با نوت‌بوک دلخواهتان به خانه برگردید

در تابستانی که پیش‌رو است به اندازه کافی برای دانش‌آموزان و دانشجویان فرصت هست تا بهترین لپ‌تاپ‌های همراه را که به نوت‌بوک مشهورند ببینند، ارزیابی کنند و در نهایت به‌دنبال تهیه آن روانه بازار شوند. تازه ترین نوت‌بوک‌های ارائه شده در بازار جهانی قابلیت‌های بسیاری را برای کاربرانشان ارائه کرده‌اند تا هر روز فاصله بیشتری با روزهایی که به کامپیوترهای رومیزی نیاز بود، بگیرند. نوت‌بوک‌ها امروز حتی در قالب سیستم‌های گیمینگ هم درآمده‌اند تا گستره مخاطبانشان بیشتر هم بشود. برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و پولی که برای خرید نوت‌بوک جدیدتان کنار گذاشته‌اید به هدر نرود، قصد داریم منتخبی از جدیدترین نوت‌بوک‌های ارائه شده به بازارهای جهانی را معرفی کنیم.

گام شیائومی در راه نوت‌بوک

اگر از طرفداران محصولات شیائومی هستید فرصتی دیگر برای شما مهیا شده تا از نوت‌بوک جدید این برند هم بهره ببرید.نوت‌بوک جدید شیائومی که به تازگی روانه بازار شده شباهت زیادی به مک بوک پرو اپل دارد و در چند روز اخیر هم تصاویری منتسب به لپ‌تاپ شیائومی در فضای آنلاین منتشر شد.دلیل اینکه گفته می‌شود این نوت‌بوک شبیه محصولات اپل است از آنجا ناشی می‌شود که لوگوی Mi روی آن یادآور سری مک بوک‌ پرو‌های اپل است.

لپ‌تاپ شیائومی نوت‌بوک (Xiaomi Notebook) در سه نوع مختلف از جهت نمایشگر عرضه می‌شود. مدل‌های ۵/ ۱۲ اینچی، ۳/ ۱۳ اینچی و ۶/ ۱۵ اینچی نسخه‌های متفاوتی از این دستگاه هستند که البته کوچک‌ترین نسخه این دستگاه احتمالا اولین مدلی است که به بازار وارد خواهد شد. انتظار می‌رود که این محصول با مشخصاتی رده‌بالا و قیمت رقابتی به بازار عرضه شود.مسوولان شیائومی در ساخت این نوت‌بوک تاکید کرده‌اند که با این لپ‌تاپ نسل جوان را مخاطب خود قرار داده‌اند. لپ‌تاپ شیائومی نوت‌بوک در تابستان امسال و احتمالا در حوالی ماه سپتامبر وارد بازار خواهد شد و شما می‌توانید این محصول را با قیمتی حدود ۴۵۰ دلار بخرید.

نوت‌بوک گیمینگ اچ‌پی

به تازگی کمپانی اچ‌پی علاقه‌اش را به ساخت نوت‌بوک‌های گیمینگ با ساخت محصولاتی جدید در این رده نشان داده است. در مدت اخیر اچ‌پی از چند مدل نوت‌بوک گیمینگ OMEN رونمایی کرده است که همه محصولات دارای مشخصات بالارده‌ای هستند که در دو سایز مختلف ۶/ ۱۵ و ۳/ ۱۷ اینچی فول اچ‌دی و ۴K عرضه می‌شوند. مدل پایه این محصول دارای قیمت ۸۹۹ دلار است و این سری محصولات از ۲۰ تیر در بازار عرضه شده‌اند.

