داروگر با 90 سال تجربه موفق و کم نظیر در صنایع شوینده و بهداشتی ایران همراه کارخانه‌های تولی پرس، تولیددارو، صنایع بسته بندی البرز، صنایع بسته بندی داروگر، کیمیای ایران و کارخانه‌های صنایع غذایی جهان و کیوان به عنوان اعضای گروه داروگر، با تکیه بر توان نیروی انسانی دانش بنیان، استفاده از فناوری‌های روز جهانی و آخرین دستاوردهای علمی با تولید محصولات متنوع و با کیفیت جهانی به عنوان قطب اصلی این صنعت در خدمت سلامت و بهداشت جامعه قرار داشته و افتخار دارد که با بیش از 500 نوع محصول با عنوان محبوبترین برندهای بازار در خدمت مردم جامعه و کشور عزیزمان باشد.
گروه داروگر هم اکنون با بیش از ۷ هزار پرسنل مجرب و متخصص و تولید محصولات بی شمار و متنوع ، پیشتاز صنایع شوینده و بهداشتی کشور به شمار می رود و با ارائه محصولات با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت خود را مکلف به تامین رضایت مصرف کننده می داند و رضایت مشتریانش را اصلی ترین سرمایه خود می داند.به مناسبت برگزاری جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران و کسب جوایز متعدد توسط هلدینگ داروگر، گفت وگویی با آقای مهندس بیژن اسماعیلی مدیرعامل این شرکت انجام دادیم تا مخاطبان روزنامه با فعالیت‌ها و نوآوری‌های قدیمی ترین شرکت صنعت شوینده و بهداشتی کشور بیشتر آشنا شوند.

سال 94 برای هلدینگ داروگر چگونه بود؟
نزدیک یک قرن تلاش مستمر و خلاقانه با هدف تامین بهداشت و سلامت جامعه ایرانی و استقبال خوب مردم این مرز و بوم از محصولات ما ، افتخاری است که موجب درخشیدن نام داروگر و امیدواری ما در خدمت هر چه بیشتر به هموطنان عزیزمان شده و اطمینان هموطنان به داروگر تعهدات بیشتری را برای خانواده بزرگ داروگر فراهم کرده است.برگزیده شدن ۶ برند از مجموع۱۰۰ برند برتر کشور در سال جاری از میان محصولات این مجموعه عظیم و دریافت ۶ تندیس و لوح افتخار برای برندهای ارزشمند و معتبر شامل داروگر، دریا، شوما، جام، ریکا و پاوه از مسئولان کشور در جشنواره ملی قهرمانان صنعت افتخار دیگری برای خانواده بزرگ داروگر بود.علاوه بر این در این سال، توفیقات دیگری نیز شامل تلاش‌های گروه داروگر شد از جمله دریافت تندیس و لوح افتخار برای ۹ برند پودر لباسشویی دستی دریا، مایع ظرفشویی جام، شامپو بچه قورقوری، خمیر دندان داروگر، مایع دستشویی داروگر، صابون پر طلایی و نخل داروگر، کرم مرطوب کننده داروگر و پودر کفشوی موج. همچنین ۳ محصول پودر ژله کام، تافی و آبنبات کام و شیرینی پرتقالی کام در صنایع غذایی به عنوان برندهای محبوب مصرف کنندگان معرفی شد. دریافت نشان و لوح سپاس مسئولیت پذیری اجتماعی بنگاه اقتصادی از کنگره ملی برند پایدار، کسب تندیس دیموند نقره ای برای پخش سراسری داروگر و دیموند سه لوتوس برای پخش کیوان تجارت پاسارگاد ( تولی پرس) به عنوان شرکت برتر در نظام توزیع و پخش سراسری از جشنواره مدیریت توزیع و پخش کشور از دیگر دستاوردهای ما در سال ۹۴ است.

