دنیای اقتصاد: رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان پیشنهاد داد: ظرف 3 ماه آینده لایحه ساماندهی صنایع ، صنوف ، مشاغل شهری اصفهان با همکاری نهادهای مرتبط در چهار چوب نظام برنامه ریزی راهبردی تهیه و به شورای شهر ارسال شود.

غلامحسین صادقیان در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ساماندهی مشاغل مزاحم اظهار کرد: مبنای قانونی ورود شهرداری در حوزه ساماندهی مشاغل شهری بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها است. وی افزود: بر اساس این قانون شهرداری‌ها موظف به جلوگیری از ایجاد و تاسیس کلیه مشاغلی هستند که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنان می شود و با اصول بهداشتی مغایر است.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بررسی اقدامات صورت گرفته در این حوزه تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده یکی از مشکلات این حوزه، عدم پیوستگی، موضعی و مقطعی عمل کردن اقدامات صورت گرفته در این حوزه می باشد. صادقیان با بیان اینکه با تغییر مدیرعامل سازمان میادین، اولویت و اقدامات در این حوزه دستخوش تغییر قرار گرفته است، اظهار کرد: تهیه برنامه راهبردی برای اجرای اقدامات در این حوزه ضرورت دارد؛ برنامه ای که چشم انداز و افق شهرداری را در ساماندهی مشاغل مشخص نماید و اقدامات شهرداری را از مدیر محوری به برنامه محوری تغییر دهد.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به روز جهانی دیابت اظهار کرد: 23 آبانماه مصادف با 4 نوامبر به نام روز جهانی دیابت نامگذاری شده است بر این اساس زمانی که موضوعی در تقویم مناسبت‌های بین المللی قرار می گیرد مبین فراملی و فرا منطقه ای بودن موضوع می باشد. رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اگر در مناسبت‌های جهانی روزی به نام دیابت نام گذاری می شود یعنی همه مردم جهان و همه دولتمردان آماده باشند که دیابت آنها را تهدید می کند و همه در معرض ابتلا می باشند.