به گجت‌های خانگی خوشامد بگویید

دیگر باید بپذیریم که گجت‌ها قرار است بخشی از زندگی ما باشند؛ زندگی دیجیتالی. گجت‌هایی که گاهی در قالب روبات، دوربین، ساعت، پهباد یا انواع دیگری عرضه می‌شوند و قرار است زندگی همراه با فناوری ما را آسانتر کنند.با ورود ابزارهایی از این دست به زندگی ما که هر روز با مدل‌های جدیدتری از آنها روبه‌رو می‌شویم شگفتی ما برای باور کردن اینکه بسیاری از اموراتمان قرار است با کاربری این دست ابزارها هدایت شوند بیشتر هم می‌شود. در ادامه شما با انواعی از گجت‌های مهربان و خانگی آشنا می‌شوید که حضور آنها در خانه هم باعث سبکی انجام کارها می‌شود و هم گاهی به احساس اینکه عضو جدیدی به خانواده‌تان اضافه شده عادت می‌کنید.

Zenbo منتظر دستور شما می‌ماند

زنبو یک روبات کوچک خانگی است که در خانه به دنبال شما راه می‌افتد تا دستورات شما را اجرا کند. درباره این روبات که توسط ایسوس طراحی شده ادعا شده می‌تواند به یکی از اعضای خانواده شما تبدیل شود. روبات زنبو توانایی‌های زیادی داشته که از مهم‌ترین آنها می‌توان به انجام تمامی کارهای دستیاران آمازون اکو و گوگل هوم اشاره کرد. آمازون با عرضه دستیار خانگی اکو (Amazon Echo) به‌نوعی جزو آوانگاردهای این صنعت به‌حساب می‌آید؛ اما در این بین سایر کمپانی‌ها نیز بیکار ننشسته‌اند و به دنبال این قضیه از دستیاران اینترنتی خانگی خود رونمایی کرده‌اند. حالا کمپانی ایسوس نیز با عرضه یک روبات جدید به رقبای خود اعلام آمادگی کرده است.روبات Zenbo (زنبو) یک دستگاه کوچک است که در محیط خانه به دنبال شما آمده، دستورات صوتی شما را اجرا کرده و هنگامی که شما نیاز به یک فایل مدیا یا اینترنت دارید کمک حالتان خواهد بود. روبات Zenbo دارای طراحی صیقلی و بسیار شیکی است که با یک صفحه نمایش لمسی در قسمت بالایی خود، در هنگام ارتباط با اعضای خانواده نمایانگر یک چهره خواهد بود.این روبات دوست داشتنی قادر است برای شما یادآورهای مختلف را تنظیم کرده، به سوالات شما پاسخ داده، بر روی صفحه نمایش خود فایل‌های مولتی‌مدیا را پخش کرده و به لطف اتصال با تلفن شما توسط SDK ساخت ایسوس، دستگاه‌های هوشمند خانگی شما را کنترل کند. به‌عنوان مثال از این روبات هوشمند می‌توانید به‌عنوان یک قصه‌گوی قهار برای فرزندان خود استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم روبات Zenbo حالت اضطراری آن است. این روبات می‌تواند خیلی سریع درخواست کمک را از هر یک اعضای خانواده دریافت کرده و به کمک آنها برود.

خواب خوب با Hugone

اگر می‌خواهید خوابی راحت برای خودتان و خانواده تان تامین کنید با انجام یک خرید آنلاین یک Hugone بخرید. این گجت دارای یک هاب مرکزی در ابعادی مشابه یک قندان مکعبی است و کافی است که آن را در هر قسمتی از اتاق خواب قرار دهید. سپس سنسورهای را در زیر پوشش تشک‌های اعضای خانواده قرار می‌دهید و به این ترتیب، کیفیت خواب تمام اعضا کنترل می‌شود؛ چهار عدد از این سنسورها همراه محصول عرضه می‌شود و امکان خرید تعداد بیشتر نیز وجود دارد.البته Hugone تنها کیفیت خواب را کنترل نمی‌کند و کیفیت هوای محیط، رطوبت موجود در اتاق و دمای محیط را هم بررسی می‌کند تا تمام جوانب مورد نیاز برای یک استراحت راحت و کافی فراهم شود؛ کاربر می‌تواند تعیین کند که اگر هرکدام از این فاکتورها از حدی فراتر رفت یا پایین‌تر آمد، به او هشدار داده شود تا آن فاکتور محیطی را تنظیم کند.یکی از امکانات انحصاری هیوگان این است که امکان برقراری ارتباط با دیگر لوازم هوشمند خانه را دارد و می‌تواند به‌طور مثال با برقراری ارتباط با چراغ‌های هوشمند و ترموستات الکترونیکی، آنها را در زمان بیدار شدن کاربر روشن کند و دمای آب و هوا را تغییر دهد تا همه چیز برای آماده شدن کاربر و احتمالا دوش گرفتن و مطالعه آماده باشد؛ طراحی زیبای هاب اصلی و اندازه کوچک و ضخامت کم سنسورها نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت برای جلب نظر خریداران هیوگان است.

