مواظب باشیم متهم به خیانت در امانت نشویم

روزنامه اعتماد با انتشار یادداشتی از بهروز بنیادی، نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد، نوشت: در آن هنگام که ظلمت جهل، استعمار و استثمار در همه جا سایه افکنده و بوی تعفن فساد دولتی و بی‌بندوباری، فضای جامعه را مسموم کرده بود، مسیحا نفسی، قامت برافراشت تا با مشعل فروزان دیانت و دانایی، جامعه ما را فرّ و فروغی تازه ببخشد. او توانست این کاروان متفرق را با تلاشی وصف‌ناپذیر به وحدتی مثال‌زدنی برساند و آنگاه با روحی آرام و دلی مطمئن در جوار حضرت حق، آرام گیرد. بزرگترین امانت امام برای ما درخت انقلاب و آرمان‌های آن بود؛ درختی که با خون هزاران شهید آبیاری شد. اینک از پس این سال‌ها سوالی، جای پاسخ دارد و آن این که آیا ما توانسته‌ایم از این امانت به خوبی نگاهبانی کنیم؟ از آغاز انقلاب تاکنون مسئولان زیادی در آزمون امانت داری و نگاهبانی از میراث امام شرکت کرده‌اند و سربلند یا سرافکنده از این آزمون حساس بیرون آمده وخواهند آمد.

حتی گاه رهبری معظم انقلاب با درایت خویش به عده‌ای میدان و مجال حضور دادند و گروهی از اینان به امید این که اعتماد رهبری معظم را دارند یکه‌تازی کردند غافل از آن‌که رهبری در راه حفظ ارزش‌ها و برای مردم -که همه سرمایه انقلاب هستند- با هیچ کس تعارف ندارند و بر همین اساس امروز شاهدیم که با صلابت و جدیت ایشان، دست برخی از افراد خائن به بیت‌المال در حال رو شدن است. انقلاب، قرار بود فرصت استفاده و رفاه برابر برای همه ملت باشد نه خوان یغمایی برای قلیلی فرصت‌طلب که هرکس قوی‌تر باشد لقمه‌ای کلان‌تر برگیرد. امری که امروز منجر به بی‌آبرویی داخلی و حتی بین‌المللی برای نظام اسلامی‌مان شده است. در این موقعیت، انتظار به حق مردم آن است که ما مسئولان اگر همدلی خالصی نداریم، حداقل همزبانی را حفظ کنیم تا بدخواهان ما سوء‌استفاده نکنند.

همه گروه‌ها وظیفه شرعی و ملی دارند تا با سخنان خود مردم را دلسرد نکنند طبق بررسی‌ها نقش مجلس روبه‌افول رفته که شاید بنا به عملکرد نهمین دوره آن باشد، ملت ما با رأی خود در خرداد ۹۲ به دنبال رفع تحریم‌ها و از بین بردن خطر حمله نظامی به کشور بود، امری که با حمایت‌های رهبری معظم و پیگیری مسئولان اجرایی به ثمر نشست. کسانی‌که این روزها به دنبال بی‌ثمر جلوه دادن برجام هستند کاش بدانند که روزبه‌روز در نزد مردم، منفورتر می‌شوند. در این میان مجلس دهم نیز باید از تصمیمات احساسی و غیرکارشناسی بپرهیزد و منطق و قانون را مبنای تصمیمات خود قرار دهد. باید کمیسیون امنیت ملی مجلس در کنار دولت و زیر نظر رهبری انقلاب، مدیریت واحدی برای سیاست خارجی تبیین کند و بازتعریف سیاست خارجی مبتنی بر منافع ملی صورت گیرد. دوری از خصومت و شعارزدگی در سطح بین‌المللی بسیار مهم است و حمایت از راه مذاکره و توسعه صلح با دیگر کشورها ما را عزت مندتر خواهد کرد. همچنین از دولت محترم می‌خواهیم که با اعتماد و بهره‌گیری از مدیران جوان و تازه‌نفس به چرخه تکراری استفاده از افراد ثابت که ضعف بزرگی در سیستم اداری و اجرایی ماست، پایان دهد.

