تا زمانی که به هدف خود نرسیده‌اید، مشتاق بمانید
مترجم: آرش جمشیدنژاد
زمانی که در یک مسابقه، در زندگی یا در کسب‌وکار برنده می‌شوید اگر سریعا به تمرینات خود بازنگردید، هرگز نمی‌توانید بار دیگر برنده شوید، چه ببرید چه ببازید، چه موفق شوید چه شکست بخورید، باید مشتاق بمانید. موفقیت نیازمند توجه پایدار است و زمانی که از شکار آن دست بکشید، از دست شما فرار خواهد کرد. شما باید همچون یک اجبار، همچون بازی مرگ و زندگی، همچون گرگی گرسنه در انتظار شکار به خلق موفقیت نزدیک شوید. بگذارید مشتریانتان بدانند که شما مشتاق هستید. طوری رفتار نکنید که گویی به کسب‌وکار آنها نیازی ندارید. یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: «جعل کن تا به بتوانی نسخه اصل را درست کنی.» البته، این امر اینجا صادق نیست. در عوض، شما می‌خواهید مانند فردی مشتاق رفتار کنید تا مطمئن شوید اشتیاق شما پایانی ندارد. امروز شما را به دو چالش دعوت می‌کنیم:
شما باید عقاید خود را تغییر دهید
هیچ‌کس فردی که خود را برتر از دیگران می‌داند دوست ندارد. هرگز به گونه‌ای رفتار نکنید که گویی به کسب‌وکار سایرین نیازی ندارید. اگر به‌کار سایرین احتیاجی ندارید، نباید در آن کسب‌وکار باشید. تمامی افراد، کسانی را که از این فراتر می‌روند و واقعا به دیگران نشان می‌دهند که می‌خواهند، نیاز دارند و برای کسب‌وکارشان ارزش قائلند، دوست دارند. شما هرگز فضایی اقتصادی قدرتمند، قادر به پرداخت قروض، شکوفا و پررونق را با رفتارهای گستاخانه و متکبرانه ایجاد نخواهید کرد. تقریبا در تمامی سمینارهایم، افرادی هستند که به من می‌گویند: از اینکه مانند فردی که زیاد درگیر کسب‌وکار است عمل کنم می‌ترسم و واکنش من همواره یکسان است: بزرگ‌ترین اشتباه شما این نیست که همچون فردی مشتاق نسبت به کسب‌وکار عمل کنید. بگذارید با آن روبه‌رو شوید: شما بیشتر از نیاز مشتریان به اقتصاد به آنها نیاز دارید. رفتار «آنها بیشتر به من نیاز دارند تا من به آنها» محکوم به شکست است. طوری رفتار کنید که گویی مشتریانتان از شما و شرکت‌تان ارزش بیشتری دارند، چراکه این یک واقعیت است. هر لحظه روز را طوری بگذرانید که گویی زندگیتان به تمامی آن معاملات وابسته است. و اگر مجبورید به افرادی بگویید که شما واقعا خواهان کسب‌وکار او هستید، بنابراین، احتمالا شما به اندازه کافی مانند یک مشتاق رفتار نکرده‌اید. مانند مشتاقان عمل کردن به این معنی است که شما به شدت جاه طلب و رقابت جو باشید. شاید این امر ناشی از نیاز به غلبه بر فقر یا شکست‌های گذشته یا به این دلیل باشد که میل شما برای موفقیت بسیار زیاد است. صرف نظر از موقعیت شما در زندگی، اگر می‌خواهید در سطوح بالا باقی بمانید، باید مشتاق به دست آوردن کسب‌وکار بیشتری باشید و این امر رابطه‌ای با زمان مناسب و نامناسب ندارد.

