تولید محصولات با ضخامت پایین در مجتمع فولاد سبا

در راستای تأمین نیاز مشتریان داخلی خصوصاً تولیدکنندگان لوله و پروفیل، بخش اصلی تولید در فولادسازی و نورد پیوسته سبا به تولید محصولات با ضخامت پایین اختصاص یافت. بهرام سبحانی در جلسه کمیته مدیریت شرکت فولاد مبارکه و در جمع اعضای این کمیته با اشاره به لزوم تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر اظهار داشت: ضمن تقدیر وتشکر از مدیریت وکارکنان مجتمع فولادسبا به خاطر افزایش تولید در بخش آهن اسفنجی و ورقهای ضخامت پایین، با تولید این محصولات نیاز بازار داخل تأمین شده تا کشور از واردات این گونه محصولات بی نیاز و مانع خروج ارز از کشور شویم. مدیرعامل فولادمبارکه افزود: نظر به اینکه در آینده نزدیک ماشین ریخته گری شماره ۵ به بهره برداری خواهد رسید، باید مکانیزم بارگیری وتخلیه همگام با ظرفیت تولید تنظیم شود و زیرساخت های لازم از جمله محوطه سازی و حمل ونقل متناسب با ظرفیت، برنامه ریزی شود.

سبحانی توجه به ایمنی را در شرکت بسیار مهم و ضروری خواند و افزود: پرسنل سخت کوش شرکت نباید ایمنی را فدای سرعت نمایند، جدیت در رعایت مسائل ایمنی، بازبینی وتست سیستم های هوشمند ایمنی و اطفاءحریق و پیاده سازی استانداردهای ایمنی اتاق های کنترل برق از جمله مواردی است که باید به آن تأکید شود. در این بین باید به این نکته هم اشاره شودکه باتوجه به راه اندازی طرح های توسعه، مسایل ایمنی در این طرح ها باید پیش بینی و اجرا گردد. مدیرعامل شرکت در ادامه گفت: نیروی انسانی سرمایه اصلی شرکت است و جانشین پروری باید جاری وساری گردد و با اجرای آموزشهای لازم به کارکنان، بهره وری در شرکت ارتقاء یابد .

وی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی سالیانه گفت: در مجمع عمومی شرکت، مشکل مابه التفاوت تعدادی از بازنشستگان که هنگام واگذاری شرکت به بخش خصوصی از افزایش حقوق استفاده ننمودند مطرح شد که در همین راستا معاون نیروی انسانی به همراه نمایندگان سهامداران اصلی و کانون بازنشستگان با پیگیری موضوع گزارشی را برای مجمع آماده نمایند تا پس از تصویب، بتوانیم مشکل این گروه از بازنشستگان را مرتفع نماییم. سبحانی در ادامه به مسائل زیست محیطی اشاره نمود وافزود: فولاد مبارکه یک واحد تولیدی بزرگ است و باید مسائل زیست محیطی را رعایت نماید.همانطور که ایمنی را باید جدی بگیریم،.مسائل زیست محیطی را نیز باید در صدر اولویت های سازمان قراردهیم و در بحث های زیست محیطی از خودمان دفاع نماییم. وی در ادامه به حضور فولاد مبارکه در محافل و بازارهای بین المللی اشاره کرد وگفت: بحث بهینه کاوی را دنبال میکنیم تا ارتباط تجاری هم برای فروش محصولات و هم ارتقاء عملکرد شرکت و بهره وری تجهیزات و ماشین آلات را ایجاد نماییم. در ابتدای این جلسه مدیرایمنی، بهداشت و محیط زیست با ارائه گزارشی، عملکرد تیرماه واحدهای مختلف شرکت در حوزه HSE را تشریح نمود. همچنین معاون بهره برداری و مدیران نواحی تولیدی گزارشی از وضعیت شاخص های تولید و کیفیت در نواحی مختلف ارائه نمودند.