وضعیت ممتاز شرکت برق منطقه‌ای خراسان در کشور

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت نیرو، معاون منابع انسانی شرکت توانیر و همکاران وی، مدیرعامل شرکت برق منطقه خراسان و کلیه اعضای کمیسیون توسعه مدیریت در شرکت برق منطقه‌ای خراسان برگزار شد، مهندس کرم رضایی، معاون منابع انسانی شرکت توانیر طی سخنانی درخصوص روند تشکیل کمیسیون‌های توسعه مدیریت در شرکت توانیر توضیحاتی را بیان کرد. وی در ابتدا گفت: جلسه راهبردی به منظور بررسی ساختار کمیسیون توسعه مدیریت در شرکت توانیر برگزار شد و درخصوص اینکه چه افرادی و به چه تعداد باید عضو کمیسیون توسعه مدیریت شرکت‌ها باشند، بحث وتبادل نظر صورت گرفت. مهندس کرم رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: در این جلسه شرح وظایف اعضا، کمیته‌ها و کارگروه‌ها نیز تبیین گردید که در این راستا، جلسات در شرکت‌های برق منطقه‌ای با تعداد اعضای بیشتر، شرکت‌های توزیع با تعداد کمتر و شرکت‌های تولید با حداقل اعضا تشکیل می‌شود.

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان افتخارات این شرکت را مرهون تلاش‌های نیروی انسانی دانست و اظهارکرد: شرکت برق منطقه‌ای خراسان کارکنان وکارشناسانی علاقه‌مند و دلسوز دارد. متولی‌زاده بیان کرد: تمام موفقیت‌های به‌دست آمده در این شرکت نتیجه برنامه‌ریزی، طراحی و اجرا، بهره‌برداری، پشتیبانی مالی و منابع انسانی مناسب است و شرکت برق منطقه‌ای خراسان علی‌رغم تمام محدودیت‌های مالی صنعت برق توانسته در سال گذشته دو پست ۴۰۰ کیلوولت و ۶ پست ۱۳۲ کیلوولت در استان‌های خراسان را اجرا و به بهره‌برداری برساند. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان اقتصاد صنعت برق را چالش مهم این صنعت ارزیابی کرد و گفت: اقتصاد صنعت برق وابسته به دومقوله افزایش درآمدها و کاهش هزینه‌ها است.

وصول ۴۶۳ میلیارد ریال مالیات در خراسان‌شمالی

روزنامه اطلاعات در خبری به نقل از مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی، نوشت: ۴۳۶ میلیارد ریال مالیات وصول شد. جواد انوری در نشست خبری به مناسبت هفته مالیات گفت: از مجموع این میزان مالیات دریافتی ۳۱۷میلیارد ریال مالیات مستقیم و بقیه مالیات غیرمستقیم با ارزش افزوده است. مالیات پرداختی در چهار ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲درصد کاهش داشته است. در چهار ماه امسال ۴۶۳ میلیارد ریال مالیات مستقیم و غیرمستقیم در خراسان‌شمالی وصول شد. او اضافه کرده است که از سال ۸۷ تاکنون ۱۶۸۰میلیارد ریال از درآمد مالیات به شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان پرداخت شده است که باید شهروندان در این زمینه اطلاعات و آگاهی داشته باشند. انوری افزود: در چهار ماه سال جاری نیز ۸۷ میلیارد ریال به حساب شهرداری و دهیاری‌های این استان واریز کرده‌ایم. طرح سامانه یکپارچه‌ مالیاتی در سطح ملی در حال اجراست که با بهره‌برداری کامل خدمات بهتری به شکل منسجم‌تر به شهروندان ارائه می‌شود که در این صورت نیز فرارهای مالیاتی به حداقل می‌رسد.

مواظب باشیم متهم به خیانت در امانت نشویم

مواظب باشیم متهم به خیانت در امانت نشویم