دستورالعمل مدون برای سرمایه‌گذار خارجی تعیین شود
دنیای اقتصاد : رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: هیاتهای زیادی در راه اصفهان هستند و این در حالیست که هنوز دستورالعمل مدونی برای سرمایه‌گذار خارجی نداریم.

دومین جلسه کمیسیون حمایت سرمایه‌گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی استان اصفهان در محل اتاق بازرگانی استان اصفهان و به ریاست قاسمعلی جباری و با حضور نمایندگانی از اداره اقتصاد و امور دارایی استان، استانداری، وزارت خارجه و فعالان بخش خصوصی برگزار شد.
قاسمعلی جباری در این جلسه گفت: انتظار همه فعالان بخش خصوصی ایجاد دگرگونی در فضای پساتحریم است و همه نگاهها در اتاق بازرگانی به این کمیسیون برای ایجاد تغییرات بنیادین در سرمایه گذاری است.
رییس کمیسیون سرمایه گذاری در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع جذب سرمایه‌گذار خارجی در شرایط فعلی گفت: دستور کار این جلسه کمیسیون مشخص کردن اعضای کمیته‌های تخصصی است و وظایف کمیته ها در این دور، آماده کردن زیرساختها برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی است.هیات های زیادی در راه اصفهان هستند و این در حالیست که هنوز دستورالعمل مدونی برای سرمایه‌گذار خارجی نداریم.

وی همچنین افزود: در بحث قوانین حمایتی مشکلی احساس نمی شود اما به نظر می رسد مشکل اصلی در اجرایی شدن قوانین است و بایستی در این کمیسیون تدابیری برای اجرای بهتر قوانین اندیشیده شود.
جباری با اشاره به مشکلات متعدد صنایع در موضوع این کمیسیون گفت: در تامین مالی صنایع مشکلات متعددی دارند و در بحث بورس، فاینانس و اوراق تامین مالی هیچ کاری صورت نگرفته است.
مجتبی ملااحمدی (نائب رییس کمیسیون صنایع) در این نشست درباره پیشنهاد تشکیل کمیته صیانت از سرمایه گذاری گفت: در سال‌های اخیر مشاهده شده که برخی واحد‌های تولیدی که دارای کارگر و تجهیزات قابل توجه نیز هستند تنها به دلیل وجود یک مشکل کوچک مالی نظیر بیمه، مالیات یا عوارض و ... با مشکل مالی مواجه شده و مجبور به تعطیلی واحد شده‌اند.

وی افزود: از این رو تشکیل کمیته‌ای برای رفع این مشکلات و صیانت از حقوق سرمایه گذاران الزامی بود و در حال حاضر شرح وظایف کمیته مشخص شده و هدف اصلی کمیته، رفع مشکلات قانونی بنگاه‌ها، اجرای صحیح قانون رفع موانع تولید و رفع تضادهای موجود میان برخی بخشنامه‌های دستگاه های دولتی و اصل این قانون است.