در یک ماه گذشته نرم‌افزارهای داخلی زیادی در زمینه‌های اجتماعی و حمل‌ونقل و بازی‌های موبایلی در بازار مجازی ارائه شده که برخی از آنها جالب و کاربردی هستند که استفاده از هریک از آنها می‌تواند برخی از فعالیت‌های روزمره‌مان را سر و سامان دهد. در ادامه ویژگی ۸نرم‌افزار محبوب موبایلی در مرداد ماه را مرور خواهیم کرد.

اپچه

سازنده: ساخت برنامه و بازی اندروید
حجم: 7/ 22 مگابایت
قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای
سازنده: بیتس آرت

چند بار دوستانتان را با یک تبریک تولد برنامه‌ای غافلگیر کرده‌اید؟ آن هم برنامه‌ای که خودتان ساخته باشید. شاید برنامه نویس نباشید اما ایده و استعداد زیادی در این زمینه دارید. این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا بتوانید این استعداد را در قالب برنامه‌ها و بازی‌های زیبا و مختلف شکوفا کنید. با نرم‌افزار اپـچـه می‌توانید کاملا رایگان برنامه بسازید. فقط کافی است یکی از قالب‌ها را انتخاب کنید، قسمت‌هایی را که می‌خواهید ویرایش کنید و پس از نصب، فایل نصب برنامه‌تان را بگیرید و گسترش دهید.

آموزش زبان انگلیسی با فیلم (مکالمه)

سازنده: AppEngine
دسته‌بندی: آموزش
حجم: ۶/ ۲۰ مگابایت
قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای

بسیاری از ما مدت زمان زیادی را صرف یادگیری زبان انگلیسی کرده‌ایم، اما با وجودی که از نظر لغات و گرامر پیشرفت کرده‌ایم و در سطح خوبی قرار داریم، در صحبت کردن هنوز با ضعف مواجهیم. اکثر افرادی که در آزمون‌های TOEFL و IELTS شرکت می‌کنند،‌ پایین‌ترین نمره آنها مربوط به قسمت Speaking این آزمون‌ها است. تنها روش بهبود این مهارت، تمرین بسیار زیاد و تقلید از نحوه صحبت کردن و جمله ساختن افرادی است که زبان مادری آنها انگلیسی است. در این نرم‌افزار، ‌شما کلیپ‌هایی از سریال‌ها، شوهای تلویزیونی، فیلم‌ها،‌ سخنرانی‌های TED و اخبار در دسته‌بندی‌های مختلف می‌بینید و باید سعی کنید بعد از دیدن و گوش فرا دادن دقیق و چند باره هر کلیپ، تلاش کنید جملات را مانند آنها تکرار کنید و به نوعی تمرین جمله‌سازی و تقلید لحن و لهجه را تجربه کنید. در هر بار تمرین و مرور، شما باید هر کارت را پس از بیان جمله گوینده در کلیپ، به سمت راست یا چپ بکشانید که نمایانگر میزان تسلط شما بر محتوای آن کارت است. سنجش اینکه به درستی جملات هر کلیپ را بیان کرده‌اید بر عهده خود شما است. پس از پایان کارتهای هر مجموعه یا هر تمرین، می‌توانید گزارشی از پیشرفت خود در آن سری تمرین مشاهده کنید و هر زمان که دوست داشتید، مجددا تمرین خود را ادامه دهید یا از ابتدا آغاز کنید.

پلان

دسته بندی: ویدیو و رسانه
سازنده: موسسه فرهنگی و دیجیتال آینه جادو
حجم: ۳/ ۵ مگابایت
پرداخت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای

