خواسته غیر قانونی از و زیر نیرو نداریم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان این استان در دیدار با وزیر نیرو خواهان اجرای دقیق مصوبات شورای عالی آب درباره زاینده رود شدند و خواسته ای خارج از قانون از وزیر نیرو ندارند. حیدرعلی عابدی افزود: در این جسله که همه نمایندگان استان حضور داشتند، وزیر نیرو به همراه معاونان خود شرکت کرد که نشاندهنده اهمیت جلسه بود. وی با بیان اینکه حفظ و تامین منابع آبی جدید برای استان اصفهان و بسیاری از استان های کشور حائز اهمیت است و کمبود آب در استانهای دیگر نیز وجود دارد، تصریح کرد: موضوعات مطرح شده با وزیر نیرو مربوط به آب کل استان بود و در این جلسه موضوعات مهمی همچون احیای تالاب گاوخونی، تامین حقابه کشاورزان شرق و غرب اصفهان و آب شُرب اصفهان مورد تاکید قرار گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه همه نمایندگان استان برای اجرایی شدن طرح ۹ ماده ای مصوب شورای عالی آب اتفاق نظر دارند و خواهان اجرای آن هستند، اظهارکرد: در جلسه سه شنبه شب با وزیر نیرو بر اجرایی شدن این مصوبه و توسعه طرح ها و منابعی که بتواند مشکلات آبی استان های فلات مرکزی را برطرف کند، تاکید کردیم و از وزارت نیرو خواستیم طرح هایی را در این زمینه اجرایی کند. طرح ۹ ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود در سال ۹۳ با هدف هماهنگی و اعمال مدیریت واحد بر این حوضه آبریز در موضوعات منابع، مصارف و حقابه ها به تصویب شورای آب کشور رسیده است. وی ادامه داد: همچنین از وزیر نیرو خواهان اجرای عدالت در توزیع آب در حوضه آبریز زاینده رود شدیم و از این وزارتخانه خواستیم نظارت بیشتری بر برداشت های آب در این حوضه داشته باشد.

عابدی اضافه کرد: نظارت جدی بر برداشت ها نیازمند ابزارها و اجرای شیوه های جدید است لذا از وزارت نیرو خواستیم تا برای حفظ منابع آبی و تامین منابع آبی جدید از روش های سنتی به فناورین های نوین تجهیز شود. وی با بیان اینکه انتظارات از وزارت نیرو بالاست و نمایندگان استان اصفهان با درک این واقعیت برای همکاری با وزارت نیرو اعلام آمادگی کردند، تصریح کرد: در چنین شرایطی نیاز است که متناسب با افزایش انتظارات، اختیارات وزارت نیرو افزایش یابد. نماینده مردم اصفهان در مجلس اضافه کرد: به همین دلیل در جلسه یاد شده به وزیر نیرو اعلام کردیم که چنانچه وزارت نیرو پیشنهادهایی برای قانونی شدن افزایش اختیارات خود دارد، آمادگی بررسی این پیشنهادها در کمیسیون های مربوطه و آوردن این پیشنهادها به صحن علنی را داریم. عابدی تصریح کرد: به رغم حجم زیاد وظایف و گستردگی مسئولیت ها، رویکردها به وزارت نیرو سنتی است و باید با استفاده از صاحب نظران و دانشمندان برنامه های جدید و پیشرفته کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای وزارت نیرو در نظر گرفته شود.