جشن روزجهانی کودک، ویژه کودکان خانه‌های ایرانی
دنیای اقتصاد- «کودک باید در فضایی سرشار از خوشبختی و محبت و تفاهم بزرگ شود»، این جمله شروع‌کننده کنوانسیون حقوق کودک است؛ طبق معمول سال‌هایی که گذشت و در حال سپری است، روز جهانی کودک باردیگر فرارسید، اما باز هم نفهمیدیم که کودکان برای این روز هستند و یا این روز برای کودکان است؟ این روز را یادبودی افتخاری از کودکانمان کرده‌ایم اما نه اینکه این کودکان گنجینه‌های با ارزش ما هستند. کودکان خالق زیباترین احساسات، عشق‌ها و خالق آشتی، خوبی و صلح هستند و این روز را به یقین وجود پر مهر کودکان ایجاد کرده است.
مراسم جشن روز جهانی کودک و جشن کارنامه ویژه کودکان خانه‌های ایرانی جمعیت امام علی(ع) مشهد در روز جمعه ۱۷ مهر ماه برگزار شد. در این مراسم که خانواده‌های کودکان و زنان سرپرست خانوار زیرپوشش جمعیت نیز در آن حضور داشتند، برنامه‌های شاد و متنوعی برای کودکان اجرا شد. کودکان خانه ایرانی طبرسی در‌حالی‌که لباس‌های محلی ایران و افغانستان را به تن داشتند، سرود پیروزی کشور افغانستان و سرود «ای ایران» را هم‌خوانی کردند. کودکانی که موفق به اتمام یک دوره تحصیلی در خانه‌های ایرانی شده بودند، کارنامه، لوح تقدیر و هدایای خود را از مربیان دریافت کردند. یکی از میهمانان جشن روز کودک رضا عنایتی بازیکن تیم ملی به همراه مدیرعامل و بازیکنان تیم سیاه‌جامگان ابومسلم بودند. رضا عنایتی زمانی‌که برای سلام به بچه‌ها روی سن رفته بود، عنوان کرد: از اینکه شما کودکان عزیز را اینقدر شاد و پر انرژی می‌بینم بسیار خوشحالم. سپس اعضای تیم پرشین قلعه ساختمان که موفق به کسب عنوان سوم لیگ کشوری پرشین، ویژه کودکان کار مناطق حاشیه شهر شده بودند، هدایای خود را از مربیان دریافت کردند و مورد تحسین و تشویق بازیکنان تیم سیاه‌جامگان ابومسلم قرار گرفتند. گروه سرود کودکان خانه ایرانی قلعه ساختمان نیز به اجرای سرود های زیبای کودکانه پرداختند. در این مراسم همچنین از بانوان و دختران گرانقدری که بار سرپرستی خانواده را به دوش می‌کشند و با دستان هنرمند خود در خانه اشتغال مشهد فعالیت می‌کنند، تقدیر شد. در پایان برنامه، کودکان اثر انگشت خود را بر روی نماد خانه‌های علم ثبت کردند، نمادی که نشان از اتحاد، صلح و دوستی بین کودکان جهان از هر نژاد، ملیت، قومیت و مذهب است. پیام جشن امسال روز جهانی کودک شاید پیام صلح، دوستی، بیزاری از خشونت علیه کودکان در هر نقطه از جهان باشد؛ خصوصا کودکانی که این روزها در عراق، سوریه، یمن، افغانستان و ... قربانی جنگ در دنیا می‌شوند.

پی نوشت: خانه‌های ایرانی نام مراکزی است که توسط جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی(ع) در مناطق حاشیه شهر ایجاد شده و به ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی، پزشکی و ... به کودکان و زنان این مناطق می‌پردازد.
روابط عمومی جمعیت امام علی(ع) در مشهد: 09397759835 www.jamiat.ir