7 توصیه برای کاهش هزینه‌های شخصی

نانسی اندرسون

نویسنده فوربس

تاکنون این سوال را از خود پرسیده‌اید که پول‌هایی را که به سختی به‌دست آورده‌اید کجا خرج کرده‌اید؟ تنها راهی که برای فهمیدن این پرسش وجود دارد، چک کردن مخارج ۹۰ روزه است. هنگامی که به مراجعین خود می‌گوییم که مخارج خود را با نوشتن پیگیری کنید، اغلب با تعجب می‌پرسند: «هر دلارش را یادداشت کنم؟ شوخی می‌کنی؟ من فرصت انجام این کار را ندارم. اگر بخواهم خرج کردن یک دلار را پیگیری کنم دیگر برای سایر کارهایم وقت نخواهم داشت.»اما باور کنید با این کار ضرر نمی‌کنید. من پیشنهاد می‌کنم حداقل ۹۰ روز هر دلاری را که خرج می‌کنید پیگیری کنید. هر بار که از کارت اعتباری خود استفاده می‌کنید، هر خرید آنلاینی که انجام می‌دهید، همه را یادداشت کنید. اطلاعات در نهایت به شما حقیقت را خواهد گفت.

شاید در ابتدا به‌نظر برسد که این کار کمی وقت‌گیر و دشوار باشد، اما با تکنولوژی امروزی ردیابی کردن مخارج کار چندان سختی نخواهد بود. با استفاده از خدمات نت بانک‌ها می‌توانید حساب‌های بانکی، کارت‌های اعتباری و معاملات خود را به سادگی تحت‌نظر داشته باشید. تنها چیزی که لازم است پیگیری کنید پول‌های نقدی است که دارید. فهمیدن اینکه پول نقد شما کجا خرج می‌شود کار بسیار مفیدی است. در ادامه ۷ مورد قابل توجه را با نگاه به تجربیات شخصی و مراجعه‌کنندگانی که در این سال‌ها داشته‌ام مطرح می‌کنم.

در خانه غذا بپزید

اینکه آیا شما غذا می‌خورید تا زنده باشید یا زنده‌اید تا غذا بخورید، مساله مهمی است. همین قضیه نشان‌دهنده میزان پرداختی است که برای خرید مواد غذایی انجام می‌دهید. بر اساس آمار اداره نیروی کار، ۸/ ۵۹ درصد خانوار‌های ایالات‌متحده به‌طور متوسط غذای خود را در خانه و ۲/ ۴۰ درصد غذای خود را از بیرون خانه تهیه می‌کنند. از آنجایی که بودجه مواد غذایی به‌طور کلی می‌تواند ۱۲ تا ۱۵ درصد هزینه کل خانوار را به خود اختصاص دهد، تهیه غذا در خانه صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌ها به همراه دارد.

به سر کار ظرف غذا ببرید

شاید به‌نظر می‌رسد که این نکته تکرار موردی باشد که در بالا گفتیم، اما به‌نظر من اهمیت این موضوع تا جایی است که می‌توان دسته جداگانه‌ای را برای آن در نظر گرفت. وقتی من برای اولین بار شروع به ردیابی هزینه‌های خود کردم، از هزینه‌ای که صرف نهار بیرون کرده بودم شوکه شدم. برای صرف نهار در اطراف محل کار من حدودا باید ۱۲ دلار هزینه کرد. اگر این به یک عادت هر روزه تبدیل شود حدود ۶۰ دلار در هفته و ۲۴۰ دلار در ماه باید هزینه فست فود کرد. این هزینه زیادی است که برای نهار خوردن خرج می‌شود. اگر غذا را از خانه با خود بیاورید هم غذای سالم‌تری خواهید خورد و هم مقدار زیادی در ماه صرفه‌جویی خواهید کرد.

