بازار تولید تبلت با حضور برند‌های مختلف آنقدر متنوع شده که شاید انتخاب یک تبلت در بین این همه محصول کار چندان آسانی نباشد. مخصوصا حالا که نسل پنجم خانواده تبلت‌های اپل به همراه نسل دوم آی‌پد مینی معرفی شده است.
اگر شما هم به دنبال خرید یک تبلت مناسب هستید، اما در بین این همه تبلت با امکانات متفاوت نمی‌دانید کدام را انتخاب کنید بهتر است از با گزارش زیر همراه شوید. در گزارش صفحه روبه‌رو نسل مختلف آی‌پدهای شرکت اپل از آغاز تا کنون با هم مقایسه شده‌اند تا با کمک آن اگر قصد خرید تبلت از نوع اپلی را دارید بتوانید به بهترین انتخاب دست بزنید، اما در گزارش پیش رو سعی می‌کنیم برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال یک تبلت جمع و جور هستند، تبلت‌های ۷ تا ۸ اینچی موجود در بازار را مقایسه کنیم.
تفاوت مینی با مینی رتینا
شاید در گام اول بهتر باشد بدانید که آی‌پدمینی نسل اول با آی‌پد مینی نسل دوم که هفته گذشته معرفی شد چه تفاوتی دارد. آی‌پد مینی رتینا از نظر ظاهری هیچ تغییری با نسل قبلی خود نکرده، اما از نظر سخت افزاری با بهبود قابل‌ملاحظه‌ای روبه‌رو شده است. آی‌پد مینی ۲ مجهز به صفحه نمایش ۹/۷ اینچی رتینا است که وضوح تصویر آن برابر ۲۰۴۸×۱۵۳۶ پیکسل است. این دستگاه حدود ۳۷۰ گرم وزن دارد و ضخامت آن ۲۹ صدم اینچ است. از آنجایی که آی‌پد مینی با صفحه نمایش ۹/۷ اینچ از همان وضوح آی‌پد ایر با صفحه نمایش ۷/۹ اینچی بهره می‌برد تراکم پیکسل‌ها در آن به مراتب بالاتر خواهد بود. پردازنده این تبلت نیز از نوع A۷ شرکت اپل است که باعث شده سرعت آی‌پد مینی ۲ را تا ۴ برابر بیشتر از آی‌پد مینی نسخه یک کند، اما این پیشرفته‌های سخت‌افزاری به هیچ وجه روی کارکرد باتری این تبلت تاثیر نخواهد گذاشت، چرا که براساس ادعای شرکت اپل به دلیل استفاده از پردازنده بهینه A۷ و مدیریت هوشمندتر مصرف انرژی، طول عمر باتری آی‌پد مینی به ۱۰ ساعت افزایش یافته است. رم یک گیگابایتی، مجهز بودن دوربین ۵ مگاپیکسلی و دوربین جلو با وضوح تصویر ۱۰۸۰ پیکسلی، سیستم عامل iOS ۷ و حافظه داخلی ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی از دیگر ویژگی‌های آی‌پد مینی ۲ است . براساس اعلام اپل، این شرکت تولید آی‌پد مینی یک را نیز همچنان ادامه می‌دهد و آن را با قیمت ۲۹۹ دلار به فروش خواهند رساند. در دو جدول زیر می‌توانید جزئیات تغییر آی‌پد مینی یک و آی‌پد مینی رتینا و همچنین تفاوت آی‌پد مینی رتینا با دیگر تبلت‌های ۷ تا۸ اینچی بازار را ببینید.