کسب‌و‌کار ضد گلوله‌ها
ساخت خودروهای ضد گلوله در برخی نقاط دنیا که جرم و جنایت بیشتر اتفاق می‌افتد تجارت پرسودی را برای شرکت‌های فعال در این زمینه ایجاد کرده است. برای مثال در برزیل پنج برابر بیشتر از آمریکا موضوع شلیک به خودروها و جرم و جنایت رخ می‌دهد و مشتریان بیشتری برای خودروهای ضد گلوله وجود دارد. تحولات سیاسی و انقلاب‌های جهان عرب با عنوان بهار عربی به این صنعت رونق زیادی داده است و شیوخ زیادی در کشورهایی که تحولات خشونت‌آمیز در آنها افزایش یافته مشتریان این خودروها شدند. خودرو‌سازانی مانند مرسدس بنز و بی‌ام‌و و البته در برهه‌ای از زمان فورد نسخه‌هایی از خودروهای ضد گلوله برای مشتریان خاص و ثروتمندشان ساخته‌اند. در بسیاری از موارد تغییراتی که پس از تولید خودرو صورت می‌گیرد عموما توسط شرکت‌های بین‌المللی مانند IAC و Utah صورت می‌گیرد که از سال 1993 تا به امروز بیش از 5500 خودرو را ضد گلوله کرده‌اند. هزینه ضد گلوله شدن خودرویی مانند BMW 750i حداقل 50 هزار دلار است و ممکن است تا 100 هزار دلار نیز افزایش یابد و شامل سیستم‌های دفاعی مانند کپسول دودزا و شوک الکتریکی یا سامانه‌های دیگری نیز می‌شوند که گاهی سری هستند و اطلاعاتی از آنها اعلام نمی‌شود؛ این حساسیت در رابطه با قابلیت‌های خودروهای سران کشورها بیشتر و سری‌تر است.

مراحل مختلفی برای ضد گلوله شدن یک خودرو انجام می‌شود که این کار با برداشتن اجزای مختلف آن صورت می‌گیرد (شیشه‌ها، کف‌پوش‌ها، صندلی‌ها، سیم‌کشی‌ها و غیره) در مرحله بعدی درها و ستون‌های خودرو برداشته می‌شود و با بریده شدن و انجام برخی تغییرات فضا کافی برای تزریق مواد ضد‌گلوله به داخلی آنها ایجاد می‌شود. براساس نیاز مشتری و سطح مقاومت خودرو ممکن است فرآیندها و مواد مورد استفاده تغییر پیدا کنند و مقاومت لازم بر اساس نیاز مشتری ایجاد می‌شود. به علت سنگین شدن درها اتصال آنها به بدنه با افزودن لولای سوم تقویت می‌شوند. سپرها و سایر بخش‌های خودرو به‌گونه‌ای با استفاده از مواد ضدگلوله تقویت می‌شوند که ظاهر خودرو در داخل و خارج آن تغییری نکند و مشخص نشود که این خودرو ضد گلوله شده است.


شیشه‌ها

تغییر شیشه‌های خودرو به نوع مقاوم در برابر گلوله مهم‌ترین بخش است، هر‌چند در خودروهای امروزی شیشه‌ها از نوع ایمن‌شده هستند و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند، اما نمی‌توانند در برابر گلوله‌ها مقاومت کنند و به‌راحتی مانند کاغذ سوراخ می‌شوند. شیشه‌های ضد گلوله از پلی‌کربنات (نوعی پلاستیک سخت) ساخته می‌شوند که ممکن است بین 2 تا 5 سانتیمتر ضخامت داشته باشند که موتورهای بالابر این شیشه‌ها نیز با نوع قوی‌تری تعویض می‌شوند تا بتوانند از پس وزن اضافه شده برآیند.


تایرها

تایرهای پنچر رو عادی می‌توانند در برابر عواملی که در محیط و جاده‌ها وجود دارد مقاومت کنند و در صورت پنچر شدن به دلیل دیواره محکمی که دارند به مسیر خود تا حدی ادامه دهند، اما این تایرها در برابر گلوله‌ها مقاومتی ندارند. برای اینکه تایر‌ها در صورت اصابت گلوله بتوانند به مسیر خود ادامه دهند شرکت IAC با استفاده از فناوری خاصی تایرهایی را تولید کرده است که در هر شرایطی با کمک حلقه‌های پلیمری که دارند بتوانند با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت مسیری در حدود۱۰۰ کیلومتر را بپیماید.


موتور و جعبه دنده

به دلیل وزن زیاد خودروهای ضدگلوله تغییراتی در شاسی و سایر بخش‌هایی که وزن خودرو و ضربات وارده به آن را تحمل می‌کنند داده می‌شود و با تقویت شدن آنها استحکام خودرو تضمین می‌شود. در خودروهایی با کمترین میزان ضدگلوله شدن حداقل 200 کیلو به وزن خودرو اضافه می‌شود و در بالاترین سطح آن ممکن است تا 700 کیلوگرم خودرو با افزایش حجم مواجه شود. موتورهای خودروهایی که ضد‌گلوله می‌شوند عموما قدرت کافی برای این مقدار وزن اضافه را دارند و افزایش قدرت موتور تنها زمانی صورت می‌گیرد که مشتری درخواست کند یا شرایط خاصی وجود داشته باشد، در صورتی که تغییرات ایجاد شده روی عملکرد خودرو تاثیر بگذارد جعبه دنده و تغییرات لازم در موتور ایجاد می‌شود تا این خودروها در شرایط خطر بتوانند با سرعت و شتاب بالا با وجود وزن بیشتر از منطقه دور شوند. برای حفاظت از اجزای حساس موتور مانند رادیاتور هم حفاظ‌هایی در نظر گرفته می‌شود و موارد زیادی برای جلوگیری از رسیدن ضربه به موتور صورت می‌گیرد تا حمله‌کنندگان نتوانند از راه‌های مختلف و تصادف‌های عمدی خودرو را متوقف کنند. در برخی شرایط سیستم‌های حفاظتی پیچیده‌ای ممکن است روی خودرو سوار شود تا هر نوع حمله غافلگیرانه‌ای به خودرو دفع شود.