تنها 3/ 5 میلیارد بودجه مصوب دولت برای نقش‌جهان وصول شد

محمد سلطان‌حسینی، مدیر کل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: حرفه خبرنگاری تفاوت بین حق و ناحق را برای مردم مشخص می‌کند و کار بسیار سختی است. متاسفانه همیشه نوک پیکان اتهام به سمت شماست و من همیشه سعی کرده‌ام نگاهم به حرفه خبرنگاری به دیده احترام باشد. محمد سلطان‌حسینی افزود: روزی که به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان انتخاب شدم فکر می‌کردم شاید بیش از یک سال در این سمت باقی نمانم. گاهی خود انسان قصد رفتن دارد و گاهی هم نمی‌خواهد برود ولی باید برود. سلطان‌حسینی گفت: اصفهان بعد از تهران بیشترین تعداد ورزشکار سازمان یافته را دارد. مدیرکل ورزش و جوانان استان ادامه داد: ممکن است قصورهایی در کار ما وجود داشته باشد. در نزدیک به سه سال گذشته انتخابات ۹۰ درصد هیات‌های ورزشی برگزار شد و با وجود احترامی که برای مدیران قبلی قائلم، روسایی که انتخاب شدند بهتر بودند.

در زمان مدیریت من هر 2 روز یک بار درگیر یک پرونده حقوقی بودیم

سلطان‌حسینی ادامه داد: در چند سالی که مدیرکل ورزش و جوانان استان بودم، به جای پرداختن به وظایف اصلی مدیرکلی بیشتر درگیر مباحث حقوقی بودم و تقریباً هر ۲ روز یک بار یک پرونده قضایی داشتیم که منجر به بازگشت میلیاردها تومان به ورزش اصفهان شد. وی تصریح کرد: ما در اداره‌کل ورزش و جوانان از نظر قانونی حق هیچگونه حمایت مالی از ورزش را نداریم. ما در سال‌های گذشته باشگاه‌های قدرتمندی در ورزش اصفهان داشتیم که تیم‌های برخی از آنها مثل فولاد ماهان و باریج اسانس به دلیل مشکلات اقتصادی در ۲، ۳ سال گذشته منحل شدند. طبق بند «ب» شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی می‌توانستند یک درصد از بودجه خود را در ورزش هزینه کنند اما قانونگذار، این بند را از تکلیف و اجبار به مجوز و امکان تبدیل کرد. مدیرکل ورزش و جوانان استان اضافه کرد: در فوتبال نیز این مشکلات اقتصادی وجود دارد و برای مثال بودجه تیم فوتبال سپاهان با کاهش ۴۰ درصدی به حدود ۱۴ میلیارد تومان رسیده است. مشکل نبود حامی مالی فقط مربوط به اصفهان نیست و در همه استان‌ها و همه رشته‌های ورزشی وجود دارد.

تنها 3/ 5 میلیارد بودجه مصوب دولت برای نقش‌جهان وصول شد

سلطان‌حسینی در مورد وضعیت ورزشگاه نقش‌جهان گفت: اگر این ورزشگاه توسط دولت تکمیل می‌شد باید سالیانه مبلغی بین ۲ تا ۴ میلیارد تومان برای نگهداری از آن از خرانه پرداخت می‌شد در حالی که با واگذاری این ورزشگاه به شرکت فولادمبارکه این مشکل رفع شد. فولادمبارکه هفته گذشته ۲ میلیارد تومان به پروژه تزریق کرد و تا پایان هفته جاری نیز ۲ میلیارد دیگر واریز می‌کند. وی اظهار داشت: ورزشگاه نقش‌جهان با ۳۰ تا ۳۵ میلیارد تومان بودجه تکمیل می‌شد. قرار بود دولت مبلغی را به این ورزشگاه اختصاص دهد اما تنها ۳/ ۵ میلیارد آن وصول شد.

نقش‌جهان تا 2 ماه دیگر افتتاح می‌شود

سلطان‌حسینی تصریح کرد: تکمیل این پروژه به دلیل کمبود نقدینگی دولت کند شد اما الان روزهای پایانی تکمیل را پشت سر می‌گذارد. این ورزشگاه در حالت بدبینانه ۲ ماه دیگر و در حالت خوشبینانه یک ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد. وی با اشاره به پروژه‌های ورزشی نیمه تمام گفت: ما آمادگی داریم پروژه‌های نیمه تمام را برای تکمیل در اختیار افراد متقاضی بگذاریم و این پروژه‌ها را تا حتی ۵۰ سال در اختیار این افراد قرار دهیم. ما پیشگام‌ترین استان در واگذاری اماکن ورزشی هستیم و تا پایان امسال، سرانه ۱۹ سانتی‌متر مربعی فضای ورزشی شهر اصفهان و سرانه ۳۲ سانتی‌متر مربعی استان را ارتقا خواهیم داد. مدیرکل ورزش و جوانان استان در پاسخ به سوالی در مورد انتخابات هیات فوتبال استان گفت: پس از ثبت‌نام از کاندیداهای این انتخابات جلسه‌ای با علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد داشتم و به او گفتم شما ۱۶ سال رییس هیات فوتبال بودید و کاری که باید برای فوتبال انجام می‌دادید را انجام دادید. پس از انصراف وی از شرکت در انتخابات بود که برخی اهالی فوتبال از من خواستند ثبت‌نام مجدد صورت گیرد چون آنها به دلیل ثبت‌نام ابرقویی‌نژاد در انتخابات، از ثبت‌نام منصرف شده بودند. من هم همین موضوع را در نامه‌ای به اطلاع رییس فدراسیون فوتبال رساندم. سلطان‌حسینی افزود: من از هیچ‌کدام از چهار کاندیدای فعلی حمایت نمی‌کنم و به هیچ‌کس هم نگفته‌ام که از فلان شخص حمایت می‌کنم. تکلیف برگزاری انتخابات هیات تا روز شنبه مشخص می‌شود و من هم تمایل ندارم از کاندیداها ثبت‌نام مجدد صورت گیرد.

فدراسیون فوتبال مخالف انتقال امتیاز تیم‌ها به استان دیگر است

وی در مورد زمزمه‌های فروش امتیاز تیم فوتبال گیتی‌پسند که به لیگ دسته ۲ سقوط کرد به خارج از استان گفت: من در گذشته جلسه‌ای با طاهری مدیرعامل وقت این باشگاه داشتم و او معتقد بود تیم فوتبال گیتی‌پسند قطعاً لیگ برتری می‌شود و من همیشه این دغدغه را داشتم که اگر این اتفاق بیفتد، گیتی‌پسند به عنوان سومین نماینده فوتبال اصفهان در لیگ برتر در کدام زمین قرار است بازی کند؟ سلطان‌حسینی ادامه داد: به نظر من اگر گیتی‌پسند در رشته‌هایی مانند والیبال، بسکتبال و ... سرمایه‌گذاری می‌کرد موفق‌تر بود. در هر صورت فدراسیون فوتبال مخالف این است که تیم فوتبالی از یک استان به استان دیگر منتقل شود. وی در مورد صحبت‌هایی که در مورد افتتاح ورزشگاه نقش‌جهان با برگزاری دیدار خداحافظی جواد نکونام مطرح می‌شود گفت: قرار بر این است که دیدار افتتاحیه ورزشگاه نققش‌جهان را با حضور تیم‌هایی که مردم به آنها علاقه دارند برگزار کنیم اما این موضوع هنوز قطعی نیست.