موتورهای جدید بنز در راهند
مرسدس بنز از قدیمی‌ترین شرکت‌های خودرو‌سازی است که تنوع محصولاتش در طول تاریخ خودرو‌سازی مزیتی رقابتی را برایش فراهم کرده است. تنوع محصولات بنز به‌قدری زیاد است که این خودرو‌ساز مجبور به ایجاد کلاس بندی‌های متنوع شده است. در این میان کلاس E به دلیل تنوع مدل‌هایش طرفداران خاص خودش را دارد و در دسته خودروهای لوکس با اندازه متوسط قرار می‌گیرند که در تمام آنها موتور در جلو قرار دارد و به‌صورت چرخ عقب محرک یا چهار چرخ محرک تولید شده‌اند. تنوع در استفاده از موتورهای مختلف که قدرت‌های متفاوتی را تولید می‌کنند از برنامه‌های توسعه‌ای بنز است تا پاسخگوی نیاز بازار و مشتریان با سلیقه‌های گوناگون باشد.
در حال حاضر، تمام مدل‌های جدید بنز کلاس E با سه موتور متفاوت به‌فروش می‌رسند و شرکت بنز در سال ۲۰۱۶ موتورهای جدیدی برای این کلاس در نظر گرفته است که در همین سال در اختیار عاشقان بنز قرار خواهد گرفت. این خودرو‌ساز آلمانی در حال حاضر از موتور مدل E۲۰۰ با قدرت ۱۸۴ اسب‌بخار، موتور مدل E۲۲۰d ۱۹۴ اسب‌بخار و موتور E۳۵۰d با قدرت ۲۵۸ اسب‌بخار استفاده می‌کند که همه آنها با جعبه دنده ۹ سرعته مدل ۹G-Tronic از نوع خودکار قدرت را به چرخ‌ها منتقل می‌کنند. در حال حاضر شرکت بنز در تلاش است تا موتورهای جدید و متفاوتی را در لیست انتخاب مشتریان خود قرار دهد که عبارتند از؛ موتور با مدلE۲۵۰ با قدرت ۲۱۱ اسب‌بخار، موتور E۳۰۰ با ۲۴۵ اسب‌بخار و موتور E۴۰۰ ۴Matic با قدرت ۳۳۳ اسب‌بخار همگی مدل‌هایی هستند که تا ژوئن (خرداد ماه) عرضه خواهند شد. این شرکت همچنین برای خودروهای دیزل خود هم برنامه‌های تغییر و افزایش تنوع در موتور دارد. بنز برای مدل‌های دیزل، موتوری با نام E۲۰۰d با قدرت ۱۵۰ اسب‌بخار، E۲۲۰d با قدرت ۱۹۴ اسب‌بخار را عرضه خواهد کرد. در همین بازه زمانی مرسدس بنز برای موتورهای مدلE۲۲۰d و E۲۰۰ جعبه دنده دستی را هم در نظر خواهد گرفت و این در حالی است که موتور مدل E۳۵۰d با سیستم چهار چرخ محرک در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ برای فروش به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. همچنین فروش مدل E۳۵۰e هیبرید که ۲ سیستم توربو ۲.۰ و موتور الکتریکی را با هم ترکیب می‌کند برای سال ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی شده است. از دیگر تغییراتی که در ۲ سال آینده شرکت بنز به‌دنبال ایجاد آن است عرضه مدل E۶۳ در نیمه اول سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

این مدل با موتور 4 هزار سی‌سی از نوع V8 تک توربو است که با کمک جعبه دنده 9 سرعته قدرت را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. سبک خاص به‌طراحی بدنه خودرو‌های بنز کلاس E به‌قدری طرفدار دارد که این شرکت برای حفظ بازار خود در تلاش است تا موتورهای جدید را وارد خط تولید خود کند. سرعت ایجاد تغییرات بنیادی در دنیای خودروها به‌گونه‌ای شده است که شرکت‌های بزرگ با چالش ظهور شرکت‌های خودرو‌سازی نوپا و طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه مواجه هستند که این خود تلاشی مضاعف را می‌طلبد تا بازار صد ساله این خودرو ساز آلمانی حفظ شود. بررسی دلیل نامگذاری این کلاس از مرسدس بنز که مربوط به دسته ماشین‌های اجرایی (مدیریتی) هستند و از سال 1993 در طرح‌های مختلف با موتورهای متفاوت عرضه شده‌اند خالی از لطف نیست. در مرسدس بنز کلاس E حرف E معادل کلمه آلمانیEinspritzmotor است که به موتوری‌هایی گفته می‌شود که از سیستم تزریق سوخت (انژکتور) استفاده می‌کنند. خصوصیاتی جدید که برای اولین بار به صورت تولید انبوه در خودروهای مدل E ساخت شرکت بنز دیده شده است. در دهه 60 میلادی از حرف E به‌عنوان پسوندی برای نامگذاری موتور استفاده می‌شده است برای مثال 250E اما بعد‌ها و در سال 1993 از این حرف به‌عنوان پیشوند برای نام‌گذاری این کلاس استفاده شده است. البته این روزها با توجه به استفاده تمام مدل‌ها از سیستم انژکتور، نیازی به نامگذاری برای ایجاد تفاوت در مدل‌ها احساس نمی‌شود اما بنز درصدد است تا توسعه محصولات خود را در کلاسی با همین نام همچنان ادامه دهد. در این کلاس انواع مدل‌های سالن، کوپه و دور دیده می‌شوند که با ارائه موتورهای جدید گزینه‌های پیش روی مشتریان افزایش می‌یابد. از دلایل افزایش تنوع در نوع موتور این است که با داشتن حق انتخاب برای خرید خودرویی با توان مورد‌نیاز باعث افزایش رضایت مشتری می‌شود.