جاروبرقی استخر

دیگر لازم به پاکسازی استخر ندارید و هربار که می‌خواهید به استخر بروید کافی است گجتی را به درون آب بفرستید که آشغال‌ها را جمع و همه چیز را آماده استفاده شما از استخر کند.سولار بریز یک روبات هوشمند است که از طریق انرژی خورشیدی تغذیه می‌شود. این روبات با دور زدن در سطح آب استخر، ۹۰ - ۹۵ درصد مواد زاید روی آن را جارو می‌کند؛‌ یک جارو برقی مدرن برای استخر‌ شنا. این گجت هوشمند خانگی در کل روز فعال است و انرژی آن از طریق باتری لیتیومی-خورشیدی تامین می‌شود. درحالی‌که این گجت با تلفن‌های هوشمند کاربران سازگاری ندارد، اما به‌شدت برای منزل شما با استخر خانگی پیشنهاد می‌شود. همچون سایر گجت‌های هوشمند خانگی، سولار بریز نیز از یک تراشه در داخل بهره می‌برد. شاید کاربران با هک این روبات، آن را به یک روبات اندرویدی و سرگرم‌کننده تبدیل کنند.

میز هوشمند

برای اینکه قادر باشید کارهای کامپیوتری‌تان را راحت روی میزی که واقعا میز است انجام دهید یک میز هوشمند به نام La Table طراحی شده است که از یک صفحه نمایش لمسی و آخرین ورژن ویندوز یعنی ۰۱ بهره می‌برد. این میز علاوه‌بر زیبایی موجب می‌شود شما یک کامپیوتر خانوادگی را در سالن پذیرایی خانه خود داشته باشید و هر زمانی که خواستید مطالب مدنظرتان را بر روی تلویزیون به اشتراک بگذارید. البته استفاده از کامپیوترها درون میزها چیز جدیدی نیست. سال ۴۱۰۲میلادی دو شرکت ۳M و Ideum با همکاری یکدیگر میز اندرویدی ۶۴ اینچی را ساختند و سال۲۱۰۲میلادی هم مایکروسافت میز هوشمند جدیدی را به نام PixelSense معرفی کرد که حاوی پلت‌فرم اختصاصی Microsoft Surface بوده است. میز هوشمند ویندوزی شما البته قیمتی حدود ۰۰۵۵ دلار دارد. این میز در کنار بدنه‌ای از چوب و آلومینیوم، حاوی یک صفحه نمایش فول اچ‌دی (۰۸۰۱ در ۰۲۹۱ پیکسل) بوده که از ۲۱لمس به‌صورت همزمان پشتیبانی می‌کند و از یک شیشه کاملا نشکن برخوردار است.

لامپ هوشمند

آرزوی خاموش یا روشن کردن لامپ‌ها یا تغییر زاویه نور و افزایش و کاهش آن بدون اینکه لازم باشد از جایتان بلند شوید حالا به واقعیت تبدیل شده و کافی است گوشی هوشمندتان در نزدیکی‌تان باشد تا بتوانید لامپ‌های خانه را کنترل کنید. لامپ هوشمند Qube یکی از پروژه‌های کاربردی و جذابی است که در مقابل کارآیی‌های فراوانش، تنها ۹۱ دلار قیمت دارد که می‌تواند برای خیلی از کاربران مناسب باشد. این لامپ بر خلاف اکثر رقبا، دارای هیچ هاب یا کنترلر جداگانه‌ای نیست و همه چیز در داخل خود بدنه لامپ قرار گرفته است. شما می‌توانید بعد از نصب این لامپ در محل مورد نظر خود و بر روی لوستر، آباژور یا هر مکان دیگری، با استفاده از اسمارت فون خود، آن را کنترل کنید. ده‌ها قابلیت مختلف برای لامپ هوشمند Qube در نظر گرفته شده است که امکان تعیین زمان‌بندی برای روشن شدن در زمانی خاص، امکان روشن شدن هنگام ورود کاربر به خانه، امکان چشمک زدن هنگام دریافت نوتیفیکیشن در تلفن همراه، امکان تعیین رنگ‌های متنوع، امکان تنظیم نور لامپ برای موقعیت‌های خاص نظیر جشن تولد و مراسم شام، طول عمر بسیار بالا در حدود ۷۲ سال و استفاده مفید و پشتیبانی از وای فای و بلوتوث از مهم‌ترین آنها هستند.

