خانه‌ای در درون لندروور شما

سفر و اقامت در خودرویی که برای این کار آماده و مهیا شده است و امکانات لازم را درون خود دارد برای بسیاری از افراد هیجان‌انگیز است و طرفداران خاص خودش را در سراسر دنیا دارد. در بسیاری از کشورها برای چنین افرادی محل‌هایی برای توقف با امکاناتی مانند دوش و سرویس بهداشتی مهیا می‌کنند که در برخی مناطق رایگان و در برخی مناطق هم ورودی گرفته می‌شود و رایگان نخواهد بود.

ساخت چنین محل‌هایی که «کمپ سایت» نام دارد به دلیل حفظ امنیت و ترویج این نوع گردشگری است که باعث می‌شود افراد مدت طولانی‌تری را به سفر اختصاص دهند و از نظر اقتصادی هم مناطق زیادی از این نوع گردشگری می‌توانند منتفع باشند چرا که گردشگران تنها هزینه اقامت را نمی‌پردازند اما مایحتاج خود را در طول مسیر تهیه می‌کنند. در میان این خانه‌های متحرک دو نوع متداول هستند که در نوع اول کاروان به خودرو متصل می‌شود و خودرو، کاروان را با خود همانند یک تریلر می‌کشد که این کاروان‌ها اندازه‌ها و امکانات مختلفی دارند. در نوع دوم اما فضای درونی خودرو مجهز می‌شود و با توجه به اندازه، یک خودرو می‌تواند امکانات لازم را دریافت کند. شرکتی آلمانی که در این زمینه تخصص دارد خودروهای شاسی‌بلند را تبدیل به کاروان‌های سیار می‌کند که می‌توانند در سفرهای طولانی مخصوصا سفر به مناطق بکر مورد استفاده قرار بگیرند. این شرکت در گذشته روی مرسدس کلاس G کار کرده است که نامش را G-Box گذاشتند.

اخیرا این شرکت روی یک مدل لندروور دیفندر هم کار کرده است و آن را تبدیل به کمپری راحت با تجهیزات خوب کرده است کهD-Box نام دارد. این خبر باعث شد آنهایی که این خودروی ارزان قیمت را دارند خوشحال باشند که می‌توانند با ایجاد تغییراتی نه چندان پیچیده در خودرو با آن سفری راحت و طولانی داشته باشند. در لندروور فضای درونی خودرو با خودروهای شاسی‌بلند مرسوم متفاوت است و در قسمت عقب صندلی‌ها با آرایشی متفاوت چیده شده‌اند که با برداشتن صندلی‌ها فضایی صاف و یکپارچه به‌دست می‌آید که برای نصب بسیاری از تجهیزات کافی است. لندروور دیفندر در چند نسل توسط شرکت انگلیسی لندروور ساخته شد که به دلیل قیمت کم و توان مناسب در عبور از مسیرهای صعب‌العبور در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفت و البته همچنان مورد توجه است و فراموش نشده است. افرادی که این خودروی نسبتا قدیمی را دارند می‌توانند با دریافت این تجهیزات در بخش عقب خودرو با آن سفر کرده و همانند خانه‌ای موقت از آن استفاده کنند که هزینه چندانی برایشان ندارد. داشتن چنین خانه‌ای در داخل خودرویی شاسی‌بلند مزیت‌های فراوانی دارد و با این خودرو می‌توان به مناطق دور افتاده و صعب‌العبور سفر کرد و اقامتی به مراتب راحت‌تر نسبت به چادر داشت و البته تجهیزات زیادتری نسبت به حالت عادی با خود حمل کرد که با دقت زیاد و مهندسی شده در درون خودرو جاسازی شده‌اند. در رابطه با خودرو G-Box این موضوع مطرح بود که خود خودرو بسیار گران قیمت است و البته ظاهر مکعبی آن شبیه لندروور دیفندر است و امکاناتی مشابه هم در این دو مدل با تفاوت فاحش قیمت استفاده شده است که ارزان بودن لندروور می‌تواند مزیت خوبی باشد هر چند عملکرد دو خودرو قابل مقایسه نخواهد بود ولی برای بسیاری از افراد لندروور دیفندر هم گزینه مناسبی به نظر می‌رسد و انتظارات را می‌تواند برآورده کند. در فضای پشت صندلی‌های جلو تا در عقب یک تخت دو نفره برای استراحت وجود دارد و در زیر تخت هم ملزومات دیگر یک خودروی مسافرتی مانند اجاق‌گاز کوچک و وسایل آشپزخانه به‌صورت ماهرانه جا‌سازی شده است. با اینکه مدت‌ها از تولید آخرین لندروور دیفندر می‌گذرد اما به نظر می‌رسد ۷۰ درصد از این خودروها همچنان در حال تردد هستند بنابراین افراد زیادی ممکن است بخواهند یک خانه موقت در پشت لندروور خود داشته باشند و با آن سفر ارزان‌تری انجام دهند و کمتر به هتل‌های گران قیمت مراجعه کنند. تغییرات و تجهیزاتی که در این خودرو استفاده می‌شود برای دو نفر در نظر گرفته شده است. موادی که در ساخت این تجهیزات استفاده شده است چوب ضد آب و آلومینیوم است که علاوه بر سبک بودن وزن کمی هم داشته باشد.

ایجاد یک خانه موقت و ساده در دل یک لندروور قدیمی برای افرادی مناسب است که می‌خواهند برای تجربه چنین سفرهایی هزینه زیادی پرداخت نکنند ولی از تجربه تقریبا مشابهی برخوردار شوند هر چند امکانات کاروان‌های بزرگ بسیار بیشتر و کامل‌تر است اما ارزش دارد که ۲۷۷۰ دلار بابت ایجاد تغییر در یک لندروور بپردازید و تجربه جدیدی بیازمایید که بسیار هم پر‌هیجان است.

خانه‌ای در درون لندروور شما

خانه‌ای در درون لندروور شما