مبارزه با قاچاق بدون اقبال مردم بی نتیجه خواهد بود

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: این حرف به گوش اراذل و اوباش برسد، خواب آسوده برای اراذل اصفهان نخواهیم گذاشت. اگر می‌خواهند اصلاح شوند بسم‌الله، در غیر این صورت از اصفهان بروند. سردار عبدالرضا آقاخانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جایگاه خبرنگاران بر هیچ‌کس پوشیده نیست و نیروی انتظامی استان همواره قدر و منزلت خبرنگاران را دانسته و می‌داند بسیاری از موفقیت‌های پلیس مرهون زحمات خبرنگاران است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی استان تمامی افتخارات سال نودوچهار را مدیون و مرهون خبرنگاران و اهالی رسانه است که با حمایت از پلیس، همکاری، پوشش‌های خبری دقیق و مسئولانه، پلیس را در دستیابی به اهداف و بایدهایش همراهی کردند. آقاخانی درباره خط و مشی پلیس در ماه‌های آتی گفت: رویکرد جدید پلیس که درباره ناهنجاری‌های اجتماعی از تیرماه آغاز کرده است ادامه خواهد یافت چراکه ناهنجاری‌های اجتماعی تهدیدهایی خطرناک و سنگین هستند و در اولویت است که دغدغه مردم متدین اصفهان برطرف شود. وی ادامه داد: به‌تازگی شاهد فرهنگی مبتذل و هنجارشکن در خیابان‌های اصفهان هستیم که پلیس مقتدرانه در مقابل آن خواهد ایستاد. یکی از دغدغه‌های جدید مردم اصفهان پوشاک نامناسب توزیع‌شده در سطح شهر است . در این راستا با تمام تولید و توزیع‌کنندگان این نوع پوشاک برخورد شده است. به‌گونه‌ای که شاهد افزایش ۴۱ درصدی برخورد با این افراد بوده‌ایم. نباید شاهد بی‌بندوباری باشیم. فروشندگان این پوشاک دکوراسیون و مغازه‌های خود را عوض کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: همچنین با مصرف‌کنندگان و فروشندگان شیشه دودی اتومبیل برخورد داشته و داریم تا آنجا که افزایش ۳۷ درصدی برخورد با این مشکل توسط دستگاه‌های آماری گزارش‌شده است. آقاخانی افزود: ۴۳ درصد افزایش مبارزه با مزاحمت‌های صوتی، ۷۵ درصد افزایش برخورد با سگ گردان‌ها، ۱۵ درصد افزایش برخورد با نصاب‌های ماهواره‌ای، ۳۳ درصد افزایش مبارزه با مزاحمت‌های خیابانی و مزاحمان نوامیس مردم، ۴۹ درصد افزایش برخورد با اراذل و اوباش و ۶۳ درصد افزایش مقابله با کافی‌شاپ‌های خاص از اقدامات پلیس است. وی ادامه داد: لازم است از دستگاه قضایی استان تشکر ویژه شود. چراکه بدون رودربایستی و توجه به مسائل و موارد خاص به وظایف خود عمل می‌کند و در هیچ مقطعی از زمان سراغ نداریم که دستگاه قضایی تا این اندازه پشتیبان و پشتوانه نیروی انتظامی بوده باشد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: نیروی انتظامی در خط مقدم برخورد با مسائل است به همین خاطر در اتاق فکر نیروی انتظامی مطرح‌شده است که کانون‌های جرم در تمام نقاط شهرستان شناسایی و با رویکردهای خاص خود برای از هم پاشیدن آن‌ها بسیج خواهیم شد. آقاخانی خاطرنشان کرد: این حرف به گوش اراذل و اوباش برسد، ما خواب آسوده برای اراذل اصفهان نخواهیم گذاشت. اگر می‌خواهند اصلاح شوند بسم‌الله، در غیر این صورت از اصفهان بروند. اصفهان جای فریاد زدن و ایجاد ترس و دلهره برای مردم نیست و صبر نیروی انتظامی سر آمده است. در روزهای آینده نمودهای این طرح را خواهید دید. وی ادامه داد: هفته گذشته دپویی با ۵۰ کانتینر کالای قاچاق کشف و ضبط شد. در همین راستا برخورد با کالای قاچاق در دستور کار نیروی انتظامی قرارگرفته است. فرمانده انتظامی استان گفت: به‌تازگی برخورد با استفاده از سلاح‌های شکاری در جشن‌ها و عزاداری‌ها شروع‌شده است و یادآوری می‌کنم اسلحه شکاری برای دفاع از دام مجوز می‌گیرد و نه چیز دیگر. استفاده از صلاح و تیر هوایی در جشن‌ها ممنوع است و به شدت با آن برخورد می‌شود.

