تولید در اقتصاد اصفهان به فراموشی سپرده شده است
دنیای اقتصاد: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: متاسفانه اصل کلمه تولید در فضای اقتصادی اصفهان به دست فراموشی سپرده شده و این در حالیست که تولید نقش موثری در اشتغال‌زایی دارد. غلامعلی قادری در جمع اعضای کانون کارآفرینی استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر نرخ بیکاری استان ۱۳.۶ درصد است و این در حالی است که نرخ متوسط کشوری ۱۰.۸ درصد است. وی مهمترین راه برون‌رفت از مسئله بیکاری در استان اصفهان را توجه به کارآفرینی دانست و افزود: در زمان حاضر نیاز به خدمات فنی و مهندسی در استان از سوی فعالان اقتصادی احساس می شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اعلام کرد: متاسفانه اصل کلمه تولید در فضای اقتصادی اصفهان به دست فراموشی سپرده شده و این در حالیست که تولید نقش موثری در اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی استان دارد.دبیر کانون کارآفرینی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: با توجه به لزوم شناسایی کارآفرینان، فرم‌های خود ارزیابی بر مبنای اصول علمی تهیه شده و فراخوان مربوط به زودی اعلام می‌شود.محمودرضا اقارب پرست ادامه داد: بایستی با جمع‌آوری پتانسیل عظیم موجود در استان، حوزه کارآفرینی را متحول سازیم. وی خواستار تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و استفاده از تجربه کارآفرینان شد و گفت: این ارتباط می‌تواند در قالب جلسات مشترک بین اتاق بازرگانی و دانشگاهای استان شکل گیرد. دبیر کانون کارآفرینی استان اصفهان اعلام کرد: کارآفرینان موفق می‌توانند جوانان را تشویق به کارآفرینی کنند و تجارب خود را در اختیار آنها قرار دهند. وی بخش گردشگری را یکی از بکرترین فضاها برای کارآفرینی جوانان برشمرد و گفت: با تلاش مستمر و ایده‌های نو می‌توان در بخش گردشگری روستاها تحول بزرگی ایجاد کرد.

اقارب پرست خواستار توجه به کارآفرینی فرهنگ و هنر و آموزش در جامعه شد و گفت: در سال‌های گذشته کارآفرینان بخش فرهنگ و هنر توانسته‌اند تاثیراتی در بخش کارآفرینی ایجاد کنند و همچنین در بخش آموزش مراکز بزرگ آموزشی همراه با ایده‌های خلاق آموزشی ایجاد شده است. وی خواستار توجه به جوانان به ویژه دانشجویان از سوی کانون کارآفرینی در موضوع نهادینه شدن کارآفرینی در دانشگاه‌ها شد و ادامه داد: دوره دانشجویی بهترین زمان برای کارآفرین شدن است.دبیر کانون کارآفرینی استان اصفهان خواستار توجه به کارآفرینی در بخش کشاورزی شد و اعلام کرد: سالانه ۱۰۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود که ۲۰ میلیون تن در ردیف ضایعات قرار می‌گیرد و کارآفرینان می‌توانند از این تهدید یک فرصت اقتصادی بسازند. وی با اشاره به امحای مقادیر زیادی سیب زمینی در استان فارس گفت: سال‌های گذشته در استان اصفهان نیز امحا انجام شده و رسانه‌ای نشده و این در حالیست که در سایر کشورها یک هزار و ۱۰۰ فرآورده از سیب زمینی بدست می‌آورند ولی در ایران تنها سه نوع محصول فرآوری می‌شود.اقارب پرست اضافه کرد: بخش کشاورزی بخش مستعدی برای کارآفرینی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.وی خواستار تفکیک کارآفرینان به بحش اجتماعی و عمومی شد و اظهار داشت: زنان خانه دار می توانند به عنوان کارآفرین زیست محیطی شناخته شوند.