با انجام اصلاحات اساسی کوره شماره هشت مسیر دستیابی به تولید 2/ 7 میلیون تن فولاد مذاب هموارشد
دنیای اقتصاد: با انجام اصلاحات اساسی بر روی کوره قوس الکتریکی شماره 8 ، ظرفیت این کوره نیز همانند کوره های 2،1 و7 افزایش یافت تا راه دستیابی به تولید 7.2 میلیون تن فولاد مذاب در فولاد مبارکه هموارتر گردد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، مهرداد عبدالرحیم زاده مدیر توسعه نواحی آهن سازی و فولادسازی با اعلام این خبر افزود: در این پروژه موفقیت آمیز عملیات تست و راه اندازی کوره در تاریخ دهم شهریور ماه سال جاری با موفقیت پایان یافت و این کوره وارد سیکل تولید شد، با تغییر شکل کلی بدنه این کوره و انجام سایر اقدامات مورد نیاز، زمان ذوب گیری کاهش و تعداد ذوب روزانه افزایش می یابد. همچنین محمد حسین خرمی رئیس اجرای پروژه های فولادسازی اضافه کرد: جهت اجرای این پروژه، برنامه تفصیلی فشرده تهیه و در یک دوره توقف دو ماهه کوره 8 که از تاریخ 6 تیرماه 1394 شروع شد، ابتدا کلیه تجهیزات قبلی دمونتاژ و از محل تخلیه شد، سپس فعالیت های اجرائی بصورت موازی آغاز گردید. وی در خصوص دیگر اقدامات انجام شده در حین اجرای این پرژه گفت: با ایجاد تونل برق شماره 4 فولادسازی امکان اجرای کابلهای 63 کیلوولت با مقطع 800 میلی متر مربع جهت تغذیه برق کوره های توسعه یافته از پست MIS فراهم شد.

خرمی با تأکید بر این مطلب که با انجام اصلاحات فوق الذکر روی این کوره، بدنه آن بصورت کلی تغییر شکل داده شده و ظرفیت آن از 180 تن به 200 تن رسید، افزود: در همین راستا قطر الکترودها از 600 به 700 میلی متر تبدیل و ظرفیت شارژ مواد افزایش داده شد، همچنین سیستمهای کنترل بصورت اساسی تعویض و به روز شد تا نهایتاً این اصلاحات باعث کاهش زمان ذوب گیری و افزایش تعداد ذوب روزانه گردد.