رادنی دیدار علیرضا جهانبخش پیش از آنکه 20 سالش تمام شود، از یک باشگاه کوچک در شمال ایران به قلب اروپا ترانسفر شد. جهانبخش با درخشش در تیم ملی نوجوانان ایران کار خود را شروع کرد و پس از آن به باشگاه داماش در لیگ برتر رسید.
بعد از دو فصل درخشش در لیگ برتر، جهانبخش مورد توجه باشگاه بزرگ قرار گرفت. یک روز خبر توافق مدیران داماش با پرسپولیس منتشر می‌شد و فردا رسانه‌ها خبر از پیشنهاد حیرت انگیز سپاهان می‌دادند. جهانبخش اما در میان این هیاهو مسیری جدا از سایر بازیکنان فوتبال ایران را در پیش گرفت. بسیاری از همبازیان او در سال‌های پیشین حضور در فوتبال ایران و کسب درآمدهای هنگفت را به سفر به اروپا با دستمزدهای پایین ترجیح داده بودند. جهانبخش اما تصمیم دیگری گرفت؛ سفر به هلند و بازی برای باشگاه NEC نایمخن. باشگاهی که به او دستمزدی به اندازه نصف دستمزد پیشنهادی سپاهان می‌داد. جهانبخش از دستمزد سالانه یک میلیارد و دویست میلیون تومانی در اصفهان گذشت و لژیونر شد تا تفاوت خود را با همبازیانش نشان دهد:
«مساله این است که دو سالی که در داماش بودم و برای این تیم بازی کردم شرایط مالی مان اصلا خوب نبود و راحت‌ترین گزینه برای من پاسخ دادن به یک پیشنهاد خوب در داخل ایران بود؛ اما برای من مهم‌تر از بهبود وضعیت مالی، پیشرفت در آینده حرفه‌ای ام بود. اینکه در داخل بمانم و زندگی راحت‌تری در حال داشته باشم تا امروز را به خودم سخت کنم و در آینده زندگی راحت‌تری داشته باشم من دومی را انتخاب کردم؛ اما من به همین قانع نبودم و دنبال رویاهایم دویدم.»
ستاره آینده فوتبال ایران وقتی با سوال خبرنگار دنیای اقتصاد مواجه می‌شود، این دلایل را برای تصمیمش و رد پیشنهاد باشگاه مطرح می‌کند. جهانبخش البته خیلی زود پاسخ شجاعت و تصمیم درست خود را گرفت. او بلافاصله درخشیدن در لیگ برتر هلند را آغاز کرد و به تیم ملی دعوت شد. حالا او با انتظار حضور در ترکیب اصلی تیم ملی فوتبال ایران پا به جام جهانی می‌گذارد؛ درحالی‌که رسانه‌های دنیا او را یکی از پدیده‌های جوان این جام می‌دانند. اگر همه چیز برای جهانبخش خوب پیش برود و پیش‌بینی‌ها به حقیقت بپیوندد، مهاجم جوان تیم ملی با درخشش در جام جهانی با پیشنهادهای خوبی از باشگاه‌های بزرگ‌تر مواجه خواهد شد و می‌تواند دستمزد خود را بالاتر و بالاتر ببرد. دستمزدی که الان چنگی به دل نمی‌زند:
«ببینید با توجه به تفاوت ارزش ارزی با ریالی که بین اینجا و ایران است من اگر پولم را به ایران بیاورم از میانگین قراردادهای داخل بیشتر است، اما چون من در هلند دارم زندگی می‌کنم و برای گذران زندگی به این پول نیاز دارم پس باید بگویم در حال حاضر رقم قراردادم خیلی بالا نیست؛ اما می‌دانم که در آینده همه چیز بهتر خواهد شد.» از همین حالا زمزمه‌های بهتر شدن به گوش می‌رسد.
از پدر جهانبخش نقل می‌کنند که علیرضا مورد توجه دو باشگاه نامدار یعنی آژاکس و منچستر یونایتد قرار گرفته است. خبری که توسط رسانه‌های ایرانی، هلندی و انگلیسی هم منتشر شده است. جهانبخش که تا همین‌جا هم نشان داده برای موفقیت صبر فراوانی دارد، با فروتنی می‌گوید: «بیشتر در حد گمانه‌زنی و صحبت‌های اولیه است؛ اما چند تیم با مدیر برنامه‌هایم صحبت کرده‌اند و مطمئنا بعد از جام جهانی اوضاع خیلی فرق می‌کند. اهل بازار گرمی نیستم و تا قضیه جدی نشود به آنها فکر نمی‌کنم.» در صورت پیوستن به منچستریونایتد، جهانبخش می‌تواند رکورد دستمزد سالانه میان بازیکنان ایرانی را جا‌به‌جا کند. بازیکنانی که در لیگ برتر ایران هم حتی تا دو میلیارد تومان در سال دریافتی داشته‌اند.
جهانبخش که کمتر از یک ماه دیگر باید با بسیاری از این بازیکنان در اردوی تیم ملی همسفر شود، نسبت قرارداد بین بازیکنان در لیگ ایران را طبیعی می‌داند: «این بالا و پایین بودن‌ها بین بازیکنان یک تیم یا سایر تیم‌ها در همه جای دنیا وجود دارد. اینجا هم فاصله زیادی است بین یک بازیکن ملی پوش تا یک جوان تازه آمده؛ اما نکته قضیه در این است که در اروپا قیمت یک بازیکن آینده دار و مستعد از یک بازیکن پا به سن گذاشته بیشتر است و اینجا اصل را بر روی سرمایه‌گذاری روی کسانی می‌گذارند که آینده بهتری دارند.» او از خودش مثال می‌آورد که چگونه توانسته به باشگاه‌ش کمک کند: «ترانسفر من توانست در سخت‌ترین زمان مالی به کمک داماش بیاید و این برای من بهترین و مهم‌ترین اتفاق زندگی بود که بتوانم به باشگاهی که در آکادمی‌اش پرورش یافتم کمک کنم.»