آقاخانی گفت: آمار تصادفات برون‌شهری نامطلوب است و در چهارماهه نخست سال ۷ درصد افزایش تصادفات فوتی برون‌شهری داشته‌ایم. همچنین تصادفات درون‌شهری وضع خوبی نداشته و تنها شاهد کاهش ۳ درصدی بوده‌ایم. وی در انتها گفت: ۱۱۰ هزار تماس با اولویت‌های پلیس در ۴ ماه نخست سال داشته‌ایم. همچنین ۹ هزار تماس با ۱۹۷ و ارتباطات مردمی وجود داشته است. فرمانده انتظامی استان ادامه داد: درمجموع از تمام برخوردها، ۳۹ درصد افزایش دستگیری شاهد بوده‌ایم. شاخص کشف جرائم در اصفهان نزدیک به ۸۰ درصد است که این شاخص قابل‌قبول است. همچنین جانشین نیروی انتظامی استان اصفهان با اشاره به بالا بودن شاخص امنیت در سطح استان، آن را از هوشمندی اصحاب رسانه دانست و اظهار کرد: در سال ۹۵ پنج شاخص و اولویت برای انتظامی استان در نظر گرفته شد. وی افزود: مبارزه با قاچاق کالا در اولویت اول قرار دارد و پس‌ازآن کاهش تصادفات در سطح جاده‌های استان اولویت است. حسین حسین زاده با اشاره به اینکه اگر تمام سازوکارهای مبارزه با قاچاق هم توسط پلیس انجام شود ولی بین مردم اقبال کالای خارجی مشاهده شود تمام سازوکارها بی‌نتیجه است، تصریح کرد: نقش رسانه در اینجا است که مشخص می‌شود و این شما خبرنگاران هستید که باید به روشنگری و تبیین این موضوع برای مردم بپردازید.

حسین‌زاده افزایش فوق‌العاده آمار تصادفات در شهریورماه هرسال را براثر افزایش مسافرت‌ها در این ماه دانست و اظهار کرد: فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه نیز امری است که رسانه می‌تواند در نهادینه کردن آن در جامعه نقش بسزایی ایفا کند. وی برخورد با برهم زنان امنیت اخلاقی را از اولویت‌های دیگر پلیس در سال ۹۵ برشمرد و افزود: مبارزه با مواد مخدر و سرقت‌های مختلف دو اولویت دیگر هستند که در سال جاری موردتوجه شدید پلیس قرارگرفته است. در ادامه جهانگیر کریمی؛ معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان نیز با اشاره به حضور صدها رسانه که افراد و مردم را با کمترین هزینه تحت پوشش قرار داده‌اند، گفت: صداقت، صراحت و سرعت از ویژگی‌های است که در درون یک خبرنگار وجود دارد. وی در ادامه خبرنگار را زبان صادق و چشم بینای مردم دانست و افزود: خبرنگاران چشم و گوش مردم در رصد تحولات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بین‌المللی هستند. معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان از رسالتی سخن گفت که از دریچه تعهد و بصیرت دیده می‌شود و در ادامه بیان کرد: خبرنگاری که تعهد و بصیرت دارد هیچ‌گاه جذب احزاب، گروه‌ها و عناصر بیگانه قرار نمی‌گیرد. جهانگیر کریمی چهار رسالت خبرنگاری را از دیدگاه جامعه انتظامی این‌گونه قلمداد کرد: خبرنگاری در قدم اول توجه به اولویت‌های جامعه و وفاق ملی و در قدم دوم ایجاد انسجام و آرامش در بطن جامعه است. وی قدم سوم را روشنگری در جهت هدایت افکار عمومی دانست و افزود: قدم چهارم و آخر این راه ارتقا آگاهی سطوح مختلف جامعه جهت رشد و ترقی است که به جامعه رسانه ارزش ویژه‌ای می‌بخشد.