امنیت  در خانه با  درهای ضدسرقت
از گذشته تا کنون انسان پس از برطرف کردن نیاز به یک سرپناه و سقف همواره به این فکر بوده که این سرپناه را به شکلی حفظ کرده و حریم شخصی خود را با دیگران مشخص کند؛ بنابراین به دور حریم خانه خود دیوار می‌کشد و برای اینکه از ورود افراد ناشناس به حریم خانه و خانواده خود جلوگیری کند، برای خانه در می‌گذارد.
درها اهمیت فراوانی دارند و هرچه با ویژگی‌های دقیق تری انتخاب شوند خیال شما آسوده‌تر خواهد بود، بنابراین این مهم است که شما برای تمامی درهای داخلی و خارجی ویژگی‌های مشخصی در نظر بگیرید و با توجه به این ویژگی‌ها انتخاب کنید.
اگر از درهای داخلی ساختمان شروع کنیم، درهای چوبی داخل ساختمان می‌توانند، از انواع مختلف چوبی باشند و مهم‌ترین موردی که باید در نظر داشته باشید این است که جنس چوب یا ام دی اف مورد استفاده برای ساخت در از مرغوب‌ترین نوع باشد تا استحکام و دوام طولانی برای شما داشته باشد، علاوه‌بر درهای اتاق‌ها و راهروها، درهای مورد استفاده برای سرویس‌های بهداشتی و حمام و... باید ضد رطوبت باشند؛ البته گاهی در مناطق مرطوب باید برای در اتاق‌ها هم از همین درهای ضد رطوبت استفاده کرد تا عمر آنها افزایش پیدا کند و مجبور نشوید، زود به زود تعویض یا تعمیرشان کنید.
در ساخت در‌های ضد رطوبت از نوعی پلیمر استفاده می‌شود که در شرایط آب و هوایی مرطوب و حمام و سرویس‌ها مقاومت بالایی پیدا می‌کند و تمامی درزها و روزنه‌های این درها را با رزین پر می‌کنند، تا هیچ‌گونه رطوبتی به آن نفوذ نکند. علاوه‌بر ضدآب بودن این درها ضدخش و ضدضربه هم هستند و تنوع رنگی بسیار بالایی دارند.
در‌های ضدحریق
یکی دیگر از ویژگی‌هایی که مدنظر شما قرار خواهد گرفت ضدحریق بودن آن است، اگر شما فرد محتاطی باشید قطعا در‌های ورودی و خروجی را ضدحریق انتخاب می‌کنید.
در‌های ضدحریق در برابر حرارت مقاومتی بین ۶۰ تا ۱۲۰ دقیقه دارند و داخل این در‌ها را با پشم سنگ و سیلیکات آلومینیوم پر می‌کنند و چارچوب آنها از جنس فولاد با ضخامت حداقل ۱۲ سانتی متر می‌باشد. روکش این درها ورق‌های فولادی است که پوشش رنگ تمام کوره‌ای دارد. این درها در تمام قسمت چارچوب نوار هوابند دارند، تا از ورود دود به داخل جلوگیری کنند، علاوه‌بر این خود این درها به هیچ وجه دودهای سمی تولید نخواهند کرد و خیالتان از این بابت راحت باشد. درضمن شما در هر اندازه‌ای که بخواهید می‌توانید، این درها را سفارش دهید.
از درهای داخلی که بگذریم در ورودی ساختمان اهمیت چندین برابری دارد و انتخاب درهای ایمن و مناسب آسایش و امنیت شما را فراهم می‌کند. این روزها در‌های ضد سرقت می‌توانند تمام ویژگی‌هایی که شما برای انتخاب یک در مناسب مد نطر دارید، فراهم آورند و از طرفی خیال شما را از بابت ایمنی منزلتان آسوده کنند و نکته جالب اینکه علاوه‌بر ویژگی ضد سرقت بودن این درها قابلیت‌های ضدحریقی ضدرطوبتی و عایقی صدا بودن را هم در خود جای می‌دهند که البته این موارد می‌توانند به سفارش شما کم یا زیاد شوند و خودتان انتخاب می‌کنید که دری که انتخاب می‌کنید، کدام‌یک از این مزایا را داشته باشد و قطعا هر چه ویژگی‌های بیشتری داشته باشد قیمت آن هم بالاتر می‌رود.
بهترین تعریف برای در‌های ضدسرقت این است که سارقان نتوانند از هیچ طریقی این در را باز کرده و وارد ساختمان شوند و یعنی نه‌تنها نتوانند قفل را دستکاری یا خراب کنند، بلکه بدنه در هم باید غیر قابل نفوذ و تخریب باشد؛ بنابراین یکی از ویژگی این در‌ها استحکام بالای آن است.
در ضد سرقت علاوه‌بر اینکه باید مانع ورود سارقان باشد، باید طوری تنظیم و طراحی شود تا در صورت بروز حوادث ناگهانی همچون آتش‌سوزی و زلزله مانع ورود نیروهای امدادی یا خروج اضطراری افراد داخل ساختمان نشود.
در ضدسرقت براساس استانداردهای محیطی عایق مناسبی برای صدا، سرما، گرما، باد و رطوبت است. در‌های ضدسرقت غیرقابل اهرم کردن هستند، این درها دو کلید هنگام ساخت و ۵ کلید کامپیوتری برای استفاده شما دارند. لولاهای در ضدسرقت مخفی است و قفل آن دارای ۱۳ زبانه به اضافه شب‌بند است که در سه جهت همچون گاوصندوق عمل می‌کند. در‌های ضدسرقت اسکلت فلزی قوی‌ای دارند که شامل دو لایه روکش فلزی از جنس نورد سرد به ضخامت یک میلیمتر با رنگ و طرح چوب طبیعی است که البته ورقه‌های ام‌دی‌اف هم برای طبیعی بودن آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک لایه میانی از جنس پلی یورتان دارد که این لایه ضد مته و ضد برش هم است.
چارچوب این درها پیش ساخته است و از ورقی به ضخامت یک و نیم میلیمتر است و آستانه آن هم استیل ضدزنگ است و دارای زه لاستیکی دور تا دور در است، تا از اتلاف انرژی و ورود گرد و غبار جلوگیری کند.
باید حواستان باشد که تمامی قفل‌ها و یراق‌آلات مورد استفاده برای این در‌ها درجه یک باشد، تا نیاز به تعمیرات آتی نداشته باشید. درضمن یکی از دلایل سنگین بودن در‌های ضدسرقت این است که سارقان نتوانند، به راحتی این در‌ها را از لولا خارج کرد و دریاورند.