با اپلیکیشن رایگان «پلان» می‌توانید برترین فیلم‌ها و سریال‌های روز ایران و جهان را در اختیار داشته باشید. فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه خود را همزمان با پخش دی‌وی‌دی آنها، اما با قیمتی بسیار ارزان‌تر، در «پلان» تماشا کنید.با پلان، سریع و آسان، انواع محصولات نمایش خانگی مثل فیلم و سریال و انیمیشن و تئاتر را با کیفیتی بالاتر از دی‌وی‌دی تماشا کنید، و علاوه بر تماشای آنلاین، محصول مورد نظرتان را با کیفیت‌های مختلف، حتی Full-HD، دانلود هم بکنید.بدون «پلان» باید صبور باشید تا دی‌وی‌دی یک فیلم یا سریال به محله یا شهر شما برسد، اما با «پلان» هر محصول نمایش خانگی به محض توزیع فیزیکی در دسترس‌تان خواهد بود.بدون «پلان» باید حداکثر به کیفیت DVD اکتفا کنید، اما با «پلان» محصولات روز را با کیفیت Full-HD در اختیار خواهید داشت.خرید و تماشای محصولات روز از «پلان» ‌مقرون به صرفه‌تر از بازار فیزیکی است، حتی اگر حجم اینترنت مصرفی خود را هم به قیمت محصول اضافه کنید.با «پلان» لازم نیست دردسرها و هزینه‌های بیرون آمدن از خانه یا محل کار را تحمل کنید و از همان جایی که هستید فیلم و سریال دلخواه‌تان را بخرید.همیشه این احتمال هست که فیلم یا سریال محبوب‌تان قدیمی باشد و پیدا نشود یا جدید باشد و خیلی زود کمیاب شود. با «پلان» هیچ محصولی هیچ‌وقت برای شما نایاب یا کمیاب نیست.با عضویت در «پلان» اگر شماره تلفن خود را وارد کنید، یک کد تایید برای شما پیامک می‌شود. کد دریافتی را وارد کنید و سپس شما به خانواده «پلان» می‌پیوندید.برای تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها باید از اعتبار کافه‌بازارتان استفاده کنید، هم می‌توانید تکی بخرید و هم می‌توانید فیلم‌کارت بخرید و تا ۱۰برابر مبلغ خریدتان فیلم و سریال ببینید و دانلود کنید.

کاروانرو

دسته‌بندی: حمل‌ونقل
سازنده: کاروانرو
حجم: ۱/ ۱ مگابایت
قیمت: رایگان

کاروانرو یک سیستم به اشتراک‌گذاری سفر است که در آن افرادی که ماشین ندارند می‌توانند با افرادی که ماشین دارند همسفر شوند و هردو طرف ضمن کاهش هزینه‌های رفت و آمد خود به کاهش خودروهای تک سرنشین و به تبع آن کاهش ترافیک و آلودگی هوا کمک کنند.مزیت استفاده این اپلیکیشن برای رانندگان، کاهش هزینه حمل‌ونقل، امنیت بیشتر به دلیل انتخاب مسافران توسط راننده و برای مسافران پرداخت هزینه کمتر، سفر راحت‌تر نسبت به حمل‌ونقل عمومی و امنیت بیشتر به دلیل انتخاب راننده توسط مسافر است.از دیگر مزایای کاروانرو می‌توان به کاهش تعداد خودروهای تک‌سرنشین و به تبع آن کاهش ترافیک و آلودگی هوا و همچنین یافتن دوستان جدید در سفر اشاره کرد.ضمنا پرداخت هزینه‌های سفر به‌صورت آنلاین بوده و به ساده‌تر شدن این فرآیند کمک می‌کند.برای استفاده از این نرم‌افزار رانندگان با وارد کردن مبدا، مقصد و زمان سفر خود، سفرشان را ارائه می‌دهند و مسافران با جست‌وجو در میان سفر‌ها درخواست خود را برای سفر موردنظر ارائه می‌دهند و پس از تایید توسط راننده با یکدیگر همسفر می‌شوند و هزینه‌هایشان را تقسیم می‌کنند.

نقشه و مسیریاب آفلاین

سازنده: رهاد
دسته‌بندی: سیر و سفر
حجم: ۷/ ۵ مگابایت
قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای

مواقعی پیش می‌آید که نمی‌دانید در این شهر بزرگ، کجا هستید. یک مسافر هستید و شهر را نمی‌شناسید. مسیر را می‌شناسید اما طی کردن مراحل مسیر را گم می‌کنید. وسط بزرگراه‌ها و خیابان‌های بزرگ گیر افتاده‌اید. دوست دارید یک مسافرت خوب داشته باشید اما نه مقصد را می‌شناسید و نه مسیر را. از کندلوس و قلعه بابک و ارگ راین تعریف‌های زیادی شنیده‌اید اما نمی‌دانید کجاست.این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند که مکان خود را با آدرس فارسی روی نقشه ببینید و مراحل مسیر را به‌صورت نوشته‌های فارسی از نقطه فعلی خود مسیریابی کنید.

