حضور در سپاد برای سرمایه‌گذاران خارجی یک فرصت است
دنیای اقتصاد- مدیر شعب بانک صادرات خراسان رضوی گفت: سرمایه‌گذاری در منطقه تجاری گردشگری سپاد برای سرمایه‌گذاران کشورهای همسایه یک فرصت است که باید به درستی شناسانده شود. حمیدرضا سربیشه‌ای در جلسه‌ای مشترک با مدیرعامل و معاونان شرکت سپاد خراسان اظهار کرد: سپاد توانسته برای مجاوران و زائران بارگاه حضرت رضا(ع) جاذبه ایجاد کند تا در کنار زیارت به موضوع سیاحت هم بپردازند.
سربیشه‌ای تصریح کرد: بناها و ساختمان های احداث شده در منطقه تجاری گردشگری سپاد موجب مباهات برای کشور و استان شده است. وی سپاد را یک مجموعه اقتصادی بزرگ عنوان کرد و افزود: بانک صادرات آماده همکاری با شرکت سپاد است. زنده بودن سیستم بانکی نیازمند وجود بخش‌های خصوصی است و سهم بزرگی از چرخه اقتصادی کشور نیز به عهده آن بخش است.
مدیر شعب بانک صادرات خراسان رضوی یادآور شد: پروژه‌های منطقه تجاری گردشگری سپاد را می‌توان به عنوان پروژه‌هایی ملی تعریف کرد، چرا که خواستگاه بسیاری از سرمایه‌گذاران در کشور است و همچنین سرمایه‌گذاری در این منطقه برای سرمایه‌گذاران کشورهای همسایه یک فرصت تلقی می‌شود.

پیشرفته ترین میدان بار کشور در منطقه سپاد
مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد نیز اظهار کرد: ۱۰ میلیون متر مربع از اراضی مشهد توسط شرکت سپاد آماده‌سازی شده است و رکورد آماده‌سازی اراضی توسط یک مجموعه خصوصی در اختیار این شرکت است. ساخت‌‎وسازها در منطقه تجاری گردشگری سپاد از پروژه میدان بار ایثارگران و میدان بار سپاد شروع شد و بعد از آن بازار بین‌المللی شهید کاوه ساخته شد. پس از بازار کاوه، بازار مواد غذایی در غرب خیام احداث شد و در قسمت شرق نیز پروژه‌های الماس شرق، وصال، پارکینگ‌های طبقاتی و واحدهای تجاری فعال شدند.
سیدمهدی درهمی پروژه میدان بار سپاد را با 30 هکتار مساحت پیشرفته‌ترین میدان بار کشور دانست و اظهار کرد: در جلساتی که با اتاق بازرگانی داشته‌ایم از میدان بار سپاد برای دیگر مناطق شهر الگوبرداری شده است. تاکنون 500 هزار متر مربع زیربنا در منطقه تجاری گردشگری سپاد احداث شده است، این منطقه با داشتن بیش از سه هزار واحد تجاری فعال، بزرگترین دارنده واحدهای تجاری کشور محسوب می‌شود.
درهمی از اتمام پروژه باغ پرندگان در ماه‌های آینده خبر داد و افزود: باغ پرندگان سپاد در اوایل اسفندماه امسال افتتاح خواهد شد تا در ایام عید پذیرای زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) باشد.مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد تصریح کرد: نخستین شهرداری بخش خصوصی کشور را سپاد ایجاد کرد و با آبادانی منطقه الهیه و تحویل آن به شهرداری مشهد، منطقه ۱۲ شهرداری را بوجود آورد. وی اضافه کرد: بنابر اعلام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، منطقه تجاری گردشگری سپاد در حال حاضر کامل‌ترین منطقه گردشگری کشور است.

سپاد ۱۱ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است
درهمی با بیان اینکه 11 هزار فرصت شغلی پایدار در منطقه ایجاد شده است، عنوان کرد: تنها حدود130 نفر حقوق‌بگیر شرکت سپاد هستند و این یعنی یک‌صدم افراد از ما حقوق می‌گیرند و سایرین خود به کسب درآمد می‌پردازند و این موضوع سپاد را به عنوان یک کارآفرین موفق مطرح می‌کند.
مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد به همکاری بانک صادرات با شرکت سپاد خراسان اشاره کرد و گفت: بانک صادرات تاکنون حمایت خوبی داشته است که می‌توان در این زمینه به همکاری این بانک در ۶ کیلومتر از کمربندی مشهد که کار بسیار پر هزینه‌ای بود، اشاره کرد.
مدیر برنامه‌ریزی و امور اقتصادی منطقه تجاری گردشگری سپاد نیز گفت: مساعدت بانک صادرات می‌تواند به کارآفرینی و توسعه و رونق اقتصادی منطقه و استان کمک قابل توجهی کند.محمدحسن مشهدی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران خارجی علاقمند به سرمایه‌گذاری در منطقه تجاری گردشگری سپاد هستند که اگر بانک‌ها مساعدت کنند این سرمایه‌گذاری‌ها که یک فرصت برای منطقه است راحت‌تر صورت می‌گیرد.