توافق  دو  برادر
دنیای اقتصاد: مدیر عامل جدید سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان گفت: با روشن کردن چراغ راه همواره زنگ فرهنگ را در شهر به صدا در می‌آوریم.
علی اکبر بقایی در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری شهر اصفهان اظهار کرد: جهت گیری فرهنگی باید در کنار آموزه های دینی باشد و نباید در این مسیر نگاه به دشمن ما را از فعالیت غافل کند.
علی اکبر بقایی با بیان این‌که وظیفه سنگینی بر دوش سازمان نهاده شده است تصریح کرد: برای انجام این وظیفه سازمان هدف گذاری خواهیم کرد و با روشن کردن چراغ راه همواره زنگ فرهنگ را در شهر به صدا در می‌آوریم. وی ادامه داد: با نگاه کمال گرایانه باید به
مقوله های فرهنگی نگریست و می‌توان با تغییری کوچک، یک هدف کوچک را به هدف و برنامه ای بالا تبدیل کرد.
مدیر عامل جدید سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری با اشاره به اولویت سازمان مبنی بر فعالیت فراگیر و همه جانبه در فرهنگ گفت: به مقوله فرهنگ نباید به صورت جزایر چندگانه پرداخت و از رفتار سکولار‌مابانه باید دوری کرد.
زیرا ماحصل اینگونه رفتارهای تک بعدی چیزی جز ضربه به فرهنگ نیست.
بقایی در مورد سند های بالا دستی شهرداری اصفهان افزود: در سند های بالا دستی نگاه به فرهنگ وجود دارد و ماحصل این نگاه رشد چند برابری مبلغ بودجه نسبت به سالیان پیشین است.
وی در مورد وضعیت کنونی سازمان خاطر نشان کرد: شانیت سازمان آن چیزی نیست که باید باشد. اما شانیت یک سازمان ماحصل فعالیت‌های خود سازمان است و شانیت یک سازمان در جامعه حاصل نمی شود مگر با بالا بردن بهره وری و اثر بخشی در جامعه و راه دیگری وجود ندارد.
مدیر عامل جدید سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در مورد عرصه فرهنگی تصریح کرد: این عرصه عرصه جهادی است و هنگامی که شخص اول مملکت دراین باره سخن می گویند ، برای بیان اهمیت آن دیگر لازم نیست بیش از پیش سخن بگوییم.

مهدی بقایی : سعی کردیم در فعالیت‌های موجی و تکانشی بپرهیزیم
رییس پیشین سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با بیان اینکه پانزده ماه زمان کمی جهت ارائه گزارش برای سازمان بزرگی همچون سازمان رفاهی تفریحی شهرداری اصفهان است، گفت: ما در آغاز تصدی مسئولیت سعی کردیم از فعالیت‌های موجی و تکانشی بپرهیزیم و در راستای ساختن مدل و هندسه‌ای موزون برای فعالیت های فرهنگی شهرداری گام برداریم.
مهدی بقایی ادامه داد : در حوزه منابع انسانی سعی کردیم یک عدالتی در برخورداری از امکانات تفریحی - رفاهی ایجاد کنیم و همچنین چتر رفاه در طول سال بر سرکارکنان سازمان پهن شود.
وی در مورد آیین نامه ارتقای مدیران در سازمان افزود: آیین نامه‌ای برای ارتقایی افراد در سازمان تهیه شده است که گامی کوچک برای سنجش مدیران است. البته تا کمال سنجش مدیران راه بسیاری مانده است.
مدیر عامل پیشین سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری افزود: بودجه آموزشی با ارائه و عمل به مانیفست تقریبا ده برابر شده است.
بقایی ادامه داد: با توجه به دغدغه‌مندی شورای شهر ، توانستیم در کمیسیون بودجه و برنامه ریزی شورا بودجه سه و نیم میلیاردی را در سال ۹۲ به میزان دوازده و نیم میلیاردی در سال ۹۴ بالا ببریم.

قاسم زاده :
این انتخاب حاصل خرد جمعی است
هچنین معاون اجتماعی فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در این مراسم گفت: این انتخابی است که از فیلترهای بی‌شماری گذشته است و ماحصل خرد جمعی در مورد این تغییر و تحول بوده است.
قاسم زاده ادامه داد: سابقه فعالیت های آقای علی اکبر بقایی در زمینه ایجاد جبهه فرهنگی و تشکل های فرهنگی مردمی و همچنین مشارکت در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در تهران راه را بر هر گونه گمانه زنی می بندد. همچنین صلاحیت ایشان سبب شده گزینه اصلی برای تصدی شهرداری آبادان از نظر شورای شهر آبادان به شمار بروند.
وی افزود: این بسیار پسندیده است که در عرصه رقابت ها برای تصاحب قدرت ، برادری چنین خاضعانه چشم از قدرت ببندد و برادر خود را نسبت به خودش اصلح بداند.
معاون اجتماعی فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه هر دو پست مدیر عاملی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری و هم مدیر عاملی زیبا سازی شهری به آقای علی اکبر بقایی پیشنهاد شد، گفت: هر آنچه صلاح است در انجام وظیفه حاضر خواهم بود.
وی با بیان اینکه برای اتمام حجت شرعی ، انجام پیمایشی ما بین نخبگان شهرداری صورت گرفت خاطر نشان کرد: زمانی که نام علی اکبر بقایی برای فعالیت در بدنه شهرداری به میان آمد اقبال مناسبی نسبت به این چهره فرهنگی بین بدنه شهرداری بود و بعد از بررسی سه نفر نهایی که در رده بالایی از نظر پیمایش نخبگان قرار گرفته بودند، ایشان را برای تصدی پست مدیر عاملی سازمان رفاهی تفریحی شهرداری اصفهان به شهردار محترم معرفی کردم.
قاسم زاده در مورد مهدی بقایی مدیر عامل پیشین سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان نیز گفت: شکوفایی سازمان فرهنگی تفریحی در دوره پانزده ماهه بر هیچ کس پوشیده نیست و ثمرات آن را در سال‌های آینده همگان خواهند دید.

امینی: برای استفاده از کلمه‌های فارسی تپق را باید به جان خرید
رضا امینی رییس شورای شهر اصفهان نیز با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری باید سر لوحه مسئولان قرار بگیرد، گفت: اگر یک گام در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برداریم، قدم بلندی در توسعه فرهنگی در شهر بر خواهیم داشت.
امینی ادامه داد : سال92 که در شورای عالی انقلاب فرهنگی توصیه‌ شد که از کلمات و اصطلاحات خارجی استفاده نشود و تا آنجا که امکان دارد از کلمات جانشین استفاده کنیم .
وی افزود، مسئولان اگر به جای استفاده از این کلمات سعی در استفاده از جانشین آنها داشتند و استفاده از کلمه غربی را مایه وزن و اعتباری نمی‌پنداشتند ، می‌توانستند الگوی مناسبی برای سایر آحاد جامعه باشند.
رییس شورای شهر با اشاره به استفاده از واژه مانیفیست در این برنامه خاطر نشان کرد: باید تپق و لکنت را به جان بخریم و نگذاریم کلمه خارجی در صورت وجود کلمه‌های داخلی این‌گونه زبان کشورمان را تحت تاثیر قرار دهد.
امینی تصریح کرد: تغییر رویه در استفاده از کلمه های داخلی هیچ گونه هزینه ای را بر سازمان‌ها و نهادها تحمیل نمی کند. و تنها به اشخاص بر می‌گردد.