حذف ضوابط و موانع سختگیرانه صنایع دانش بنیان
فقط به آن دسته از صنایع های تک (دانش بنیان) مجوز فعالیت در محدوده شعاع 120 کیلومتری تهران داده میشود که مصادیق صنایع نوین را در رتبه بندی استقرار صنایع به صورت شفاف دارا باشند.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی در شرکت صنعتی شمس آباد طی گفت و گویی با بیان این مطلب خواستار توجه بیشتر به عملکرد واحد های خلاق و دانش بنیان در حوزه فناوری های پیشرفته شد .
مهدی میرخانی تصریح کرد: هیئت وزیران در تاریخ ۱۸/۵/۸۸ با صدور و ابلاغ مصوبه ای فعالیت واحد‌های صنایع های تک (دانش بنیان) استان تهران را در خارج شهرک های صنعتی و محل های موجود مجاز شمرد که بر این اساس مجوزهایی نیز صادر شد.
وی افزود: با شروع به کار دولت یازدهم و ارزیابی های مجدد انجام شده در بالاترین سطوح دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت و با توجه به ایراد محیط زیست به بحث مصادیق در این مصوبه، مفاد این بخشنامه مورد تجدید نظر و بازنگری قرار گرفت و مصوبه جدیدی ابلاغ شد که شرط فعالیت واحدهای های تک در خارج از شهرکهای صنعتی در آن لغو شده است.
میرخانی با اشاره به اینکه احداث صنایع های‌تک به عنوان صنایع پیشرو وبدون آلایندگی علاوه بر مزیت های بیشماری که محققان واندیشمندان مارا برای کاربردی کردن صنایع نو و ایجاد اشتغال بالا در جهت افزایش ارزش افزوده اقتصادی کشور یاری میدهد، راهی برای برون رفت از تحریم های ظالمانه علیه کشورمان نیز است. وی یادآور شد: در صورت اجرا والزام به حضور واحد‌های صنایع های‌تک در شهرک‌های صنعتی نباید واحدهای با سابقه در خارج از شهرک ها حذف شوند.
وی در ادامه یادآور شد: البته این سازمان پیشنهاداتی برای رفع موانع و تسریع در امر سرمایه گذاری صنعتی با اولویت توجه و تمرکز ویژه به صنایع دانش بنیان و درخواستهای متخصصین در شهرستانها به ویژه تهران و همچنین دسترسی آنان به منابع علمی و تخصصی و حذف ضوابط سختگیرانه از سوی شهرداریها و محیط زیست در دست تدوین و ارائه دارد که امیدواریم مورد توجه مقامات ارشد بالادستی وزارتخانه متبوع قرار گیرد تا موجبات رشد فناوری در حوزه تخصصی صنایع نوین استان تهران شود.