گروه خبر- در پی پرداخت نشدن حقوق چند ماه و نبود امنیت شغلی کارگران شرکت پلی اکریل کارگران از مسئولان، رسیدگی به مشکلات خود را خواستار شده اند.

موسوی لارگانی با بیان اینکه فردی به نام 'العقیلی' این شرکت را خریداری کرده، افزود: ما موافق اصل ۴۴ و خصوصی سازی هستیم، اما باید اهلیت افراد هم مورد بررسی قرار بگیرد. فردی که شرکت پلی اکریل را خریده با بدهکاری سنگینی مواجه است و هیچکس از خانواده وی هم در این زمینه جوابگو نیست. وی با بیان اینکه کارگران این شرکت بیش از هفت ماه است حقوق خود را دریافت نکرده اند، گفت: دولت ۴۰ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق کارگران در نظر گرفته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان همچنین تصریح کرد: عملکرد موسسه ثامن الائمه در برخی از استان ها از جمله اصفهان مثبت بوده است. این موسسه در استان اصفهان بیش از دو هزار میلیارد تومان اموال و دارایی دارد اما سپرده گذارانش کمتر از ۹۰۰ میلیارد تومان طلب دارند. موسوی لارگانی با بیان اینکه تاکنون جلساتی را با مسئولان این موسسه برگزار کرده ایم، گفت: سپرده گذاران اصفهانی برای خرید اموال این موسسه اعلام آمادگی کرده اند اما هنوز به نتیجه دقیق برای رفع این مشکل نرسیده اند. نظر بانک مرکزی در غیرقانونی بودن این موسسه قابل قبول نیست. وی با بیان اینکه چرا بعد از جمع آوری سپرده های مردم، اعلام می‌کنند که این موسسه، غیرقانونی است افزود: تاکنون سپرده گذارانی که در این موسسه تا ۳۰۰ میلیون تومان سپرده گذاری کرده اند تعیین تکلیف شده اند و تعیین تکلیف سپرده گذاران بیشتر از ۳۰۰ میلیون تومان در دستور کار قرار دارد. رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان همچنین گفت: فرار مالیاتی زیادی در کشور وجود دارد و دولت باید در این زمینه برنامه ریزی کند.

وی با انتقاد از افزایش گریز سرمایه گذاران از اصفهان گفت: سرمایه گذاران اصفهانی بدلیل بالابودن مالیات در این استان، در سایر استان ها سرمایه گذاری می‌کنند. لارگانی با بیان اینکه میانگین بیکاری در استان ۳ درصد از میانگین بیکاری در کشور بالاتر است، افزود: بیشتر کارخانه های تولیدی این استان تاکنون یا تعطیل شده یا در حالت نیمه تعطیل هستند و تنها با ۲۰ یا ۴۰ درصد از ظرفیت خود کار می کنند. وی با بیان اینکه در شش ماهه اول سال ۹۵ بیش از ۱۶ هزار نفر در استان اصفهان بیکار شدند، گفت: آزمون هایی برای جذب نیرو در نهادها و ارگان های مختلف برگزار شده اما هنوز مشغول به کار نشده اند.در سال ۹۱ حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اصفهان به خزانه دولت واریز شد اما مبلغ واریزی از استان در سال ۹۵ به شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.