نتیجه انتخابات هیات فوتبال اصفهان شاید آنقدرها هم غیرقابل پیش‌بینی نبود. از ماه‌ها قبل خیلی‌ها عنوان می‌کردند که امیرمسعود هراتیان، ریاست هیات را بر عهده گرفته و اسم او در نهایت از گلدان مجمع هیات فوتبال اصفهان بیرون خواهد آمد. شاید حتی محمد مجیری و رسول یزدی‌زاده، که به گفته برخی اهالی فوتبال، هر دو از هراتیان شایسته‌تر بودند، به خوبی می‌دانستند که قرار نیست نام آنها از صندوق انتخابات هیات فوتبال اصفهان بیرون آید، چه آنکه یزدی‌زاده بعد از عدم انتخابش عنوان کرد مأمور به وظیفه است، نه مأمور به نتیجه...

اشتباه اما در حاشیه‌هایی بود که به دلیل مدیریت نامناسب تیم کنونی هیات فوتبال اصفهان و به خصوص روابط عمومی هیات انجام شد؛ تیمی که بدون شک انتظار دارد حال که تفکرات رئیس جدید، به رئیس سابق تا حدودی نزدیک است، در جایگاه خود تثبیت شود و همچون گذشته در هیات فوتبال اصفهان باقی بماند. اشتباه اما، یک اشتباه مهلک بود... جایی که یک انتخابات آرام، به دلیل مدیریت نامناسب دوستان، به حاشیه‌های قابل توجهی برای فوتبال اصفهان تبدیل شد. درست در شرایطی که صفحات ورزشی روزنامه‌های استان به دلیل تعطیلی لیگ برتر و ناکامی ورزشکاران ایرانی در المپیک، چندان سوژه خاصی به خود نمی‌بیند، روابط عمومی هیات فوتبال اصفهان تشخیص می‌دهد که به دلیل نامشخص، از حضور خبرنگاران رسانه‌های گروهی در سالن اصلی برگزاری مجمع، خودداری کند. روابط عمومی هیات فوتبال اصفهان که از هفته‌ها قبل، اسامی خبرنگاران حاضر در مجمع را از رسانه‌ها دریافت کرده بود، در روز برگزاری مجمع، بدون هیچ پایشی، همه افراد متفرقه و غیرمتفرقه را به جایگاه رسانه‌ها راه می‌دهد و نکته جالب این است که در این زمینه پایش چندان مناسبی صورت نمی‌دهد تا خبرنگار و غیرخبرنگار و حتی دوستان کاندیداها و خانواده‌های آنها و هر کسی از راه پیدا می‌شود، طبق معمول در جایگاهی قرار گیرند که فقط و فقط(!) به اهالی قلم و رسانه‌ای‌ها اختصاص داشت.

شاید بتوان به خوبی گفت این اشتباه تاکتیکی مسئولان روابط عمومی هیات فوتبال اصفهان اما تداوم فعالیت‌های ۱۴ ساله اخیر این هیات به شمار می‌رفت؛ جایی که به نظر می‌رسد در آن، اهالی رسانه، آن گونه که باید، مورد توجه دوستان نیستند و تفکر رسانه‌ای آنها تنها به موضوعاتی نظیر بحران‌ها و درگیری با مدیرکل وقت اداره‌کل ورزش و جوانان استان خاصه می‌شود. تا جایی که علی کفاشیان، نایب رئیس فدراسیون فوتبال هم می‌گوید که ممانعت از ورود خبرنگاران به مجمع این هیات، به دستور او نبوده و هر کسی در این باره سخنی گفته، _دروغ_ می‌گوید. امیرمسعود هراتیان، که به گفته بسیاری، با نظر علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد، ریاست هیات فوتبال اصفهان را بر عهده گرفته، در شرایطی قدم به جایگاه پرحسرت ریاست هیات فوتبال اصفهان می‌گذارد که در نخستین مواجهه خود با اهالی رسانه، نتوانسته نمره قابل قبولی کسب کند و شاید همین موضوع، در تصمیم او برای چینش اعضای کادر هیات فوتبال اصفهان، تأثیر بگذارد. هنوز مشخص نیست که بازرسی کل کشور درباره موضوع محل سکونت رئیس منتخب هیات فوتبال اصفهان چه تصمیمی اتخاذ می‌کند اما در صورت تأیید انتخابات هیات فوتبال اصفهان، شاید انتظار تغییرات در تیم رسانه‌ای هیات، مسئله چندان عجیبی به شمار نیاید.