کمتر خرید کنید

یک بسته چیپس یا ذرت بو داده و یک نوشابه در یک فروشگاه یک خرید بزرگ به‌نظر نمی‌رسد، اما قضیه به اینجا ختم نمی‌شود و خرده خرید‌هایی را به همراه دارد. یک مجله، مقداری آب نبات و آدامس وقتی مقابل پیشخوان صندوق‌دار ایستاده‌اید به سفارش خود اضافه می‌کنید. با این وجود به این نکته توجه کرده‌اید که چقدر از دستمزد خود را بدون اینکه متوجه باشید بی‌دلیل هزینه خرید‌های غیرضروری می‌کنید؟

به هزینه خدمات دقت کنید

دوست من که نامش «جان» است، چند سال پیش به آفریقا سفر کرد و برای این سفر امکان رومینگ گوشی خود را فعال کرد. در مدت سفر با استفاده از طرح‌های رومینگ توانست ۳۰ دلار صرفه‌جویی کند. اما زمانی که از سفر بازگشت فراموش کرد این طرح را لغو کند و مقدار زیادی هزینه در صورتحسابش اضافه شد. توجه کردن به آیتم‌های صورتحساب می‌تواند کمک کند تا از هزینه‌های اضافی که برای سرویس‌هایی بدون استفاده می‌پردازید جلوگیری کنید. این خدمات شامل عضویت در ورزشگاه، یک کانال موسیقی، خدمات فیلم یا هر سرویس دیگری است که دارای اشتراک ماهانه بوده و به‌طور خودکار از حساب شما یا کارت اعتباری‌تان کسر می‌شود. یک راه برای تعیین اینکه می‌خواهید پرداختن به هزینه این سرویس‌ها را ادامه دهید یا خیر، در نظر گرفتن هزینه سالانه آن است. برای مثال هزینه عضویت ماهانه در شبکه لینکدین ۵۹.۹۹ دلار یا حدود ۷۲۰ دلار در سال است . آیا حاضرید در حال حاضر یک چک ۷۲۰ دلاری برای اینکه ارتباطات حرفه‌ای جدید را راحت‌تر داشته باشید هزینه کنید؟ اگر جواب شما مثبت است این خدمات برای شما مفید است، اما اگر این هزینه برای شما زیاد به‌نظر می‌رسد آن را لغو کنید.

گاهی نسیه را متوقف کنید

اگر چشم‌های خود را روی قسط‌های خود بسته‌اید، شما فقط مدت زمانی را که هزینه را متحمل شده‌اید و هنگامی که می‌خواهید آن را پرداخت کنید به تاخیر می‌اندازید. وقتی می‌خواهید خریدی انجام دهید اول تصمیم بگیرید که می‌خواهید آن را نقد انجام دهید یا نسیه. اول مطمئن شوید اگر آن را نقد پرداخت نکنید بهره‌ای که می‌پردازید منصفانه خواهد بود یا خیر.

خرید اقلام با کیفیت را در دستور کار قرار دهید

همسر من بعضی اوقات اجناس بی‌کیفیتی را به‌دلیل اینکه قیمت کمتری دارند خرید می‌کند، اما تا سال بعد باید این اجناس جایگزین شوند. او ممکن است که در کوتاه‌مدت هزینه کمتری را متقبل شده باشد، اما در نهایت هزینه بیشتری را متحمل خواهد شد. ما بعد از تجربیات مختلف به این نتیجه رسیدیم که قبل از خرید یک وسیله «هزینه به مصرف» آن را محاسبه کنیم. در این صورت برای وسیله‌ای که ارزش و کاربرد بیشتری برای ما دارد بیشتر هزینه خواهیم کرد.

صرفه‌جویی را افزایش دهید

اگر شما هر دلاری را که مصرف می‌کنید ردیابی کنید، واضح است که مقدار زیادی آیتم پیدا می‌کنید که نشان‌دهنده عدم صرفه‌جویی و هدر دادن درآمدتان خواهد بود. پس از بررسی هزینه‌های خود ببینید که آیا از عملکرد خودتان راضی هستید؟ اگر نه، به دنبال راهکارهایی برای کاهش هزینه‌های خود و افزایش پس‌انداز تا میزان یک درصد در سال باشید.