ارائه خدمات به 53 هزار نفر حاشیه‌نشین در سبزوار

روزنامه اطلاعات نوشت: ۵۳ هزار نفر در سبزوار زیرپوشش طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی قرار دارند. فرماندار سبزوار با اعلام این مطلب افزود: ۵۳ هزار نفر از ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی سبزوار زیرپوشش طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.احمد برادران در کار گروه بررسی راهکارهای اجرایی کردن سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب گفت: شرایط خاص ساکنان حاشیه شهر آنان را بیش از دیگران در معرض آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی قرار می‌دهد.وی افزود: در این طرح برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه‌ای از طریق ۵ مرکز جامع سلامت در دانشگاه علوم پزشکی و ۲ پایگاه خدمات اجتماعی بهزیستی به آنان ارائه می‌شود.

کمک 15 میلیارد ریالی خیران برای ساخت دانشگاه در سبزوار

این روزنامه همچنین در خبری دیگر نوشت: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: افراد نیکوکار برای ساخت دانشگاه در این شهرستان ۱۵ میلیارد ریال کمک کردند.حجت‌الاسلام نیساری افزود: ۹ میلیارد ریال از این کمک‌ها به صورت نقدی و غیرنقدی، برای ساخت دانشگاه علوم قرآنی و ۶ میلیارد ریال به صورت نقدی برای ایجاد دانشگاه دخترانه بقیة‌الله (عج) در سبزوار پرداخت شد.وی ادامه داد: به همت افراد نیکوکار در زمینه ترویج وقف‌های جدید در شهرستان، انجمن خیران دانشگاه ساز در سبزوار ایجاد شد. نیساری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ فقره وقف به ارزش ۲۸ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال انجام شده است.

خراسان رضوی رتبه اول کشور در توزیع شیر رایگان

روزنامه ایران نوشت: خراسان رضوی رتبه اول کشوری توزیع شیر را به لحاظ کمی و کیفی به خود اختصاص داد. «علیرضا کاظمی» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سال گذشته طرح توزیع شیر رایگان از ۱۶ مهر ماه آغاز و تا پایان سال، ۶۴ میلیون پاکت شیر با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان در ۶۰ نوبت توزیع شد. وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل کمبود نقدینگی این طرح با دوماه‌ ونیم تأخیر آغاز شده، افزود: خراسان رضوی نخستین استانی است که طرح توزیع شیر دانش‌آموزی را در مدارس کشور آغاز کرده و اولویت این طرح با مناطق محروم و با توزیع سه نوبت در هفته و ۴۰ نوبت تا پایان سال تحصیلی است.

محرومیت 1073 دانش‌آموز از تحصیل در خراسان‌شمالی

روزنامه مردم سالاری نوشت: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: طی سال تحصیلی جاری یک هزار و ۷۳ نفر دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم از تحصیل بازماندند. عباس سعیدی اظهار کرد: طی احصاء آمار ارسالی از سوی وزارتخانه مبنی بر تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان، مشخص شد که هم اکنون یک هزار و ۷۳ نفر از دانش‌آموزان متوسطه دوم در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ در مدرسه حضور ندارند. وی ادامه داد: از پایه تحصیلی ۹ به ۱۰ در مقطع متوسطه دوم یک هزار و ۸۷ دانش‌آموز در مدارس نام نویسی نکرده‌اند که مشخص شده هم اکنون ۱۵۸ نفر تارکین تحصیل و ۷۶۷ نفر به دلیل ازدواج، اشتغال به کار و مهاجرت از ادامه تحصیل بازمانده‌اند. سعیدی افزود: در مجموع از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل همین پایه تحصیلی تعداد ۱۱۸ نفر در مدارس بزرگسال و حوزه علمیه و ۴۴ نفر نیز پس از اتمام مهلت مقرر ثبت نام و حضور در کلاس درس به مدرسه مراجعه و جذب شده‌اند. وی عنوان کرد: در پایه ۱۱ به ۱۲ نیز در مجموع ۲۱۳ نفر که ۱۲۲ نفر آن به علت اشتغال به کار، مهاجرت، ازدواج و فوت و ۲۶ نفر تارکین تحصیل از ثبت‌نام در مدارس خودداری کرده‌اند. در این پایه تحصیلی نیز در مجموع ۶۵ دانش‌آموز در حوزه‌های علمیه مدارس بزرگسال و روزانه جذب و مشغول به تحصیل شدند.