آپشن‌های حیثیتی برای سری پنج!

شرکت ب‌ام‌و با رونمایی از محصول جدیدش یعنی مدل ۲۰۱۷ از سری پنج، از ویژگی‌های فناورانه آن پرده برداشته است. ب‌ام‌و که هنوز طعم کیک تولد ۱۰۰ سالگی‌اش را احساس می‌کند بعد از معرفی سری پنج G۳۰ مورد توجه روزنامه‌نگاران و خودرو‌نویس‌های دنیا قرار گرفت و از طرف ایشان مورد تحسین قرار گرفت. این مدل در واقع تحولی در سری ۵ ب‌ام‌و است که در طول دوران تولیدش موفقیت‌های زیادی را به‌دست آورده است. تحولات در سری ۷ ب‌ام‌و هم ایجاد شده بود؛ اما در مدل پنج G۳۰ ب‌ام‌و فناوری‌های سری ۷ را وارد این خودرو کرده است و آنها را با شرایط موتوری و سایر امکانات این خودرو تطابق داده است تا سدانی اسپرت و جدید در اختیار مشتریان وفادار ب‌ام‌و قرار بگیرد.

یکی از امکاناتی که ژرمن‌ها در این خودرو استفاده کرده‌اند ویژگی پارک از راه دور و نمایش سه بعدی محیط پیرامون خودرو است که کار پارک کردن آن را راحت‌تر می‌کند. این قابلیت که مورد توجه ب‌ام‌و دوستان قرار گرفته است پیش از این در سری هفت به تولید انبوه رسیده بود. آخرین نسل از سیستم iDrive و کنترل از طریق حرکت‌های بدن در این خودرو استفاده شده است که همراه با این خودرو عرضه می‌شود. مثلا از این پس می‌توان با حرکت دادن دست موسیقی در حال پخش را عوض کرد و به فایل بعدی رفت.

ب‌ام‌و از جمله شرکت‌هایی است که به سامانه‌های الکترونیک و خاص اهمیت زیادی می‌دهد و در واقع می‌توان خودروهای این شرکت را هوشمند و مبتنی بر فناوری توصیف کرد. سایر مشخصات این مدل که عبارتند از موتور هیبرید، سامانه‌های ایمنی متعدد و وزن کم که در مجموع باعث می‌شوند خودرویی متفاوت از مدل‌های قبلش به حساب بیاید. با امکاناتی که ب‌ام‌و در این خودرو گنجانده است، می‌توان انتظار داشت بهترین مدل سری ۵ در دسترس قرار داشته باشد. ب‌ام‌و تجربه فروش بیش از ۱ میلیون دستگاه انواع خودرو سری ۵ را در کارنامه خود دارد. در این مدل ب‌ام‌و از پارک از راه دور استفاده می‌کند که از کاربرد‌های آن این است که راننده می‌تواند از خودرو خود پیاده شود و با استفاده از کنترل از راه دور خودرو را به محل پارک خود هدایت کند.

این موضوع برای پارکینگ‌هایی که فقط به اندازه خودرو هستند کاربرد زیادی دارد و البته ممکن است شما بخواهید در مقابل در منزل توقف کرده چمدان‌ها را از خودرو خارج و با استفاده از سویچ خودرو را به پارکینگ منتقل کنید. برخی امکانات در این خودرو به‌طور غیر‌مستقیم باعث کاهش احتمال تصادف می‌شود. برای مثال می‌توانید با حرکت دست بدون اینکه به نمایشگرهای خودرو نگاه کنید صدای پخش خودرو را کم یا زیاد کنید یا آهنگ را عوض کنید. این موضوع باعث می‌شود نیاز نداشته باشد تا چشم از مسیر بردارید و به مقدار کم شدن صدای پخش توجه کنید. بی ام و برای این خودرو موتورهای مختلفی را در نظر دارد و می‌توان از دامنه وسیعی از موتورهای توربو شارژر استفاده کرد. موتورهای ۴ سیلندر توربو شارژر ۲ لیتری و ۶ سیلندر ۳ لیتری از جمله انتخاب‌ها هستند؛ هر‌چند در رابطه با G۳۰ اما هیبرید بودن موتور قطعی است و در تبلیغی که ب‌ام‌و برای این مدل جدید ساخته است به این نکته هم اشاره شده که تنها با لمس دست در محفظه شارژ باتری‌ها باز می‌شود.

ب‌ام‌و تلاش کرده است تا با استفاده از آخرین فناوری‌ها مدلی لوکس و با عملکرد بالا را برای دفاع از حیثیت ب‌ام‌و عرضه کند. ب‌ام‌و در رابطه با عملکرد دقیق خودرو اطلاعاتی را منتشر نکرده است؛ البته در بدنه این خودرو تغییرات اساسی مشاهده نمی‌شود؛ اما می‌توان انتظار داشت ب‌ام‌و فناوری را در این مدل به حد اعلا رسانده باشد و بیشترین تبلیغاتش در رابطه با فناوری‌های آن است. خودروهای سری ۵ ب‌ام‌و از نظر موتور همان طور که گفته شد تنوع بالایی دارند و از نظر توان هم در رده خودروهای اسپرت قرار می‌گیرند و می‌توانند در مدت زمان ۵ تا ۷ ثانیه در مدل‌های مختلف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسند که رضایت بخش است و این عملکرد بر اساس همان هدفی است که از ابتدا طراحی شده و قرار نیست خودرویی سوپر اسپرت معرفی شود. بی ام و همواره تلاش کرده است تا رفاه، فناوری و عملکرد مناسب را در بهترین حالت ممکن ارائه کند. طراحی بدنه در این خودرو زبان مخصوص بی ام و را با خود دارد و باعث شده است تا خودرویی سدان و کشیده و البته پر ابهت ارائه شود.

آپشن‌های حیثیتی برای سری پنج!

آپشن‌های حیثیتی برای سری پنج!