فضای رقابتی پیش رو  را تهدید ندانیم
مهندس خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت: شرکت‌های پخش جایگاه و مسوولیت خطیری دارند و آشنایی با ابزارها و رویه‌های بین‌المللی می‌تواند اهالی این صنعت را برای برنامه‌ریزی و عمل درست یاری کند.
مهندس خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، دومین سخنران روز نخست دومین کنفرانس صنعت پخش ایران بود.وی با اشاره به اینکه خود را از خانواده پخش جدا نمی‌داند، گفت: ما خود را همراه شما می‌دانیم و معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیشترین ارتباط را با صنعت پخش و توزیع دارد و من سعی می‌کنم به محورهای کلان این معاونت بپردازم.
وی گفت: شرکت‌های پخش جایگاه و مسوولیت خطیری دارند و آشنایی با ابزارها و رویه‌های بین‌المللی می‌تواند اهالی این صنعت را برای برنامه‌ریزی و عمل درست یاری نماید. به گفته وی، تشکل صنعت پخش به دلیل ارتباط با مشتری، حمل و نقل و کاهش هزینه‌های آن، بازاریابی و ... نقش کلیدی‌تری از سایر تشکل‌ها دارد.

وی افزود: فضای رقابتی پس از برجام را نباید تهدید بدانیم. این امر، فرصت است و به نفع مردم و بنگاه‌هایی است که به پویایی می‌‌اندیشند.مهندس خسروتاج تاکید کرد: شرکت‌های پخش با رشد کمی و کیفی می‌توانند به گونه‌ای عمل کنند که وقتی محصول توسط یک برند عرضه می‌شود، این اطمینان را به مصرف‌کننده بدهد که این کالا که شاید با نام آن آشنا نباشد، محصول کیفی است.وی همچنین اظهار کرد: ورود صنعت به حل بحران‌های این حوزه بسیار مهم است.

دست‌اندرکاران صنعت پخش به دلیل دارا بودن مهم‌ترین نقش در زنجیره تامین، باید ارائه‌دهنده راهکارهای کاهش هزینه، رقابت‌پذیری و سایر موارد مهم باشد. آنها هم دیدگاه‌های مشتریان و مصرف‌کنندگان را می‌شناسند و هم مسائل و حرف‌های تولیدکنندگان را و این وضعیت خاص صنعت پخش است که باید از این جایگاه و ظرفیت بهره ببریم.وی در بخش دیگری از سخنانش، برنامه‌ها و عملکرد معاونت اقتصادی و بازرگانی را به طور مشروح تشریح کرد و گفت: این معاونت، سعی در جذب هر چه بیشتر سرمایه‌گذاری خارجی و مشترک دراد و در جست‌وجوی انتقال تکنولوژی تولید در زمینه‌هایی هستیم که خلاء داریم.وی خطاب به حاضران گفت که برای طرح مسائل و مشکلات و پیشنهاداتشان آماده است و همه می‌توانند در این زمینه نظراتشان را بیان کنند.