برنامه‌های نرم‌افزاری زیادی این روزها نوشته می‌شوند که در بین کاربرانی که اغلب گوشی به دست هستند، محبوب می‌شوند. این برنامه‌ها شامل آموزش‌های زبان، خرید بهترین کالا با بهترین قیمت، راهکارهای سلامتی و کاهش وزن، آموزش آشپزی و اطلاعات بیشماری است که جسته و گریخته در شبکه‌های اجتماعی به آن برخورد می‌کنید اما داشتن این اطلاعات به‌صورت مسنجم و منظم در برنامه‌های خاصی قابل دسترسی است. به همین علت قصد داریم در ادامه شما را با ۱۱ برنامه محبوب ایرانی و اغلب رایگانی که در بازارهای مجازی محبوب شده‌اند آشنا کنیم.

ساعتگو (ساعت سخنگو)

دسته‌بندی: ابزارها

حجم: 6/ 5 مگابایت

قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای

سازنده: رایمون

اگر این‌قدر غرق در کار یا بازی می‌شوید که ساعت از دستتان می‌رود، بارها برنامه‌ریزی کرده‌اید اما همیشه با گذشت سریع زمان مشکل داشتید، دیر به وعده‌هایتان می‌رسید و از اینکه بهانه بیاورید خسته شده‌اید و اگر دوست دارید همیشه آن تایم باشید به برنامه ساعتگو اعتماد کنید. ساعتگو برنامه‌ای برای اعلام ساعت به زبان فارسی است که راس ساعت یا در بازه زمانی‌های متناوب یا هر موقع که گوشیتان را تکان بدهید اطلاعات لازم را به شما می‌دهد. از امکانات این برنامه می‌توان به امکان تنظیم بازه زمانی اعلام ساعت به‌صورت 5، 10، 15، 20، 30 و 60 دقیقه، امکان انتخاب صدای گوینده با چهار گوینده متفاوت، انتخاب برای اعلام یا عدم اعلام ساعت در حالت سکوت و هشدار صوتی قبل از اعلام ساعت اشاره کرد.

مترجم همراه

دسته‌بندی: سازنده: آموزشی

حجم: ۲/ ۳۰ مگابایت

قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای

سازنده: پردازشگران شبکه هوشمند ویرا

امروزه دانستن زبانی جدید امری اجتناب ناپذیر برای داشتن سفری راحت به کشورهای خارجی است. این نرم‌افزار بر ۲۴ زبان مهم دنیا مسلط است و با داشتن ۵۰ هزار جمله پیش فرض در دسته‌بندی‌های تفکیک شده، شما را از یادگیری زبان جدید بی‌نیاز خواهد کرد. این‌طور است که تلفن همراه شما، تبدیل به مترجم شما می‌شود. این مترجم همچنین دارای بیش از ۵۰ هزار جمله پیش فرض برای ترجمه آفلاین، ۴۸ دیکشنری معتبر عمومی و تخصصی، ترجمه متن به متن در حالت آنلاین و ذخیره لغات در دفترچه شخصی است.

دم‌نوش‌های گیاهی

دسته‌بندی: پزشکی

حجم: 7/ 2 مگابایت

قیمت: رایگان

سازنده: نارون سافت

طبیعت در فنجان شما است. دم‌نوش‌هایی که پیش از این مادربزرگ‌ها به زور به خوردمان می‌دادند، حالا منوی با کلاس‌ترین کافه‌های شهر را به خود اختصاص داده‌اند. از جمله استفاده‌های فراوانی که از انواع گیاهان می‌شود، مصرف آنها به شکل دم‌نوش است. هر دم‌نوش برای خود داروخانه‌ای کوچک است و مصرف آن به‌طور جدی می‌تواند بخشی از سلامتی را به انسان‌ هدیه کند.با این برنامه می‌توانید وارد دنیای دم‌نوش‌خورها شوید. این برنامه شامل دم‌نوش گیاهی، گیاهان دارویی، نوشیدنی سنتی، طب سنتی ایران، چای گیاهی، چای سبز، آموزش دم‌نوش، دم‌نوش جدید، آموزش دم کردن، جوشانده، گیاهی و غیره است.

