تکرار مُثُل
ویدئوآرت گونهای از هنرهای جدید است که زیرمجموعه هنرهای مفهومی به حساب میآید و در آن هنرمند موضوع مورد نظر خود را از طریق ساخت فیلم و ارائه آن در محیطی خاص و فکرشده با مخاطب به اشتراک میگذارد. در ادامه روند معرفی آثار برگزیده اولین دوره جشنواره هنرهای جدید ایران در روستای فشک شهرستان فراهان در این شماره به معرفی آثاری از امیرمعبد، شادی نویانی و پرهام تقی اف میپردازیم که هر سه اثر در ژانر ویدئو آرت قرار میگیرند. همانطورکه گفته شد یکی از مولفههای مهم در ارائه این گونه هنری مکان و نحوه ارائه آن است.
ویدئوآرت گونهای از هنرهای جدید است که زیرمجموعه هنرهای مفهومی به حساب میآید و در آن هنرمند موضوع مورد نظر خود را از طریق ساخت فیلم و ارائه آن در محیطی خاص و فکرشده با مخاطب به اشتراک میگذارد. در ادامه روند معرفی آثار برگزیده اولین دوره جشنواره هنرهای جدید ایران در روستای فشک شهرستان فراهان در این شماره به معرفی آثاری از امیرمعبد، شادی نویانی و پرهام تقی اف میپردازیم که هر سه اثر در ژانر ویدئو آرت قرار میگیرند. همانطورکه گفته شد یکی از مولفههای مهم در ارائه این گونه هنری مکان و نحوه ارائه آن است. غسالخانه واژهای است که همواره باخود خاطراتی را پیرامون مرگ و از دست دادن عزیزان به همراه دارد، اما هنگامی که میشنویم از این مکان برای ارائه آثار ویدئو آرت استفاده شده، ناخواسته مقادیری تعجب و ابهام به ذهن شنونده راه مییابد و شاید اگر امکانش بود برای رفع این ابهام و برطرف کردن حس کنجکاوی من و شما هم برای اولین بار برای موضوعی به جز وداع با عزیزانمان به آنجا میرفتیم. هنرمندان نامبرده نیز آثارشان را در غسالخانه ارائه دادند تا برای یک بار هم شده خاطرهای متفاوت از این مکان برای ساکنان روستای فشک
به وجود آورند. در این مجموعه «تکرار» اثر امیر معبد، «مُثُل» اثر شادی نویانی و «تجزیه زیر نور قرمز» اثر پرهام تقی اف ارائه شد.
ارسال نظر