزش یک مجموعه است
دنیای اقتصاد: یکی از بنیانگزاران و همچنین مدیرعامل شرکت عکس پرینت ( (AXprint، مهمان پنجمین همایش استارتاپ گرایند اصفهان بود که با حمایت شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان و اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، پویا محمودیان از کارآفرینان موفق و بنیانگزاران و مدیرعامل عکس پرینت در این همایش در معرفی خود گفت: اگرچه رشته تحصیلی ام در دانشگاه مهندسی شیمی بود اما از دوران دبیرستان به رشته کامپیوتر علاقه مند بودم و علت ورودم به رشته مهندسی شیمی نیز واردکردن کامپیوتر به این رشته بود.
وی با اشاره به اینکه دانشجوی موفقی نبوده و با معدل زیر 13 دوران تحصیل در دانشگاه را به پایان رسانده، گفت: آشنایی من با ایده ای شبیه عکس پرینت زمانی شکل گرفت که به عنوان برنامه نویس و توسعه دهنده سرویس چاپ در یک شرکت چاپ عکس شاغل بودم.
عضو هیأت مدیره و مسوول کمیسیون تجارت الکترونیک سازمان نظام صنفی رایانه استان تهران، خاطرنشان کرد: در آن دوران سعی کردم با ایجاد یک اتوماسیون برای گردش کار چاپخانه این برنامه را به سایر چاپخانه داران بفروشم که موفق نشدم.
محمودیان درباره عکس پرینت گفت: این سرویس یک سرویس آنلاین است که به افراد کمک می کند با عکس های خود یک ابراز اجتماعی داشته باشند و خاطرات خود را به نحوی که دوست دارند، بیان کنند.
وی اضافه کرد: مشتریان می توانند با استفاده از این ابزار آنلاین، کتاب عکس یا تقویم و یا هر محصول فیزیکی از این دست را که دوست دارند تهیه کنند.
به گفته وی ایده اولیه عکس پرینت در سال 2001 به ایران آمد که به دلیل نبود دوربین دیجیتال در ایران و همچنین اینترنت نه چندان پرسرعت و پرداخت آنلاین محدود، نتوانست در کشور توسعه یابد.
محمودیان افزود: پس از شکست در ایده اتوماسیون چاپ در سال ۸۳ به سراغ ایده عکس پرینت رفتم و هم اکنون ۲۱ نفر نیروی کار تمام وقت در این شرکت مشغول به کارند و این مجموعه، سوددهی مناسبی دارد.
وی تأکید کرد: در دنیا گرایش چاپ عکس رو به افول است و گرایش نشر عکس جای آن را گرفته و عکس پرینت، نشر محصولات اختصاصی شده را به صورت های مختلف هدف قرار داده است.
وی کار تیمی را بزرگترین ارزش کار یک شرکت دانست و گفت: در انتخاب اعضای تیم عکس پرینت همواره به دنبال با استعدادها بودم و اگرچه نمی توانیم حقوق بالایی به نیروها بدهیم به جای آن امید و دورنمایی روشن از آینده به آن ها ارایه می کنیم.
وی یادآور شد: در عکس پرینت خدمات محور یا محصول محور نیستیم بلکه مشتری محوریم زیرا محصولات شرکت با احساسات عاطفی آن ها در ارتباط است و خوشحال کردن مشتری و رضایت 110 درصدی وی هدف ماست.
به گفته وی عکس پرینت با ۶۰ میلیون تومان سرمایه اولیه کار خود را آغاز کرده و ایده های تازه ای مانند ایجاد پلت فرم برای اشتراک گذاری عکس بر روی موبایل را نیز برای ارایه دارد.
وی درباره علت موفقیت عکس پرینت اظهار کرد: به نظر می رسد شبکه های اجتماعی نگاه آدم ها را نسبت به بخش خصوصی زندگیشان عوض کرده و نگرانی آن ها در زمینه انتشار عکس را کاهش داده است؛ همچنین عکس زمانی موضوع جذابی برای سوء استفاده چیان می شود که فایل عکس در اختیار یک فرد قرار بگیرد اما در عکس پرینت عکس به روش کلاسیک چاپ نمی شود بلکه همه چیز در اتوماسیون انجام می شود.
گفتنی است عکس پرینت یک بستر آنلاین است که به کاربران اجازه می دهد به سادگی محصولات چاپی اختصاصی شده با عکس خودشان مانند کتاب عکس و تقویم اختصاصی شده را طراحی کرده و سفارش چاپ بدهند.
تا پایان ۲۰۱۴ عکس پرینت در حدود ۳۰۰ هزارکاربر عضو داشته و همچنین بیش از ۱۵ نوع محصول با قابلیت اختصاصی سازی را به کاربران ارایه می دهد.