آیا مجموعه داروگر برای تولید و توسعه محصولات جدید برنامه ای دارد؟
نوآوری، ارتقاء کیفیت و تنوع محصولات متناسب با نیازهای مشتریان و همچنین جلب رضایت آنان به عنوان یک رسالت دائمی همواره مورد توجه گروه داروگر و کارکنان متخصص و خدوم آن بوده و بنابر ضرورت خدمت به جامعه ، با بهره گیری از مدرن ترین ماشین آلات و مواد اولیه، محصولات جدیدی تحت عنوان برندهای داروگر و تک را روانه بازار خواهیم کرد. این محصولات به مدد تلاش و همت والای متخصصان ایرانی و با شعار محصولات باکیفیت و قیمت مطلوب برای تمامی خانواده‌ها به بازار عرضه می شود که امیدواریم با توجه به مطالعات انجام شده رضایت و خشنودی مصرف کنندگان را به ارمغان آورد. رسالت مرجع بودن در حوزه صنایع شوینده، دلیل برداشتن این گام بزرگ بود. این مجموعه سیاست تولیدی خود را با الهام از سیاست اقتصاد مقاومتی، پایه تولید و عرضه محصولاتی با کیفیت برتر با تجهیزات دراختیار در جهت جلب رضایت مشتریان وفادار و هموطنان بنانهاده و در همین راستا با ایجاد یک خوشه صنعتی موفق به ساخت تیوپ ها، ساخت انواع بطری، درها، چاپ جعبه و طراحی اتیکت با کیفیت بسیار بالا در مجموعه شده است. تمهیدات به عمل آمده سبب کاهش هزینه‌های تولید و به تبع آن کاهش قیمت تمام شده برای مصرف کننده محصولات جدید می شود.

ارزیابی شما از صنعت کشور در شرایط کنونی چیست وچگونه می توان با کاهش اتکا به نفت موجبات رونق اقتصادی را فراهم کرد؟
وابستگی به نفت، تاثیرپذیری اقتصاد کشور از نوسانات قیمت آن در بازارهای جهانی، تحریم‌های ظالمانه تحمیلی به کشور و بلوایی که بالا و پایین شدن نرخ ارز در بازار به پا می کند، به دلیل غفلت از اقتصاد مقاومتی و رکن اصلی آن یعنی تقویت بنیه‌های تولیدی کشور در سال‌های قبل بوده است. همانطور که می‌دانیم قیمت نفت در حال حاضر به پایین ترین سطح خود در ۱۱ سال گذشته سقوط کرده و میزان بالای وابستگی نفتی، اقتصاد کشور را به شدت آسیب پذیر نموده است. در شرایط فعلی توسعه سرمایه گذاری‌ها و مشارکت بخش خصوصی واقعی در سطح کلان اقتصاد با توجه به پتانسیل‌های درونی به منظور تقویت تولید داخلی با نگاه صادرات محور و اصلاح قوانین و مقررات و تعرفه‌های گمرکی برای تحقق اقتصاد مقاومتی که موجبات رونق اقتصادی را فراهم می کند، ضروری و اجتناب ناپذیر است.به طور مثال، بخش بزرگی از وارداتی که انجام می شود بی جهت و بی رویه است، به این معنا که بخش عظیمی از آن را می توانیم در کشور خودمان با استفاده از توان پژوهشگران و متخصصان ایرانی تولید کنیم طوری که حتی در مورد برخی اقلام شاید اصلا نیازی به واردات نداشته باشیم. با این کار می توان از هدررفت منابع ارزی کشور جلوگیری و این منابع را صرف رونق تولیدات داخلی کرد. تقویت تولیدات داخلی قابل رقابت با تولیدات خارجی چه در بخش صنعتی و چه در بخش کشاورزی باید با دیدگاه صادراتی همراه شود. همچنین وابستگی به کالاهای واسطه ای و سرمایه ای با تکیه بر فناوری دانش بنیان بومی باید کاهش یابد. در این راستا حمایت و تقویت بخش تحقیق و توسعه واحدها و بنگاه‌های تولیدی بسیار موثر و مهم است.

