رعایت موارد ایمنی و فنی در معادن استان تهران
دکتر مجید پورمقدم : در اجرای تبصره 5 ماده 12 اصلاحیه قانون معادن ، معادنی که نسبت به آلودگی‌های زیست محیطی خود اقدام کنند از 20 درصد تخفیف ویژه در پرداخت حقوق دولتی برخوردار خواهند شد با موافقت دکتر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ، صدور پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی شن و ماسه آبرفتی استان تهران به صورت گام به گام در حال انجام است.
معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اعلام این خبر گفت: طی روزهای آینده حداقل ۸ واحد معدنی عضو انجمن تولیدکنندگان شن و ماسه استان تهران در حوزه شهرستان‌های شهریار ، قدس و پاکدشت که موارد ایمنی و فنی را در معادن خود رعایت کرده اند، دارای پروانه بهره‌برداری می‌شوند.
دکتر مجید پورمقدم با بیان اینکه در هفته‌های گذشته بحث صدور پروانه‌های بهره برداری معادن و ظرفیت‌های موجود این معادن مورد بررسی دقیق کارشناسان قرار گرفته است افزود: کارشناسان این سازمان نیز با همکاری ادارات تابعه در اجرای دستورالعمل مقام مافوق برای کمک به ENGO‌های شن و ماسه استان تهران به صورت مستمر در حال بازدید از این واحدها هستند.
وی تصریح کرد: رعایت اصول ایمنی وزیست محیطی مد نظر معاون معدنی وزارت متبوع است و محاسابات دقیق حجم برداشت مواد معدنی در راستای وصول حقوق دولتی این معادن به طور جدی کنترل می‌شود.
پورمقدم ادامه داد: این معاونت برای همکاری کامل با بهره‌برداران معادن شن و ماسه آبرفتی جهت ارتقای اصول ایمنی و کاهش دپوی مواد معدنی با هدف رفع آلودگیهای زیست‌محیطی به طور مداوم از این معادن بازدید می‌کند.
معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت یادآور شد با اجرایی شدن تبصره ۵ ماده ۱۲ اصلاحیه قانون معادن در خصوص معادنی که نسبت به کاهش آلودگی‌های زیست محیطی خود اقدام نمایند از ۲۰ درصد تخفیف در پرداخت حقوق دولتی برخوردار می‌شوند.
پورمقدم در خصوص طرح‌های خلاق و ابتکاری این سازمان که به وزارت متبوع ارجاع می‌شود و شامل نصب سیستم مانیتورینگ معادن جهت پایش استخراج موادمعدنی و همچنین در مورد تشکیل اتاق ایمنی معدن است ، اظهار کرد: در این زمینه پیشنهاد تهیه دستورالعمل ایمنی معادن شن و ماسه آبرفتی استان و کشور پیشنهاد شده است.
وی ضمن سپاسگزاری از حمایت‌های بی دریغ معاون معدنی وزارتخانه و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در خصوص معادن استان گفت: کلیه معادن شن و ماسه آبرفتی که نسبت به مسائل ایمنی و فنی خود اقدام نمایند مشمول صدور پروانه بهره برداری خواهند شد.