آقای مستر المیپا
رونی کولمن متولد سال 1964 است. او به‌رغم اینکه 51 ساله است و به میانسالی رسیده اما توانسته اندام ورزیده خود را به همان شکل سابقش نگه دارد. او به‌خاطر 8 بار پیروزی مستقیم خود در مسابقات جهانی معروف به «مستر المپیا» توانسته نام خود را به‌عنوان یکی از افرادی که بیشترین پیروزی را داشته است، مطرح کند. نفر دیگری که همپای اوست یک سیاه‌پوست دیگر به نام لی-هانی است که او نیز رکورد 8 بار قهرمانی را در کارنامه خود دارد.
گفته می‌شود او در طول روز فقط به کار بدنسازی مشغول است و کمتر به کارهای دیگر می‌پردازد. یکی از دوستان او می‌گوید هر وقت خواستید کولمن را پیدا کنید او را می‌توانید در باشگاه در حال تمرین بیابید.

بیوگرافی آقای مستر المپیا
رونی کولمن در بَستراپ لوییزیانا به دنیا آمد. کمتر کسی می‌تواند تصور کند که آقای هیکلی توانسته از دانشگاه ایالتی گرامبلینگ در لوییزیانا در رشته حسابداری فارغ‌التحصیل شود. او در زمانی که مشغول به تحصیل بود در تیم فوتبال دانشگاهی‌اش فعالیت داشته است البته فوتبال آمریکایی. آمریکایی‌ها به ورزش فوتبال، ساکر (SOCCER) می‌گویند.
او در تیم دانشگاهی‌اش به دلیل اینگه از هیکل تنومندی برخوردار بود در خط میانی این تیم بازی می‌کرد. کسانی که با فوتبال آمریکایی آشنا هستند می‌دانند که این ورزش، یکی از خشن‌ترین ورزش‌های دنیاست. او پس از دانشگاه نیز دست از سر فوتبال برنداشت و به تیم «GSU Tigers» پیوست. او در این تیم هم در همان پستی که در دانشگاه بازی می‌کرد، به بازی در این رشته ادامه داد. او زیر نظر یکی از بهترین مربیان فوتبال آمریکایی یعنی «ادی رابینسون» به فعالیت خود ادامه داد.
نکته جالبی که می‌توان در شخصیت کولمن پیدا کرد تنوع‌طلبی او بوده است. او در رشته حسابداری درس می‌خواند، در فوتبال آمریکایی رشد می‌کند و سپس سر از نیروی پلیس آمریکا در می‌آورد. او در آرلینگتون تگزاس تحت عنوان افسر پلیس، به زندگی خود ادامه می‌دهد ولی از سال 2000 تا 2003 به‌عنوان افسر ذخیره پلیس به فعالیت می کند. پیش از آن، وی از سال 1989 تا سال 2000 جزو افسران اصلی پلیس آرلینگتون در این نیرو مشغول به کار بوده است.
کولمن زمانی که در نیروی پلیس بود چندان به‌دنبال پیگری حرفه‌ای این ورزش نبوده است. در یکی از سال‌های خدمتش، یکی از همکاران وی به نام «گوستاو آرلوتا» پیشنهاد می‌کند که در باشگاه آماتوری «مترو فلکس» که به برایان دابسون تعلق داشت حضور پیدا کند.
کولمن با توجه به قد و قواره‌ای که داشته است با یک پیشنهاد خوب از سوی دابسون مواجه می‌شود. او به کولمن می‌گوید تا آخر عمرش می‌تواند از این باشگاه به‌طور مجانی استفاده کند اما باید یک شرط او را محقق سازد. دابسون به وی می‌گوید که راسا باید تمرینات کولمن را به عهده بگیرد. او قصد داشت تا از کولمن یک قهرمان در رشته بدنسازی بسازد و او را تبدیل به آقای بدنسازی در ایالت تگزاس کند.
کولمن نیز در نخستین دوره توانست روی مربی خود را سفید کند. او در دو رشته کلی و سنگین وزن توانست عنوان نخست را از آنِ خود کند. او حتی دابسون را در رقابت جا گذاشت و پیروزی شاگرد بر استاد این‌گونه رقم خورد.
پس از این مسابقات بود که قطار قهرمانی کولمن به راه افتاد. او در نخستین مسابقات حرفه‌ای خود در کانادا نیز توانست در سال 1995 قهرمانی را از آنِ خود کند. او سال بعد به شرق دنیا سفر کرد و در مسابقات روسیه توانست این عنوان را از سایر رقبایش برباید.
قهرمانی‌های پیاپی کولمن در مسابقات جهانی حرفه او را تحت تاثیر قرار داده بود. فرصت‌های شغلی بی‌نظیری برای او پدید می‌آمد و هر روز بیشتر نام او بر سر زبان‌ها می‌افتاد. او مدام در برنامه‌های تلویزیونی شرکت می‌کرد. سه فیلم آموزشی با نام‌های «باورنکردنی»، «هزینه رستگاری» و «در جاده‌ها» برای این رشته ورزشی تهیه کرد. او نه تنها در این رشته به مشاوره دادن مشغول بود، بلکه به وزنه‌برداران سنگین وزن نیز مشاوره می‌داد و می‌گفت که هیکل نامناسب این ورزشکاران در نهایت باعث آسیب‌دیدگی آنها خواهد شد.
یکی از ویژگی‌های او در تمرینات این بوده که وی ترجیح می‌داده از وزنه‌های آزاد استفاده کند و کمتر میل به استفاده از ماشین‌ها داشته و دارد. اعتقاد او بر این است که وزنه‌های آزاد حداکثر انعطاف بدنی را به وی می‌بخشد. او در تمرینات مخصوص به خود در هفته چهار روز را کامل وزنه می‌زند.
کولمن در شهر خود نیز طرفداران فراوانی دارد. او مسوول برگزاری مسابقات داخلی در شهرش است. مسابقاتی که موسس آن در سال ۱۹۹۱، سوپر استار دهه نود هالیوود، یعنی آرنولد شوارتز‌ینگر بوده است.
اگر قرار باشد کولمن را در جناح‌بندی‌های سیاسی نزدیک به یکی از دو حزب عمده آمریکا معرفی کنیم، آن حزب، حزب جمهوری‌خواهان است که حتی در سال 2001 از دست فرماندار تگزاس، یعنی ریک پری فرماندار جمهوری‌خواه آن، جایزه دریاسالاری دریافت کرد. او این جایزه را به دلیل دستاورهای منحصربه‌فردش در رشته بدنسازی دریافت کرد.
افول او در مسابقات بدنسازی از سال ۲۰۰۹ شروع شد. او که قصد داشت در سال ۲۰۰۹ در مسابقات مستر المپیا شرکت کند، پس از چندی اعلام کرد که به دلیل نداشتن آمادگی کافی شرکت نخواهد کرد و وعده سال ۲۰۱۰ داد. در سال ۲۰۱۰، به‌رغم جار و جنجال‌های فراوان رسانه‌ای باز هم از حضور در این مسابقات سر باز زد. در نهایت او در سال ۲۰۱۱ با یک شرکت ورزشی وارد همکاری شد و از آن زمان در این شرکت مشغول به کار است. شرکتی که در کار تهیه و تولید مواد مغذی برای ورزشکاران بدنسازی است.