نظرتان در مورد جشنواره قهرمانان صنعت چیست؟ این جشنواره چه کمکی به صنعت کشور می کند؟
برگزاری جشنواره ملی قهرمانان صنعت در حال حاضر یکی از معتبرترین تمهیداتی است که به شناسایی و معرفی شرکت‌های موفق ایرانی می پردازد. چنین مراسمی بستری مناسب برای توسعه فرهنگ ساخت داخل، صادرات کالا و خدمات با برندهای ایرانی فراهم می‌کند. همچنین باعث افزایش ظرفیت‌های رقابت پذیری صنعت کشور، تعامل و همکاری با بانک‌ها و جلب حمایت و نظر آنها برای رفع موانع به وجوده آمده بر سر راه پیشرفت و پویایی بنگاه‌های اقتصادی خواهد شد.

یکی از اقدامات مهم این جشنواره ارزشگذاری برند است. کمی در مورد اهمیت و جایگاه برند برای شرکت‌ها توضیح دهید.
یکی از مهم ترین عوامل موفقیت یا شکست شرکت‌ها، میزان اعتبار و محبوبیت برند آنها در میان مردم است. هر چند محبوبیت برند، منجر به خرید آنی برند نمی شود، اما محبوبیت می تواند زمینه خریدهای آتی از برند را فراهم آورد. به عبارتی، برند انتخاب محصول را برای مشتری آسان می سازد و اطمینان وی به یک محصول را بدون نیاز به بررسی و تحقیقات گسترده امکانپذیر کرده و در نتیجه، انتخاب بهینه و سریعتر را ممکن می سازند. به همین خاطر شرکت‌های مطرح، همواره برنامه هایی را برای کسب آگاهی از میزان محبوبیت برندشان در نظر مصرف کنندگان تدارک می بینند و به طور مستمر تغییرات این شاخص کلیدی را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند. نتایج حاصل از این ارزیابی‌ها بسیار ارزشمند است، زیرا شرکت‌ها همواره به دنبال بررسی شاخص اصلی کسب و کارشان در مقایسه با رقبای اصلی بازار هستند. این اطلاعات نشان دهنده وضعیت برند خودشان با سایر برندهای فعال هم گروه است و موقعیت رقابتی برند را از نظر میزان محبوبیت و اعتبار در میان مصرف کنندگان مشخص می کند. مهمترین کاربرد این اطلاعات تعیین مهمترین رقبای بازار از نظر محبوبیت است. به عبارتی، این اقدامات در رسم نقشه راه موقعیت یابی شرکت‌ها در بازار بسیار مهم است و با توجه به تاثیر بالای اعتبار و ارزش برند در انجام خرید‌های آتی مشتریان، این موقعیت یابی می تواند در تعیین مسیر و برنامه‌های آتی شرکت‌ها در راستای اهداف حفظ و توسعه بازار بسیار مهم و موثر باشد.

یکی از مولفه‌های مهم در توسعه یافتگی یک کشور وجود کار آفرینان تحصیلکرده در عرصه‌های اقتصادی است. با توجه به ضرورت آموزش کارآفرینی، چگونه می توان تجربیات مدیران موفقی چون شما را به دانشجویان و فعالان جوان کشور منتقل کرد ؟
باید خاطر نشان کنم که هر فعالیت و کار آفرینی ای که دانش بنیان باشد مستلزم آموزش و انتقال مفاهیم است. درکشور ما نیز نیروهای تحصیلکرده و متخصص زیاد است، بنابراین کارآفرین و مدیری موفق است که زمینه رشد و پیشرفت این نیروهای جوان را فراهم آورده و از این توان عظیم استفاده کند. این امر در گروی این است که دانشجویان تنها به گرفتن مدرک دانشگاهی اکتفا نکنند و با مشارکت در کارورزی ها، آموزش ضمن خدمت و شرکت در کارگاه‌های آموزشی بیشتر به کار اجرایی و تجربه اندوزی اهتمام ورزند. آموزش و توانمند سازی کارکنان یکی از اهداف هلدینگ داروگر است و همیشه بر این باور هستیم که بهره وری در گروی عملکرده کارکنان تحصیل کرده و توانمند است.

*کلام آخر: «تفاوت ما داروگر بودن ماست» آدرس وب سایت برای آشنایی هرچه بیشتربا مجموعه داروگر: www.Kafsa.com شماره تماس صدای مشتری25912000