از آنجایی که گیمرها علاقه سفت و سختی به سیستم‌های خود دارند این احتمال وجود دارد که استفاده آنها از لپ‌تاپ‌های گیمینگ این اعتیاد را از سر آنها دور کند. معمولا عرضه یک لپ‌تاپ گیمینگ از سوی کمپانی‌هایی نظیر MSI و Asus صورت می‌گرفت، اما حالا می‌بینیم که اچ‌پی نیز قدم در این راه گذاشته است.گذشته از نوت‌بوک‌های گیمینگ، این کمپانی در ماههای گذشته نوت‌بوک جدیدی را هم روانه بازار کرد که ساختاری کاربردی دارد. نوت‌بوک HP EliteBook ۱۰۳۰ با هدف ارائه به مشتریانی صورت می‌گیرد که نوت‌بوکی کوچک‌تر، اما با نمایشگری بزرگ‌تر می‌خواهند. این دستگاه بر مبنای نوت‌بوک EliteBook ۱۰۲۰ ساخته شده که نمایش بسیار خوبی برای کمپانی HP در بازار نوت‌بوک‌ها به ارمغان آورده بود.

نوت‌بوک HP EliteBook ۱۰۳۰ با یک بدنه آلومینیومی ۵/ ۱۲ اینچی و دارای نمایشگر ۳/ ۱۳ اینچی با رزولوشن انتخابی کواد اچ دی (Quad HD) یا رزولوشن تصویری ۱۸۰۰ در ۳۲۰۰ پیکسل است. نوت‌بوک HP EliteBook ۱۰۳۰ از نسل ششم پردازنده Intel Core M قدرت گرفته که ۲۰ درصد سریع‌تر از پردازنده‌های نسل قبلی محاسبات را انجام می‌دهد. این دستگاه به ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD مجهز شده و باتری ۴ سلولی ۴۰ وات ساعتی آن بیش از ۱۳ ساعت زمان عملکرد در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این نوت‌بوک همچنین به یک صفحه کلید بسیار عالی مجهز شده، تاچ‌پد آن با ویندوز ۱۰ سازگار بوده و اسپیکر‌های آن ساخت کمپانی Bang & Olufsen است. فروش این نوت‌بوک از همین ماه و با شروع قیمت ۱۲۴۹ دلار در سراسر جهان آغاز شده است.

نوت‌بوک 9 سامسونگ

اما در آخرین ماه بهار سامسونگ از یک لپ‌تاپ جذاب رونمایی کرد با نام نوت‌بوک ۹. این نوت‌بوک که گفته می‌شود نه به یک صفحه نمایش لمسی مجهز است و نه قابلیت تا شدن و استفاده به‌عنوان یک تبلت را دارد، دارای ویژگی‌هایی است که به شما این امکان را می‌دهد نهایت لذت را از آن ببرید. نوت‌بوک ۹ سامسونگ یک لپ‌تاپ فوق مدرن نیست، اما با ارائه یک باتری قدرتمند، کیبورد بسیار راحت همراه با تاچ پد عالی، صفحه نمایش شفاف و طراحی بسیار باریک یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید شما از بازار نوت‌بوک به حساب می‌آید.نوت‌بوک ۹ در دو سایز ۱۳ و ۱۵ اینچی عرضه می‌شود و نسخه ۱۵ اینچی آن به لطف صفحه نمایشی با کمترین حاشیه، در حد یک لپ‌تاپ ۱۳ یا ۱۴ اینچی سایر کمپانی‌ها به‌نظر می‌رسد. وزن این نوت‌بوک تنها یک کیلو و ۳۰۰ گرم است که تقریبا با مک بوک ایر اپل یکسان است.

این نوت‌بوک به یک پردازنده دو هسته‌ای اینتل Core i۷-۶۵۰۰U با سرعت ۵/ ۲ گیگاهرتز، هشت گیگابایت حافظه رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و یک گرافیک onboard اینتل ۵۲۰ مجهز است. همچنین عمر باتری این دستگاه نسبت به استاندارد امروزه بسیار مناسب است. شما می‌توانید با مدل ۱۵ اینچی نوت‌بوک ۹ سامسونگ تا ۱۲ ساعت به فعالیت بپردازید. در نهایت باید گفت که نوت‌بوک ۹ سامسونگ با قیمت ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار بسته به منطقه عرضه به فروش می‌رسد.