فعالیت‌های کلان انجام دهید
در بازارهای امروزی کارنامه سال گذشته شما دارای اهمیت خاصی نیست. تاریخ مملو از شرکت‌هایی است که روزگاری پیشرو در زمینه کاری خود بوده‌اند اما امروز تنها به خاطرات پیوسته‌اند. شرکت‌ها سیرز(Sears) و کمارت(Kmart) از این دست شرکت‌ها هستند. زمانی هر دوی این شرکت‌ها در حال حکمرانی بودند، اما تکبر آنها موقعیت آنها را متزلزل ساخت و امروز آنها در حال کشیدن نفس‌های آخر برای ماندن در بازار هستند.تمام وقت، انرژی، خلاقیت و منابع خود را برای پیشرفت اهداف‌تان به‌کار بگیرید و از رقیبان خود در عرصه کسب‌وکار پیشی بگیرید. فضای واقعی کسب‌وکار از بی‌رحم‌ترین عرصه‌ها است. این عرصه، غرور و تکبر یا افرادی که در گذشته سیر می‌کنند را برنمی‌تابد و پذیرا نیست. مشتریان برای بهانه، زمان‌بندی، استدلالات، درجه‌بندی، دیروز، موقعیت و... ارزشی قائل نیستند. آنها تنها به نتیجه کار توجه می‌کنند. اگر می‌خواهید اقتصاد خود را خلق کنید، باید طرف معامله خود را بشناسید. باید مشتاق انجام دادن کارهایی باشید که دیگران از پذیرش آن سرباز می‌زنند و حتی طوری عمل کنید که ممکن است غیرمعقول به نظر برسد. تلاش نکردن احتمالا به‌دلیل نبود آگاهی، تکبر زیاد یا ترکیبی از این دو است. مفید، فروتن، در دسترس، متواضع و بیش از هر زمان دیگری مشتاق به رسیدن به دور دست‌ها باشید.از انتظار خود فراتر روید و طوری رفتار کنید که گویی واقعا کسب‌وکار آن افراد را می‌خواهید و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکنید. اگر به مشتریانتان دلایل درستی برای دوست داشتن‌شان ارائه دهید، با رضایت هر کاری برای آنها انجام دهید، همواره مفید باشید و هرگز شانه خالی نکنید، آنها بدون توجه به نوع کسب‌وکارتان با شما وارد کسب‌وکار خواهند شد. به خاطر داشته باشید تنها راه افزایش قرارهای کاری افزایش تعداد افرادی است که با آنها صحبت می‌کنید و سپس ارائه دلیلی قانع‌کننده که چرا باید برای شما وقت بگذارند.

شخصا، هرگاه فردی که به من خدمتی ارائه داده و اشتیاق خود را برای انجام هرکاری به‌منظور به دست آوردن کسب‌وکار من ادامه داده است، تمام دلایل ممکن را برای حمایت او داشته‌ام و تا زمانی که این رفتار مشتاقانه ادامه داشته باشد، رابطه خود را با او حفظ می‌کنم و هرگز فکر نمی‌کنم که در این راه منحصربه‌فرد هستم. بسیاری از افراد نیازمند و خواهان توجه هستند و این را از سایرین طلب می‌کنند، زیرا این امر در فرهنگ ما به خوبی جا نیفتاده است.شما باید قدردان هر فرصتی که به دست می‌آورید باشید. باید انعطاف کافی از خود نشان دهید و اگر لازم شد به آنها نشان دهید که حاضرید هرکاری را برای رسیدن به کسب‌وکار آنها انجام دهید. اجازه ندهید موفقیت دیروز حس اطمینان کاذبی به شما دهد و این حس را در شما ایجاد کند به موفقیت امروز و فردا احتیاجی ندارید. شما باید برای خلق موفقیتی جدید در آینده تمرکز کنید. همیشه و همیشه و همیشه اشتیاق و علاقه خود را برای رشد کسب‌وکار خود از این طریق که چه اندازه خدمت محور و علاقه‌مند به مشتریانتان هستید نشان دهید. بیرحمانه کار خود را دنبال کنید و در این راه از هیچ تلاشی (البته حرفه‌ای و مبتنی بر اخلاق) برای به دست آوردن کسب‌وکار سایرین دریغ نکنید. حریص باشید.

منبع: entrepreneur