می‌خواهم نسل جدیدی را به جامعه معرفی کنم

فریدون خشنود یکی از آهنگسازان نام آشنای ایران است که رد پایش در بسیاری از کارهای خاطره‌انگیز به چشم می‌خورد. او متولد سال ۱۳۲۷ و تحصیلکرده رشته موسیقی مدرن است. فعالیت‌های این هنرمند به دوبخش قبل از انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی تقسیم می‌شود و پس از انقلاب هم آثار درخشانی را به یادگار گذاشته است. او در روزهای انقلاب سال ۱۳۵۷ آهنگ سرود «ایران ایران ایران، رگبار مسلسل‌ها» را نوشت که با صدای رضا رویگری منتشر شد و هنوز هم خاطرات فراوانی را به یاد می‌آورد. فریدون خشنود در سال‌های اخیر نسبت به قبل کم‌کارتر شد. اما قرار است به زودی با برنامه‌های جدیدی قدم به میدان بگذارد. او می‌خواهد خوانندگان جدیدی را به جامعه موسیقی معرفی کند و تلاش می‌کند بتواند صدای نسل جدید را به گوش مردم برساند.

لطفا در ابتدا کمی از فعالیت‌های تازه خود بگویید، در حاضر مشغول چه کاری هستید؟

با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ام قصد دارم در موسیقی ایرانی و موسیقی پاپ فعالیت‌هایی داشته باشم و تصور می‌کنم با توجه به حضور خوانندگان جدیدی که معرفی خواهم کرد، تجربه خوبی را از سر خواهم گذراند.

در ادامه فعالیت‌هایتان قصد ندارید آلبوم تازه‌ای منتشر کنید؟

قرار است به زودی آلبوم «روزگار مجازی ۱» به خوانندگی فرشاد خشنود را منتشر کنم. این آلبوم به تازگی مجوز گرفته است و مراحل انتشار را سپری می‌کند.

چرا تصمیم گرفتید کار جدیدتان را با این خواننده کلید بزنید؟

فرشاد خشنود سال‌هاست با یک نام مستعار در حال فعالیت است و انتشار آلبوم اولش با موفقیت چشمگیری روبه‌رو شد. همین سابقه‌اش باعث شد تا مجاب شوم که آهنگسازی آلبوم دومش را برعهده بگیرم. البته پیگیر مجوز برای آلبوم سوم این خواننده هم هستیم و طبیعی است که در چنین شرایطی به فکر برگزاری کنسرت هم باشیم.

شما به‌عنوان آهنگسازی که تاکنون همکاری زیادی با خوانندگان مطرح داشته‌اید چرا تصمیم گرفته‌اید با خوانندگان جوان که معمولا اسم و رسمی هم ندارند کار کنید؟

من در طول سال‌های گذشته سابقه همکاری با بسیاری از خوانندگان صاحب نام را داشتم که بسیاری از آنها خوانندگان خوش صدا بودند و برخی هم کیفیت کارشان پایین‌تر بود، اما در حال حاضر ترجیح می‌دهم به جای همکاری با این هنرمندان، خودم در معرفی چند هنرمند جوان و جویای نام تلاش‌هایی را انجام دهم، بنابراین فعلا دوست دارم در این فضا بمانم. به هرحال گاهی آدم باید دست به تجربه‌های تازه هم بزند و به همین دلیل هم اکنون مشغول پیش‌تولید تازه‌ترین آلبومم در حوزه موسیقی ایرانی هستم که آهنگسازی تمام قطعات آن را خودم انجام داده ام اما خوانندگان اثر دو هنرمند جدید هستند که می‌خواهم با انتشار این اثر به جامعه موسیقی معرفی شوند و بر این باورم با توجه به استعدادی که دارند، آینده درخشانی در انتظارشان خواهد بود.

این دو خواننده قبلا فعالیت حرفه‌ای نداشته اند؟

کار می‌کردند اما به‌صورت حرفه‌ای نه. این دو خواننده جوان که محسن سلیمانی و حسام عالین نام دارند از خوانندگانی هستند که صداهای بسیار درجه یک وخوبی دارند. فعلا دو تا از آهنگ‌های محسن سلیمانی ضبط شده و آماده انتشار است ولی می‌خواهیم آلبومش به‌صورت کامل منتشر شود. حسام عالین هم خواننده خوبی است و صدای بسیار توانایی دارد و امیدوارم به زودی این دو خواننده را معرفی ‌کنم.

قرار نیست درتهران کنسرتی داشته باشید؟

با همکاری و سرپرستی رایسا آوانسیان گروهی تشکیل دادیم که در این گروه ۱۵ صدای درجه یک خانم حضور دارند و قرار است به زودی کنسرت بانوان را در تالار وحدت اجرا کنند.

با توجه به اینکه این کنسرت برای بانوان برگزار می‌شود نقش شما در تشکیل این گروه چیست؟

درست است که این کنسرت از بانوان خوش صدا تشکیل شده است ولی همانطور که می‌دانید گروهی که با رایسا آوانسیان تشکیل داده‌ایم به اسم پنج است که این گروه زیر نظر شرکت ۵ برگ و زیر نظر من فعالیت می‌کند.

گروه پنج برگ قرار است چه آهنگ‌هایی را در کنسرت خود اجرا کند؟

گروه پنج در حال حاضر تمرینات خود را دنبال می‌کند و قرار است دراین کنسرت که شهریور ماه برگزار می‌شود؛آهنگ‌های قدیمی خارجی اجرا شود.