برچیده شدن ناگهانی نمایشگاه پوستر و عکس
در سومین روز از برگزاری اجراهای صحنه‌ای، جشنواره تئاتر فجر شاهد حاشیه‌هایی از جمله جمع شدن ناگهانی و بدون توضیح نمایشگاه پوستر و عکس جشنواره، برپایی جشن تولد اکبر زنجانپور و تاخیر در اجرای نمایش‌های تئاتر شهر بود.
به گزارش خبرگزاری مهر، سومین روز از برگزاری اجراهای صحنه ای سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با حاشیه‌های مختلفی از جمله جمع‌آوری نمایشگاه پوستر و عکس جشنواره تئاتر فجر که در زیر گذر چهارراه ولیعصر(ع) دایر شده بود، برگزاری جشن تولد ۶۹ سالگی اکبر زنجانپور بازیگر و کارگردان باسابقه تئاتر ایران که بعد از پایان آخرین اجرای نمایش «دایی وانیا» برگزار شد، استقبال از نمایش «در باب تفریحات سالم و غیرسالم» در تالار حافظ و کم‌رمق بودن حضور تماشاگران در مجموعه تئاتر شهر همراه بود.
نمایشگاه عکس‌ها و پوسترهای سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که در اولین روز برگزاری این رویداد هنری در زیرگذر چهارراه ولیعصر(ع) افتتاح شد، تنها دو روز دوام آورد و روز سوم بدون هیچ اطلاع‌رسانی قبلی از این محوطه جمع‌آوری شد.
قادر آشنا دبیر جشنواره تئاتر فجر با ابراز ناراحتی از این اتفاق در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها دلیل جمع شدن این نمایشگاه را عدم همراهی مسوولان شهرداری در برپایی این نمایشگاه دانسته است. این درحالی است که یک مسوول سازمان فرهنگی هنری شهرداری در گفت‌وگو با یکی دیگر از رسانه‌ها عنوان کرده بود: مساله تعهد مالی در میان نبوده است و برای مسوولان شهرداری امنیت عابران اهمیت داشته است و به دلیل عدم امنیت کافی برای مخاطبان و عابران، وجود درهای شیشه‌ای و تجمع افراد دراین مکان، بهتر است، تا اتمام مراحل امنیتی و ایمنی زیرگذر چهارراه ولیعصر(عج) این نمایشگاه جمع آوری شود.
به هر حال قرار است از امروز این نمایشگاه در سالن انتظار تالار اصلی تئاتر شهر برپا شود تا مثل سال‌های گذشته فقط علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی امکان بازدید از عکس‌ها و پوسترهای تئاتر را داشته باشند.
در این روز همچنین جشن تولد اکبر زنجانپور هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ایران بعد از آخرین اجرای نمایش «دایی وانیا» با بازی - کارگردانی این هنرمند در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. در این مراسم اکبر زنجانپور شمع‌های کیک تولد ۶۹ سالگی‌اش را با حضور عوامل نمایش، مدیران و هنرمندان تئاتر فوت کرد.
همچنین با گذشت چند روز از برگزاری جشنواره تئاتر فجر تماشاگران نمایش‌ها همچنان با تاخیر به دیدن آثار مورد نظرشان می‌نشینند و باید حداقل ۱۵ دقیقه پشت درهای بسته به انتظار ورود به سالن باشند.