اصفهان پس از تهران بیشترین میزان ثبت نام کنندگان در مجلس شورای اسلامی و پس از تهران و قم بیشترین میزان ثبت نام مجلس خبرگان را به خود اختصاص داده است.
استاندار اصفهان پس از پایان ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: درثبت نام مجلس خبرگان شاهد رشد۳۰ درصدی و در مجلس شورای اسلامی بر اساس آمار ثبت نامی شاهد رشد ۵/ ۲ برابری بوده‌ایم. رسول زرگرپور که در ستاد انتخابات استان سخن می گفت، ادامه داد: از استان اصفهان پنج نماینده به مجلس خبرگان رهبری راه پیدا می‌کنند ، این در حالی است که قرار بود این پنج نماینده به شش نماینده افزایش پیدا کند که البته چنین نشد.وی افزود: با پایان یافتن مهلت ثبت نام خبرگان رهبری، ۶۱ نفر در استان اصفهان ثبت نام کردند که دوره قبل این تعداد ۴۸ نفر بود. بر این اساس رشد ۳۰ درصدی آمار ثبت نام را نسبت به دوره قبل در مجلس خبرگان شاهد هستیم.استاندار اصفهان با بیان اینکه از این ۶۱ نفر سه نفر خانم هستند، گفت: وضعیت سنی افراد ثبت نامی برای مجلس خبرگان سه نفر زیر ۳۰ سال، ۴۸ نفر بین ۳۰ تا ۶۰ سال و پنج نفر بین ۶۰ تا ۷۵ سال هستند. از نظر تحصیلی ۳۱ نفر تحصیلات حوزوی، شش نفر مدرک دکتری، ۱۴ نفر لیسانس و فوق لیسانس و ۱۰ نفر دیپلم هستند.

زرگرپور اضافه کرد: از نمایندگان استان اصفهان که در حال حاضر در مجلس خبرگان هستند، هر پنج نفر ثبت نام کرده‌اند و یک نفر نماینده مجلس خبرگان نیز از بیرون استان ثبت نام کرده است. از ۲۲ بهمن تبلیغات نماینده‌های مجلس خبرگان شروع می‌شود که تا پنج اسفند ادامه دارد.وی ادامه داد: برای مجلس شورای اسلامی یک هزار و ۱۴ نفر در استان اصفهان ثبت نام کردند، این در حالی است که در دوره قبل این تعداد ۴۳۱ نفر بود.استاندار اصفهان اظهار کرد: از این تعداد ۱۱۹ نفر خانم هستند که تعداد خانم‌ها نسبت به دوره قبل سه برابر افزایش پیدا کرده است. همچنین ۸۹۵ نفر از آقایان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که دوره قبل این تعداد ۳۹۷ نفر برای آقایان بود.زرگرپور با بیان اینکه در مجلس به ازای هر صندلی ۵۰ نفر ثبت نام کرده‌اند، افزود: این آمار نشان می‌دهد که نسبت به مجلس نهم آمار ثبت نامی ۲.۵ برابر شده است. وی افزود: تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از ۲۹ بهمن ماه شروع می‌شود که تا پنجم اسفند ادامه خواهد داشت. همچنین میزان تحصیلات افراد ثبت نامی برای مجلس شورای اسلامی ۶۷ نفر دارای مدرک حوزوی، ۱۹۰ نفر دکتری، ۷۱۰ نفر فوق لیسانس و ۴۷ نفر لیسانس هستند.

استاندار اصفهان به وضعیت سنی افراد ثبت نامی برای مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: 386 نفر بین 30 تا 40 سال، 565 نفر بین 40 تا 60 سال و مابقی بین 60 تا 75 سال هستند که جمعاً همان یک هزار و 14 نفر می‌شوند.زرگرپور تصریح کرد: برای انتخابات مجلس 404 نفر در شهرستان اصفهان ثبت نام کردند. همچنین بیشترین آمار ثبت نامی برای شهرستان شاهین شهر و برخوار بوده است که 65 نفر در این حوزه انتخابی ثبت نام کرده‌اند. اردستان نیز با 22 نفر ثبت نامی پایین‌ترین آمار را به خود اختصاص داده است.به گزارش دنیای اقتصاد، بر اساس آمار کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان، اصفهان پس از تهران بیشترین میزان ثبت نام مجلس شورای اسلامی را دارد که در واقع هشت درصد کل ثبت نامی ها متعلق به استان اصفهان هستند.بر اساس همین گزارش اصفهان پس از تهران و قم نیز در ثبت نام مجلس خرگان رهبری رتبه سوم را کسب کرده است. بر همین اساس حیدر علی حجتی سخنگوی جبهه اصلاحات استان اصفهان چنین افزایشی را به فال نیک گرفت و گفت: من مطمئن هستم چنین آمار بالایی در ثبت نام باعث ایجاد یک حماسه در اسفند سال جاری خواهد شد.