همه ما گوگل را به‌عنوان یک موتور جست‌وجوگر قوی می‌شناسیم که در کنار آن سرویس‌های کاربردی و جذاب دیگری را نیز به کاربرانش ارائه می‌دهد. جیمیل، گوگل ترنسلیت، یوتیوب و مپ از جمله این سرویس‌ها هستند. اما در کنار این سرویس‌ها چندین سرویس کاربردی دیگری هم وجود دارد که شاید از آن بی‌خبر باشید. اگر می‌خواهید کارآیی دستگاه دیجیتالی خود را بالا ببرید در ادامه با ما همراه شوید. 1. جست‌وجوی صوتی در گوگل پلی

pic1


این سرویس که فقط برای کاربران سیستم عامل اندروید وجود دارد، عملکرد مشابه با اپلیکیشن Shazam دارد. این اپلیکیشن، تمامی موسیقی‌هایی را که در پس زمینه گوشی یا تبلت در حال پخش است، شناسایی می‌کند و در کوتاه‌ترین مدت اطلاعات آهنگ را در اختیارتان می‌گذارد.
2- Primer


pic۲
گوگل این اپلیکیشن را در اکتبر ۲۰۱۴ برای کمک به راه‌اندازی استارت‌آپ‌های جدید، معرفی کرد. پرایمر از ۵ دقیقه درس آموزشی شامل موضوعات اجرای بازاریابی محتوا، به دست آوردن پوشش رسانه‌ای و درک موتورهای جست‌وجو تشکیل شده است. این اپلیکیشن برای سیستم عامل IOS و اندروید ارائه شده که محتوای آن آموزشی است و دارای آزمون‌هایی برای بازاریابی و استراتژی کسب و کار است.


۳- Google Authenticator

این اپلیکیشن که برای سیستم‌عامل اندروید و IOS ارائه شده، کدهای احراز هویت دو مرحله‌ای را تولید می‌کند. توسط این کدها می‌توان از لاگین شدن افراد ناشناس به سیستم و ربودن اطلاعات شخصی جلوگیری کرد. کدهای تولید شده توسط این اپ یک‌بار مصرف است و تا زمان محدودی اعتبار دارد.


4- جست‌وجوی بر اساس ژست‌های حرکتی

pic3
این اپلیکیشن که در سال ۲۰۱۰ عرضه شد، فقط برای سیستم عامل اندروید در دسترس است و صرفا برای جست‌وجوی اپلیکیشن‌ها، تنظیمات، مخاطبان و بوک‌مارک‌ها کاربرد دارد. برای این کار کافی است با رسم اعداد و حروف روی صفحه نمایش، اپلیکیشن یا تنظیمات خود را جست‌وجو کنید.


5- دوربین Photo Sphere
pic۴



این اپلیکیشن مستقل، فقط برای پلتفرم IOS عرضه شده و ویژگی‌های منحصر به فرد اندروید را نیز به همراه دارد. توسط این اپلیکیشن می‌توان عکس‌های پانورامای ۳۶۰ درجه با وضوح تصویر بالا تهیه کرد. این عکس‌ها قابلیت بارگذاری در گوگل مپ و اشتراک‌گذاری با کاربران دیگر را دارند.

۶- Google Opinion Rewards

pic۵


این اپلیکیشن بر اساس سوال‌ و جواب کار می‌کند. با پاسخ به هر سوال گوگل اعتباری را برای اکانت شما در نظر می‌گیرد که بعدها این اعتبارات را می‌توان در گوگل پلی استفاده کرد. این اپلیکیشن، ابتدا چند سوال‌ را درباره کاربر می‌پرسد، سپس گوگل به‌طور میانگین یک نظرسنجی را در طول هفته برگزار می‌کند.

7- Google Classroom

pic6



کلاس آموزش گوگل فقط برای سازمان و ارگان‌هایی که اپلیکیشن گوگل را در «حساب کاربری آموزشی» دارند، فعال است. این اپلیکیشن به معلم و مربی‌ها جهت ارائه کلاس مجازی و اشتراک‌گذاری تکالیف به دانش‌آموزان کمک می‌کند. کلاس آموزشی گوگل برای هر اندروید و IOS عرضه شده و به‌عنوان یک شبکه اجتماعی مجزا که معلم و دانش‌آموز تکالیف و منابع درسی را به بحث می‌گذارند، تلقی می‌شود.

8- Field Trip

Field Trip که برای اندروید و IOS عرضه شده، برنامه‌های سفر را طراحی می‌کند. عملکرد آن نیز بر اساس مکان‌های اطراف کاربران در دنیای واقعی است. این اپلیکیشن در پس زمینه‌ موبایل اجرا شده و هر زمان که کاربر به محلی خاص نزدیک شده باشد، پاپ‌آپ مربوطه در صفحه گوشی ظاهر شده که اطلاعات و جزئیات مربوط به آن محل را در اختیار او قرار می‌دهد.

9- Intersection Explorer

این اپلیکیشن فقط برای اندروید عرضه شده و مدت زیادی است که گوگل به‌روزرسانی را برای آن ارائه نکرده است، به همین دلیل هنوز مشخص نیست که این کمپانی پشتیبانی از Intersection Explorer را ادامه خواهد داد یا نه. این اپلیکیشن مخصوص افرادی است که اختلال بینایی دارند، عملکرد آن با کشیدن انگشت است که در این حالت خیابان‌ و تقاطع‌های نزدیک را نشان می‌دهد.

10- Ingress
pic۷


بازی‌ Ingress که توسط آزمایشگاه Niantic گوگل راه‌اندازی شده، برای اندروید و آی‌اواس عرضه شده است. داستان بازی به این شکل است که انرژی مرموزی در زمین آزاد شده که ذهن مردم را تحت تاثیر قرار داده است. انسان‌ها دو دسته شده‌اند، روشنفکرانی که تصور می‌کنند از انرژی جدید می‌توان بهره‌برداری کرد و گروه مقاومت که می‌خواهند بشریت را در مقابل این انرژی مرموز محافظت کنند. بازیکنان باید عضو یکی از این دو گروه شوند و بازی را شروع کنند.
اما بازی Ingress شبیه بازی‌های روتین دیگری نیست که با موبایل یا تبلت خود بازی می‌کنید، شما برای بازی کردن باید به بیرون از خانه و محل کار بروید و با گرفتن دوربین گوشی به سمت مناظر و اماکن بیرون، جاهایی را که انرژی در آنها ظاهر می‌شود، پیدا کرده و انرژی ذخیره کنید، مدتی که بازی کردید، سرنخ‌هایی برای کشف این راز بزرگ به شما داده می‌شود و در این حین می‌توانید قلمروهای تازه‌ای را تصرف کنید. توجه داشته باشید که در حال حاضر تنها کسانی می‌توانند وارد بازی شوند که دعوت‌نامه داشته باشند.

۱۱. مسابقه بزرگ وب‌سایت برای کروم‌کست
pic8

این اپلیکیشن برای اندروید و آی‌اواس عرضه شده و با اشتراک‌گذاری این بازی به دوستان و خانواده می‌توانید آنها را به چالش بکشید.
سوالات توسط سیستم نمودارهای دانش گوگل طراحی شده و مستقیما در صفحه نمایش بزرگی مخابره می‌شوند؛ احتمالا به دانگل ۳۰ دلاری کروم‌کست گوگل نیاز خواهید داشت.