سهیل روشن * در تحلیل اخیر سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان با نماد غشان که در مورخ 16/06/92 چاپ شد، این طور گفته شد که قیمت سهام شرکت از محدوده 680 تومان تا 590 تومان کاهش خواهد داشت و اینک با تحقق تحلیل قبلی قیمت، به بررسی شرایط جدید و بروز آوری آن می پردازیم. در حال حاضر قیمت در محدوده 660 تومان قرار دارد و خط روند صعودی خود را شکسته است. هم چنین سهام شرکت با تشکیل الگوی دو قلوی سقف روبرو است که ذاتا یک الگوی نزولی قیمتی است.
خط روند بلند مدت قیمت در محدوده ۴۵۰ تومان قرار دارد که با محدوده ۸/۶۱ درصد تصحیح فیبوناچی یکی است. به نظر قیمت از محدوده ۶۶۰ تومان در حال افت تا محدوده ۴۵۰ تومان است که در مسیر کاهش حمایت های ۵۹۲ تومان و ۵۲۴ تومان از اهمیت برخوردار است. کاهش احتمالی پیش رو می تواند حداکثر تا انتهای بهمن ماه به اتمام برسد. آنچه از تحلیل سهام شرکت بدست می آید ورود گسترده سهامداران در اردیبهشت ماه سال جاری و خروج آن ها در تیر و مرداد ماه سال جاری از سهام مذکور است. این ورود و خروج موجب افزایش ۴۵۰ تومانی و کسب بازدهی بیش از ۱۵۰ درصدی در طی ۵ ماه، بطور میانگین ۳۰ درصد در هر ماه برای صاحبان سهام شرکت شیر پگاه خراسان شده است.
براساس آنچه گفته شد قیمت سهام مذکور با احتمال کاهش روبرو است. تحلیل فوق یک سیگنال خرید یا فروش در بازار بورس ایران نیست.
* کارشناس و تحلیلگر ارشد اقتصادیwww.Ciep.ir