مراسم پاریس مرا شگفت زده کرد

ویکتور میهالیچ رییس برنامه آموزشی EBC*L در اتحادیه اروپا در مراسم تقدیر از زنان کارآفرین ایرانی از استقبال بی نظیر آ نها ابراز خرسندی کرد. در حالی که این مراسم در سوم نوامبر ۲۰۱۶ در شهر پاریس برگزار شد، وی که یکی از سخنرانان این مراسم بود، درباره حضور زنان در عرصه کسب وکار در جامعه بین الملل توضیحاتی را داد .به گفته وی حضور بی نظیر زنان ایرانی در این مراسم نشان از ارتقای سطح مدیریتی آنان دارد. ویکتور میهالیچ با اشاره به این مطلب که EBC*L به پشتوانه کمیسیون تحقیق و توسعه اتحادیه اروپا در حال فعالیت است گفت: این برنامه آموزشی نگاه خاصی به دو مساله آموزش کودکان و زنان در کنار سایر برنامه‌های آموزشی خود دارد .

وی در این باره تصریح کرد: امروز اروپا شاهد خیل عظیمی از مهاجران سوری و افغان است، این در حالی است که این برنامه آموزشی برای این کودکان مهاجر بسیار مفید واقع شده است. میهالیچ ادامه داد: کودکان مهاجر در کنار یادگیری زبان ،آموزش برای ورود به کسب و کار استاندارد را پیش رو دارند و دوره‌های مربوطه را می‌گذرانند. به گفته وی، اقدامی که نماینده EBC*L در ایران به اجرا گذاشته است تقریبا در تمام ۵ قاره که این برنامه آموزشی نفوذ داشته بی نظیر بوده است. وی با اشاره به این مطلب که برنامه آموزشی یادشده از سال ۲۰۰۴ آغاز به کار کرد و در ایران نیز به همت عظیم فضلی پور در سال ۲۰۰۹ آغاز شده است گفت: با وجود تاخیر در اجرای این برنامه در ایران، این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای مطرح پیشرو بوده و موفق عمل کرده است.

میهالیچ گفت: حرکت رو به جلوی نماینده ما در ایران بوده که امروز مهاجران افغان مسیر سهل تری را در اروپا برای آموزش در پیش دارند. چرا که تمامی کتاب‌ها توسط عظیم به زبان فارسی ترجمه شده و این امر کمک شایانی را به مهاجران کرده است. وی درباره مهمترین شاخصه‌هایی که مبنای انتخاب زنان در کارآفرینی است، تصریح کرد: کارآفرینی در حوزه‌های مختلف دارای تعریف مختص به خود است اما خلاقیت و نوآوری ،داشتن برند، حجم صادرات و توجه به صنایع خانگی و گردشگری از مهمترین فاکتورها بوده اند که در مرحله نخست دفتر ایران مورد بررسی قرار داد و نتیجه اینکه ۳۰ نفر از بانوان ایرانی انتخاب شدند.

رییس EBC*L در ادامه گفت و گو با خبرنگار ما درباره اجرای مراسم در شهر پاریس خاطر نشان کرد: فرآیند اطلاع رسانی برای دعوت بانوان به این مراسم به خوبی انجام شد. تجربه دیگر فعالیت‌های دفتر ایران نیز در مجموعه EBC*L اتحادیه اروپا پر سر وصدا بوده اما واقعا باید گفت که برنامه مراسم پاریس من را بسیار شگفت زده کرد. وی ادامه داد: باید از فعالیت دفتر ایران تشکر کنم و به انتظار برنامه بعدی که به میزبانی وین برگزار می‌شود، خواهم بود. میهالیچ درباره برنامه آموزشی EBC*L به سفر دکتر فیشر رییس جمهور اتریش به ایران اشاره کرد و گفت: در دولت آقای روحانی اولین برنامه آموزشی بین ایران و اتحادیه اروپا به امضا رسید که این مساله همانطور که درباره مهاجران افغانتوضیح دادم می‌تواند برای توسعه روابط بسیار حایز اهمیت باشد.

مراسم پاریس مرا شگفت زده کرد

مراسم پاریس مرا شگفت زده کرد