نمایشگاه کودک، میراث فرهنگی و هنر
دنیای اقتصاد- نمایشگاه تخصصی کودک به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی کودک در حالی در مشهد برگزار می شود که کودکان و دانش آموزان مشهدی با حضور در این نمایشگاه بیش از پیش با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آشنا می شوند.

این نمایشگاه به مناسبت هفته کودک از 16 لغایت 21 مهر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 8 مشهد در خیابان رازی منطقه قاسم آباد با حضور 18 سازمان در حال برگزاری است که حضور اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در این نمایشگاه می‌تواند باعث آشنایی هرچه بیشتر کودکان و دانش آموزان با مواریث فرهنگی، گردشگری و سفر و صنایع دستی و هنرهای سنتی شود.در این نمایشگاه 18 غرفه با مشارکت سازمان‌ها و بخش‌های دولتی و مردم نهاد در نظر گرفته شده که هر شب برنامه‌های متنوعی در آن برگزار می‌شود و شعار امسال هفته ملی کودک «دنیا با لبخند کودکان زیباست» در نظر گرفته شده است.

یکی از بخش‎های این نمایشگاه برپایی کارگاه و غرفه صنایع دستی است به گونه ای که کودکان بازدید کننده از این نمایشگاه با هنرهای سنتی و صنایع دستی بیش از پیش آشنا می شوند. ضمن اینکه معرفی میراث فرهنگی و نقش و جایگاه آن و نیز معرفی جاذبه های گردشگری و آشنایی هرچه بیشتر کودکان و دانش آموزان با موضوع سفر و گردشگری نیز یکی دیگر از بخش های این نمایشگاه است. نمایشگاه تخصصی کودک همزمان با هفته ملی کودک با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای دولتی و مردم نهاد خراسان رضوی برگزار می شود و عناوینی مانند کودک سلامت و ایمنی، کودک، هنر و میراث فرهنگی، کودک کتاب و کتابخوانی، کودک، محیط زیست و منابع طبیعی، کودکان، دنیا و صلح و آرامش و کودک، آموزش و تربیت اسلامی از جمله عناوین نامگذاری شده این هفته است.