رژیم هوشمند

دسته‌بندی: سلامت و تناسب اندام
حجم: 6/ 8 مگابایت
سازنده: لورازیا
قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای

اگر به فکر لاغری هستید به کمک نرم‌افزار رژیم هوشمند با استفاده از غذاهای مورد علاقه شما و رژیمی علمی می‌توانید تا یک کیلوگرم در هفته کم کنید. هوش مصنوعی استفاده شده در رژیم هوشمند می‌تواند نحوه واکنش بدن شما به رژیم غذایی را پردازش کند و رژیم‌هایی بسیار دقیق را به شما ارائه دهد. در این برنامه میزان پیشرفت رژیم و نحوه عملکرد شما در رژیم پردازش و در برنامه به شما نمایش داده می‌شوند. این نرم‌افزار فهرستی بزرگ از انواع غذاهای ایرانی و خارجی برای صبحانه، ناهار و شام به شما ارائه می‌دهد که آن را کامل‌ترین در بین برنامه‌های ایرانی می‌سازد.در رژیم هوشمند با انواعی از تست‌های سلامتی برای اندازه‌گیری میزان سلامتی شما همراه است، از جمله شاخص توده بدنی، وزن ایده‌آل، میزان اضافه وزن یا کمبود وزن، درصد چربی بدن و...

تله طب پوست، مو و زیبایی

دسته بندی: پزشکی
حجم: ۱/ ۶ مگابایت
سازنده: تله طب
قیمت: رایگان

شما به کمک تِله‌طب می‌توانید با کمترین هزینه، سریع‌ترین زمان ممکن و آسان‌ترین روش، سلامتی خود را تضمین کنید.شما در این اپلیکیشن می‌توانید با پزشکان موردنظر خود مشورت کنید یا به جای مراجعه حضوری دوره‌ای درمان یا پس از درمان (فالوآپ) از آن استفاده کنید. این کار در بخش مشاوره اختصاصی تِله طب فراهم شده است.در این نرم‌افزار شما نکات کاربردی و معتبر در حوزه سلامت را به‌صورت روزانه در قالب نکات عمومی و شخصی‌سازی شده دریافت می‌کنید. به‌صورت یک تالار پرسش و پاسخ، پرسش‌های مربوط به پزشکی و سلامت را در آن مطرح کنید و پزشکان به آنها پاسخ خواهند گفت. با توجه به موقعیت جغرافیایی شما، نزدیک‌ترین کلینیک‌ها، مطب‌ها و سایر مراکز درمانی مرتبط روی نقشه به شما نمایش داده می‌شود. همینطور شما یک پروفایل کاملا اختصاصی دارید که با آن، امکان تعامل بیشتر با پزشک دلخواه‌تان قابل انجام است.

تگ موند

دسته‌بندی: سبک زندگی
حجم: ۱/ 8 مگابایت
سازنده: تگ موند
قیمت: رایگان

شیک پوش هستید؟ تگ‌موند نرم‌افزاری است که به شما اجازه می‌دهد محصولات برندهای معتبر خارجی را به همراه قیمت، جزئیات و موجودی آنها در نمایندگی‌های مختلف ببینید. شما در تگ‌موند می‌توانید محصول مورد نظرتان را پیدا کنید و بفهمید سایز و رنگ مورد علاقه‌تان در کدام شعبه موجود است.از طرف دیگر تگ‌موند موقع دقیق حراج برندها و زمان چیدن نیو‌کالکشن‌های‌شان را به شما اطلاع می‌دهد.در تگ‌موند می‌توانید بیش از ۳۰ برند شامل آدیداس، نایک، لاکوست،‌ سواروسکی و ... را مشاهده کنید.