خط 2 قطار شهری مشهد در موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسد
دنیای اقتصاد- عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به امکانات موجود در پروژه و همت مسئولان پروژه خط دو قطار شهری مشهد در موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش فارس، محمود عامری‌فرد ، با ابراز رضایت از عملیات ساخت خط دو قطار شهری مشهد اظهار کرد: خط دو قطار شهری از زمان آغاز ساخت پروژه و پس از گذشت پنج سال پیشرفت مناسبی نداشت؛ اما شورای چهارم با عزم جدی، اصلاح مبانی در قرارداد و تامین امکانات مورد نیاز سبب تسریع روند این پروژه شد. وی افزود: در حال حاضر با نظارت دقیق شورا بر پروژه، همت شهردار مشهد و مسئولیت‌پذیری پیمانکار، عزم جدی برای افتتاح هر چه سریع‌تر خط دو قطار شهری شکل گرفته، چون با افتتاح خط دو مشکلات بسیاری از مجاوران و زائران در بحث ترافیک شهری و حمل و نقل عمومی در شهر مشهد برطرف می‌شود.
عامری‌فرد بیان کرد: در بازدید اخیر که از عملیات ساخت پروژه داشتیم، مشاهده کردیم که نسبت به سال گذشته بسیاری از نقاط بحرانی و حساس بر‌طرف و پروژه با سرعت در حال انجام است که این تسریع در انجام ساخت خط دو را مدیون دانش مهندسان جوان شاغل در این پروژه هستیم.عضو شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: برخی از اقدامات و نوآوری‌ها در عملیات ساخت این پروژه قابلیت ارائه به دیگر کشور‌ها را دارد که مهندسان و مسئولان پروژه با ابتکارات خود در ساخت تونل‌ها و ایستگاه‌ها و ایجاد سرعت در پروژه ضمن توجه به کیفیت در تمام مدت ساخت در نظر دارند که مشکلی برای عبور و مرور شهروندان در سطح شهر رخ ندهد. وی تصریح کرد: طبق برنامه ۳۸ ماهه ساخت این پروژه، عملیات ساخت در زمان‌بندی مناسبی قرار دارد و با توجه به سرعت ساخت؛ پروژه در زمان مقرر شده به بهره‌برداری می‌رسد.
عامری‌فرد بیان کرد: این پروژه در سطح ملی شاهد اقدامات بی‌نظیری بوده که تا زمان افتتاح کامل خط دو قطار شهری، هر فاز آن به صورت جداگانه به بهره‌برداری می‌رسد.
عضو شورای شهر مشهد در ارتباط با ساخت خط سه قطار شهری مشهد نیز گفت: اقدامات مطالعاتی و فنی خط سه و چهار قطار شهری مشهد انجام شده؛ اما برای ساخت احتیاج به پشتیبانی و حمایت‌های کشوری داریم و در صورت مساعدت دولت آمادگی ورود به ساخت خطوط دیگر قطار شهری مشهد وجود دارد.