پرده‌ها را از دور کنترل کنید

به‌واسطه یک گجت جدید شما یک نگهبان برای پرده‌هایتان در اختیار دارید که بدون نزدیک شدن به پنجره‌ها می‌توانید آنها را کنترل کنید. MOVE یک گجت خانگی هوشمند است که با اتصال بلوتوث کنترل می‌شود و به کمک آن می‌توانید تمامی پرده و سایه‌‌بان‌های خانه را کنترل کنید. این گجت به گونه‌ای طراحی شده است که مصرف‌کنندگان بدون نیاز به یک متخصص برق و الکتریسیته می‌توانند آن را نصب و راه‌اندازی کنند. غلاف پرده‌ها با نوار چسبنده دو طرفه یا قلاب دیواری محکم می‌شوند.این گجت هوشمند خانگی علاوه‌بر پشتیبانی از باتری می‌تواند با پنل‌های خورشیدی شارژ شود؛ به این معنا که بدون اتصال به برق می‌توان از MOVE استفاده کرد. همچنین امکان اتصال بخش‌های مختلف آن به هم و استفاده همزمان از آنها نیز وجود دارد. این گجت درون یک گیربکس فلزی تعبیه شده است تا علاوه‌بر قدرت بالا، کمترین صدای ممکن را در حین فعالیت تولید کند. گیربکس‌ها از جنس فلز هستند و اکسل خروجی دارای دو جهت است. همچنین می‌توان از قابلیت امنیتی محدودسازی اجباری جهت افزایش ضریب امنیت موتور بهره برد.

کامپیوترهای چشمی

برای اینکه از کامپیوترتان استفاده کنید در آینده نزدیک می‌توانید با چشمتان این کار را انجام دهید زیرا با استفاده از فناوری ابداع شده توسط شرکت نوپای Eyefluence کنترل رایانه‌ها با چشم ممکن می‌شود.این شرکت هم‌اکنون در حال آزمایش فناوری است که در قالب آن از یک عینک واقعیت افزوده مجهز به دوربین برای ردگیری فعالیت‌ها و حرکت‌های چشم و دستور دادن به رایانه استفاده می‌شود.فناوری Eyefluence کلیک کردن بر روی هر چیزی در صفحه نمایشگر را تنها با نگاهی کوتاه به آن ممکن خواهد کرد. این فناوری کاربردهای بسیار متنوعی خواهد داشت. به عنوان مثال می‌توان از این طریق برای خرید آنلاین یک لباس یا ارسال عکس آن لباس به دوستتان تنها از حرکات چشم استفاده کنید.جیم مارگارت موسس و رئیس Eyefluence سهولت کاربرد و سرعت این فناوری را مهمترین مزیت آن دانسته و می‌گوید اتکای آن تنها به رابطه میان مغز و چشم انسان است. قرار است در آینده رابط کاربری این عینک واقعیت افزوده ارتقا یابد تا برای استفاده از طیف گسترده‌ای از خدمات در محیط اطراف انسان قابل استفاده باشد. Eyefluence امیدوار است فناوری جدید این شرکت فرآیند پردازش اطلاعات، حل مشکلات، آموزش و برقراری ارتباط میان انسان‌ها را هم متحول کند.

خانه را در کنترل خود درآورید

برای خاموش و روشن کردن اکثر وسایل هوشمندتان در خانه حتما به کنترل مخصوص نیاز دارید و اگر کنترل دور از دست شما باشد، یکی از مهمترین خاصیت هوشمند بودنش را از نظر شما از دست می‌دهد.اما گجت هوشمند Knocki آمده است تا این نقطه ضعف وسایل هوشمند ما را برطرف کند. این محصول از یک قطعه دایره‌ای با شکلی مدرن ساخته شده که بر روی هر سطحی از جمله دیوار، میز، زمین، سقف و کمد نصب می‌شود. بعد از نصب این محصول، ارتباط آن با لوازم هوشمند خانه برقرار می‌شود و با استفاده از نرم‌افزار مخصوص آن بر روی اسمارت فون، می‌توانید وظایف مختلفی را برایش تعیین کنید. بعد از نصب این دیوایس بر روی سطوح، شما می‌توانید تعیین کنید که با ضربه زدن بر روی آن سطح به شکل‌های مختلف، تسک‌های مختلفی اجرا شود و درواقع آن سطح به یک صفحه لمسی غول آسا تبدیل خواهد شد؛ به‌طور مثال می‌توانید تعیین کنید که با دو بار ضربه زدن بر روی سطح، تلویزیون روشن شود یا با یک بار ضربه زدن، لامپ‌ها روشن و خاموش شوند. درواقع با استفاده از Knocki، دیگر نیازی به کنترل نیست و شما می‌توانید هنگامی که از وسیله مورد نظرتان ده متر دور هستید، با ضربه زدن به دیوار بغل دستتان، آن را از راه دور کنترل کنید.

به گجت‌های خانگی خوشامد بگویید