انتظار بازار برای کسب بازده 20 تا 25 درصدی
ولی نادی قمی مدیرعامل شرکت تامین سرمایه نوین معماری نظام مالی کشور به نحوی است که بازار پول و سیستم بانکی همچنان میدان‌دار اصلی تامین مالی فعالیت‌های اقتصادی و مدیریت ثروت آحاد جامعه به حساب می‌آید. در سال ١٣٩٣ سود سپرده بانکی تنها بازاری بوده است که بازده بالاتر از تورم عاید مشارکت‌‌کنندگان خود کرد. کنترل شدید تورم و خارج از ظرفیت فعالان اقتصادی از دیگر ویژگی‌های بارز اقتصاد در سال جاری است. بازار سرمایه نیز به‌عنوان یک بازار رو به رشد، سال ویژه‌ای را پشت سر گذاشته است.
سال ١٣٩٣ تنها سالی است که بازار سهام طی چهار فصل متوالی منفی بوده و بیشترین بازده منفی طی سالیان اخیر را داشته است؛ ریزش قیمت‌های جهانی مواد خام از جمله نفت و محصولات پتروشیمی، سطح بالای سود سپرده‌های بانکی و مشکلات ناشی از تحریم‌ها، بازار سهام را تحت تاثیر منفی قرار داده است. تغییر سکاندار بازار سرمایه، معرفی شاخص‌های جدید و معرفی صندوق سپاس به‌عنوان تنها صندوق سهام با ضمانت سودآوری از دیگر اتفاقات مهم بازار سهام در سال ١٣٩٣ بوده است.
با چنین پیشینه‌ای به نظر می‌رسد که بازار سهام در سال آینده تحت تاثیر عواملی نظیر نتیجه مذاکرات هسته‌ای، تغییر نرخ سود سپرده‌های بانکی، قیمت‌های جهانی مواد خام و ریسک اعتباری بانک‌ها باشد که با فرض یک توافق خوب هسته‌ای، احتمال بازده ١٤ درصدی از محل سود تقسیمی و نیز بازده ٢٠ الی ٢٥ درصدی از محل سود سرمایه‌ای، برای بازار سهام دور از انتظار نیست.