ابر سلامت

دسته‌بندی: پزشکی

حجم: ۳/ ۵ مگابایت

قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای

سازنده: ابر سلامت

در این برنامه بیش از ۳۰۰ پزشک تایید شده آماده پاسخگویی به سوالات پزشکی شما هستند.

سوال‌ها و مشاوره‌هایی با مضامین عمومی، تغذیه، مامایی، زنان، روانشناسی و... «در کمتر از ۲۴ ساعت» پاسخ داده می‌شود. این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا در هر ساعت از شبانه روز به شبکه بزرگی از پزشکان دسترسی داشته باشید و سوالات جسمی و روحی خود را با آنها مطرح کنید و از مشاوره آنها برخوردار شوید.

با استفاده از این اپلیکیشن شما می‌توانید وضعیت سلامتی خودتان را به‌صورت مستمر بررسی کنید و نحوه تغییرات فشارخون، قند خون و وزن خود در روزها و ماه‌های قبل را مشاهده کنید.

این برنامه همچنین کمک می‌کند متناسب با وزن، قد، سن و جنسیت خود به‌صورت روزانه پیام‌ها و توصیه‌های سلامت را دریافت کنید.

نجوم‌‌عکس

دسته‌بندی: عکاسی

حجم: 1/ 820 کیلوبایت

قیمت: رایگان

سازنده: موسسه طبیعت آسمان شب

آیا تا به حال از ماه یا سوژه آسمانی دیگری عکاسی کرده‌اید؟ تجربه عکاسی تلسکوپی از سیاره‌ای مانند مشتری یا جرمی در عمق آسمان را داشته‌اید؟ از مناظر آسمانی، شبی پرستاره یا غروب خورشید عکسی دارید؟ با این برنامه می‌توانید عکس‌های نجومی خود را، حتی اگر با دوربین موبایل گرفته‌اید، با دیگران به اشتراک بگذارید یا عکس‌های گرفته شده توسط عکاسان دیگر را مشاهده کنید و از دیدن آنها لذت ببرید.

بازآرتچه

دسته‌بندی: خرید

حجم: ۶/ ۲ مگابایت

قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای

سازنده: گروه برنامه نویسی اتفا

آیا دوست دارید دوستتان را با یک کادوی زیبا سورپرایز کنید؟ اهل مد و تیپ زدن هستید؟ دوست دارید دکوراسیون خانه تان را با وسایل زیبا متحول کنید؟ دوست دارید بدانید در شهرتان چه زمان کنسرت، تئاتر یا هر رویداد هنری برگزار میشود؟ در برنامه بازآرتچه یعنی: بازارچه + آرت (هنر = art) = بازآرتچه بستری فراهم شده که هنرمندان در زمینه‌های مختلف بتوانند محصولاتشان را معرفی کنند. شما می‌توانید در بین بی‌شمار محصول هنری و دست ساز جست‌وجو کنید و هرکدام را پسندیدید بدون واسطه از خود تولید‌کننده بخرید.این برنامه لحظه به لحظه آپدیت می‌شود و هنرمندان محصولاتشان را در آن به فروش می‌گذارند و در طی زمان این برنامه کامل و کامل‌تر می‌شود. در این برنامه هنرمندها چه کارگاه و مغازه داشته باشند و چه اینکه در خانه فعالیت کنند، می‌توانند فروشگاه خودشان را بسازند و محصولاتشان را به برنامه اضافه کنند و به این ترتیب محصول‌شان را به همه مردم در سرتاسر ایران معرفی کنند.

