مازیار رستم‌نژاد
مدیرعامل شرکت تیراژه ماشین
pic1

سال 1384 بود که نیاز به تولید داخلی ماشین‌آلات راهسازی و معدنی از سوی «هلدینگ بزرگ تیراژ» درک شد و به دنبال این شرایط، مجموعه شرکت تیراژه ماشین (Tirage Machine)، همکاری خود را با شرکت بزرگ Lonking که از برندهای صاحب نام چینی در تولید ماشین‌آلات عمرانی، راهسازی و معدنی است آغاز کرد. در این میان، مهمترین هدف این همکاری، سرمایه‌گذاری بلندمدت طرف خارجی برای تولید انتقال تکنولوژی به ایران و مطرح شدن کشورمان به عنوان تولیدکننده داخلی این حوزه بود. این سرمایه‌گذاری در سال 1386 در سایت تولیدی مشهد به صورت رسمی آغاز شد و از همان سال، شرکت تیراژه ماشین به عنوان یکی از بزرگترین و مطرح‌ترین تولیدکنندگان ماشین‌آلات عمرانی و معدنی در کشور مطرح شد.





به گفته مدیرعامل شرکت تیراژه ماشین، با توسعه بازار و افزایش تنوع محصولات، پروژه احداث سایت کارخانه تولید ماشین‌آلات عمرانی و معدنی «تیراژه ماشین» و کارخانه تولید کامیون «تیراژ دیزل» از سال 1390 در شهر صنعتی سمنان آغاز شد و در بهمن ماه سال 1392، همزمان با دهه فجر، به بهره‌برداری رسید. این پروژه که در حدود 9 هکتار زمین اجرایی و 12 هزار مترمربع سوله مسقف در آن تعبیه شده، اهداف مهمی چون افزایش تولیدات داخلی و بومی‌سازی صنعت ماشین‌آلات سنگین و نیز جذب سرمایه‌گذاری خارجی را دنبال کرده است. حجم تولید ماشین آلات در این سایت، 500 دستگاه در سال در یک شیفت کاری و حجم تولید کامیون نیز در این سایت، 500 دستگاه در سال است که قرار است در یک برنامه سه ساله، به 1500 دستگاه برسد. رستم‌نژاد می‌گوید؛ شرکت تیراژه ماشین در حال حاضر، کامل‌ترین سبد محصول در بازار شامل انوع لیفتراک و غلتک تا انواع بیل، لودر و گریدر را داراست. این شرکت همچنین تنها شرکتی است که موفق به اخذ لوح برتر حمایت از مصرف‌کننده از سازمان ملی حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شده است.



امیرحسین کاشی‌ها
مدیرعامل شرکت تیراژ دیزل

pic۲
شرکت تیراژ دیزل (Tirage Diesel) در سال 1386 با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با هدف فعالیت در حوزه واردات، تولید و فروش خودروهای تجاری در ایران تاسیس شد. پس از آن در سال 1390، همزمان با کلید خوردن پروژه شهر صنعتی سمنان، شرکت تیراژ دیزل با مشارکت شرکت بزرگ Beiben که تحت نظارت بنز آلمان است، شروع به واردات کامیون‌های کمپرسی و باری کرد و سپس با موافقت طرف چینی، پروانه بهره‌برداری از محصولات در داخل کشور، اخذ و خط تولید محصولات در سال 1392، با سرمایه‌گذاری طرف چینی کلید خورد تا شرکت تیراژ دیزل محصولاتی مناسب ناوگان حمل و نقل باری کشور را عرضه کند.

مدیرعامل شرکت تیراژ دیزل می‌گوید؛ در حال حاضر، محصولات این شرکت سابقه درخشانی در بازار داخلی ایران دارد؛ چرا که این محصولات از کیفیت و درجه ایمنی بالایی برخوردار است. به گفته امیرحسین کاشی‌ها، این محصولات همچنین به دلیل برخورداری از خدمات پس از فروش گسترده، از نظر تامین قطعات به صورت ارزان و خدمات پس از فروش نیز، نیاز مصرف‌کنندگان را به خوبی تامین کرده است.
وی می‌افزاید: یکی از دلایل انتخاب برند Beiben برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در تولید کامیون، قابلیت‌های این برند در ارائه خدمات پس از فروش گسترده، تامین قطعات یدکی مورد نیاز بازار، برخورداری از موتور قدرتمند و گیربکس ZF و برخورداری از قابلیت‌های مناسب کامیون‌های Off Road (خارج جاده) مانند ارتفاع مناسب شاسی و سپر فلزی بوده است.