شرکت تولیدی خاور صنعت هما با بیش از دو دهه سابقه فعالیت تولیدی در زمینه انواع لوله پروفیل و قوطی، از سال 1383 در محل کنونی کارخانه در زمینی به مساحت تقریبی 43 هزار متر مربع در پیشوای ورامین، وارد فاز دیگری از حیات اقتصادی خود شده است . این کارخانه با مدیریت محمد علی طرزی و با پشتوانه فنی و علمی، نیروی انسانی تخصصی، ماشین آلات به روز و استفاده از دانش روز دنیا تاکنون نسبت به راه اندازی 6 سالن سرپوشیده با مساحتی بالغ بر 18 هزار متر مربع اقدام کرده و طی این سالها با درایت مدیریت ارشد مجموعه توانسته است به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع لوله ، پروفیل و قوطی در سطح خاورمیانه تبدیل شود.
تولیدات این شرکت به دلیل دارا بودن کیفیت مناسب و توان رقابتی در بازارهای بین المللی منطقه نیز با استقبال خریداران مختلف در بیش از هفت کشور مواجه شده است. هرچند با تشدید تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران طی سالیان اخیر شرکت خاور صنعت هما با مشکلات متعددی از بابت معاملات بین المللی و خصوصا گشایش LC ، تامین ماشین آلات، قطعات یدکی و مواد اولیه دست به گریبان بوده است ولی با روی کار آمدن دولت یازدهم و رفع تدریجی این مشکلات تامین نیازهای این شرکت نیز به تبع سایر بخشهای اقتصادی با سهولت بیشتری نسبت به گذشته میسر شده و خواهد شد.
به رغم مشکلات بیان شده، شرکت خاور صنعت هما توانسته است ضمن غلبه بر آنها نسبت به افزایش صادرات و ارز آوری ناشی از فروش تولیدات خود در بازارهای بین المللی، بخش عمده ای از نیازهای ارزی خود را جهت تامین مواد اولیه، ماشین آلات و قطعات یدکی مورد نیاز برآورده سازد. صادرات بیش از 5000 تن از محصولات تولیدی این شرکت نشان از پتانسیل های نهفته مدیریتی در این بخش از صنعت دارد.
محمد علی طرزی مدیرعامل شرکت خاور صنعت هما در بازدید مهندس یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و هیئت همراه از این کارخانه با اشاره به کمبود فضای رفاهی، تفریحی و گردشگری در کلان شهر تهران از برنامه ریزی برای احداث مدرن ترین پارک آبی کشور با سرمایه گذاری سنگین بخش خصوصی خبر داد.
وی با اشاره به در دست اجرا بودن عملیات عمرانی احداث مجموعه فرهنگی، ورزشی پارک آبی تهران در زمینی به مساحت تقریبی 22 هزار متر مربع در غرب تهران و در منطقه 22 شهرداری، خواستار مساعدت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در زمینه صدور مجوزهای لازم برای تامین تجهیزات و ادوات مورد نیاز این مجموعه شد.
مجموعه فرهنگی - ورزشی پارک آبی تهران با زیر بنای تقریبی ۵۰ هزار متر مربع در دو سالن مجزا برای آقایان و بانوان به صورت سرپوشیده و رعایت کلیه شئون اسلامی در دو فاز به صورت خطی اجرا خواهد شد. این مجموعه به نحوی طراحی شده است که پس از بهره برداری ضمن ارائه خدمات مناسب نیازهای شهروندان و استفاده کنندگان از مجموعه را در خصوص تامین فضای پارک خودرو فراهم ساخته و در فاز اول و در زمینی به مساحت تقریبی ۲۵۰۰ متر مربع در ۷ طبقه قابلیت تامین حدود ۱۰۰۰ مکان جای پارک را جهت استفاده کنندگان داراست. پارکینگ مجموعه با قابلیت افزایش به ۹ طبقه در فاز دوم بیش از ۲۴ هزار متر مربع فضای پارک را در پایان فاز دوم بهره برداری به استفاده کنندگان اختصاص خواهد داد که نشان از دوراندیشی و برنامه ریزی مناسب سرمایه‌گزاران و در نظر گرفتن افق‌های آتی دارد.
مجموعه پارک آبی تهران در پایان فاز دوم راه اندازی با بیش از 70هزار متر مربع به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های تفریحی و ورزشی استان و کلان شهر تهران و حتی منطقه خاورمیانه به شمار خواهد آمد.
ویژگی های خاص مجموعه در دست ساخت فرهنگی - ورزشی پارک آبی تهران با بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی بیانگر درایت و دوراندیشی مدیران و مهندسین ایرانی و سایر سرمایه گذاران این مجموعه است که با تشخیص صحیح نسبت به رفع کمبودهای موجود در زمینه فضای تفریحی، ورزشی اقدام نموده اند.
در همین راستا مهندس صادقی و هیات همراه نیز حمایتهای خود را از پروژه پارک آبی تهران و کمک به اجرای آن اعلام داشتند.
است در آینده نزدیک با راه اندازی این پروژه بیش از ۲۰۰ نفر کارگر و پرسنل مشغول به کار خواهند شد.