دیگ تابستونی

دسته‌بندی: سبک زندگی

حجم: 4/ 8 مگابایت

قیمت: رایگان

سازنده: متافور

دیگ تابستونی صدها دستور غذای با کیفیت و پیشنهادهای اختصاصی خود را برای شما دارد. پیشنهادهای دیگ با این ایده که برای دوستی صمیمی توضیح داده می‌شوند آماده شده‌اند. در دیگ تابستونی پیشنهاد غذاهای مخصوص فصل گرم را پیدا می‌کنید. پیشنهادهای دیگ تابستونی خنک، خوشمزه، ساده اما در عین حال حرفه‌ای و خاص هستند و با همه موادی که در فصل گرما پیدا می‌کنید درست می‌شوند. در این برنامه می‌توانید براساس موادی که الان در یخچال دارید، مدت زمانی که برای آشپزی دارید یا درجه سختی غذاها، جست‌وجو کنید. همچنین این برنامه مقدار مواد لازم بر حسب تعداد نفرات را برای شما محاسبه می‌کند. متناسب با هر مرحله از تهیه غذا، تایمر تنظیم شده وجود دارد تا بهترین نتیجه را بگیرید. برای دیدن غذاها نیاز به اینترنت ندارید.

خبر فوری

دسته‌بندی: اخبار و مجلات

حجم: ۶/ ۱ مگابایت

قیمت: رایگان

در دنیای امروز سرعت در ارتباطات و اطلاع‌رسانی حرف اول را می‌زند. همه افراد به‌دنبال مصرف مداوم اطلاعات و اخبار روز هستند. اما حجم عظیم اخبار و اطلاعاتی که هر روز در دنیای وب فارسی تولید می‌شود آن‌قدر زیاد است که دنبال کردن آنها تقریبا برای هیچ فردی میسر نیست. مشکل دیگر این است که حجم بسیاری از این محتوای تولید شده، توضیحات و تفسیرها و حواشی اخبار است. نکته بسیار مهم دیگر این‌که در میان حجم عظیم اخبار روزمره، تنها چند خبر معدود، خبر روز کشور و جهان هستند که از قضا دارای ماهیت فوری هستند: یعنی مطالعه آنها به‌عنوان یک «خبر داغ» برای مخاطب علاقه‌مند به اخبار، ارزشی در حد طلا دارد؛ هر چند اغلب این اخبار زمانی در خبرگزاری‌ها منتشر می‌شوند که دیگر «خبر داغ» محسوب نمی‌شوند. با این برنامه می‌توانید به سرتیتر مهم‌ترین اخبار فوری ایران و جهان که توسط تیم خبری حرفه‌ای دست‌چین شده‌اند دسترسی داشته‌ باشید.

فوتبال

دسته‌بندی: ورزشی

حجم: 4/ 4 مگابایت

قیمت: رایگان

سازنده: آدران

با این برنامه می‌توانید به‌صورت آنلاین نتایج بازی‌ها را دنبال کنید، از گلزنان برتر هر لیگ مطلع شوید. تیم محبوب خود را انتخاب کنید و در هر جا که هستید به سرعت از تمام رویداد‌های بازی آگاه شوید و اخبار و حواشی فوتبال راپیگیری کنید

.این برنامه شامل ویژگی‌هایی همچون اطلاع‌رسانی زنده نتایج تیم‌های محبوب (از طریق نوتیفیکیشن)، نمایش نتایج و اطلاعات لیگ‌های ایران، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، آلمان، فرانسه، هلند، زمانبندی پخش تلویزیونی، نمایش اطلاعات هر بازی مانند گلزنان، کارت زرد و قرمز ... نمایش جدول رده‌بندی لیگ ها، اطلاعات برترین گلزنان، بهترین پاس گل دهندگان و برنامه بازی‌های هر لیگ و سرعت بالا در دریافت اطلاعات است.

شب‌خواب گوشی

دسته‌بندی: ابزارها

حجم: ۱/ ۱ مگابایت

قیمت: رایگان

سازنده: گروه نرم‌افزاری مارلیک

توسط این برنامه می‌توانید نور صفحه نمایش خودتان را بسیار پایین بیاورید. این برنامه یک فیلتر مشکی بر روی صفحه نمایش شما قرار می‌دهد و نور صفحه نمایش را بسیار کم می‌کند تا هنگام کار با گوشی، نور صفحه نمایش به چشم شما آسیب نرساند.