شایسته سالاری، ملاک انتصاب مدیران است
جذب افراد شایسته و رعایت شایسته سالاری در انتصابات وزارت صنعت، معدن و تجارت ملاک گزینش مدیران است. محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان این مطلب گفت: شایستگی و عملکرد مثبت افراد برای ما بسیار مهم است و تاکنون به گونه ای رفتار کرده ایم که در انتصاب مدیران این وزارتخانه اتهامی متوجه ما نبوده است. وی تصریح کرد: روش هایی مانند جذب افراد و مدیران جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت با روش های مینی‌بوسی و اتوبوسی در این وزارتخانه معنی و مفهومی نداشته و تنها شایسته سالاری ملاک استفاده از مدیران در پست های کلیدی است. نعمت زاده با انتقاد از صدور مجوزهای بی رویه کارت های صنفی متعدد برای بازرگانان و اصناف در تهران گفت:چنین اقدام و چنین تفکرات نامطلوبی به منزله تجمع ثروت در تهران است و صحیح نیست و باید حذف شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برخی فرایندهای اداری و از جمله ثبت سفارش در سازمان های تابعه باید ممنوع شود و با تک نرخی شدن ارز به زودی این امر محقق خواهد شد، از رتبه کسب و کار ایران در رده های آخر و همینطور راه اندازی دکانها و حجره‌های خیابانی انتقاد کرد و افزود: این ها اگر برچیده شوند و در یکسری شهرکهای خاص مستقر شوند هم به نفع دولت و سازمان مالیاتی کشور و هم به نفع خودشان است و همچنین با جلوگیری از افزایش و رشد اتحادیه های مختلف و توجه به توزیع کالا از طریق فروشگاههای زنجیره ای، بهتر می توانیم به اقتصاد کشور و خانواده ها کمک کنیم.
نعمت زاده در بخش دیگری از سخنان خود، ضرورت حذف برخی موانع از جمله حذف محدودیت شعاع 120 کیلومتری برای صدور فوری مجوز صنایع های تک (دانش بنیان) در استان تهران و استقرار در شهرکهای صنعتی را خواستار شد و اشاره کرد: بعضی از این فرآیندها ضایع کننده عمر و منابع مالی است.
وی یادآور شد : در تمام دنیا واحدهای صنعتی در کنار واحدهای مسکونی و داخل شهرها احداث و مشغول فعالیت تولیدی هستند اما ما در اینجا همه صنایع را آلوده و آلاینده فرض می کنیم، در حالیکه این گونه نیست به علاوه صنعت را نمی توان تنها با نیروی انسانی اداره کرد بلکه با تفکر و سیاستگذاری صحیح باید مدیریت شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان از تحریم های ظالمانه علیه کشورمان شدیدا انتقاد کرد اما در عین حال از ضرورت مذاکره و احقاق حق و دفاع از منافع کشور توسط تیم مجرب وزارت امور خارجه حمایت جدی به عمل آورد .