دنیای اقتصاد: فولاد مبارکه اصفهان در راستای عمل به راهبرد اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخل در گام موفق دیگری توانست، برای اولین بار در کشور چرخدنده جناغی قفسه f1 نورد گرم را بومی سازی نماید.
مدیر خرید قطعات یدکی و تجهیزات فولاد مبارکه ضمن تأیید این خبر گفت: با بومی سازی این تجهیز بسیار حساس، فولاد مبارکه بار دیگر با نگاه کارشناسی دقیق، مسؤلانه و با اعتماد به صنعت داخل کشور توانست برگ زرین دیگری بر کارنامه پر افتخار صنعت فولاد کشور بیفزاید.
حسین همتگیر در همین رابطه تصریح کرد: این تجهیز که بزرگترین چرخ دنده جناغی در کارخانجات نورد ورقهای فولادی کشور است 70 تن وزن، 5000 میلیمتر قطر و 1600 میلیمتر ارتفاع دارد که با مشارکت شرکتهای تامکار و دنده تراش وهابی در قالب یک قرارداد کنسرسیوم در اصفهان ساخته شد .
وی در خصوص روند ساخت این تجهیز فوق حساس خاطر نشان کرد: این پروژه عظیم که طی 2سال انجام شد، مراحلی از قبیل: تأمین متریال، مونتاژ اجزاء دنده، جوشکاری، تنش گیری، تراشکاری، دنده زنی و عملیات مونتاژ نهایی شفت و بیرینگها را با موفقیت سپری کرده است. مدیر خرید قطعات یدکی و تجهیزات فولاد مبارکه با اشاره به مزایای این بومی سازی گفت: با توجه به ساخت این چرخ دنده عظیم در داخل کشور از خرید خارجی آن بی نیاز شدیم چراکه این شرکتها آمادگی خود را برای تعمیر چرخ دنده در حال کار موجود در قفسه f1 نورد گرم اعلام داشته اند ضمن اینکه عملیات ساخت و تعمیر چرخ دنده موجود، صرفه جویی قابل توجه ارزی را برای فولاد مبارکه و کشور در بر داشته است. همت گیر کسب این موفقیت بزرگ را که در فضای تحریم های ناجوانمردانه حاصل شده به ملت غیور ایران بخصوص مدیریت و کارشناسان شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکتهای تامکار و دنده تراش وهابی و جامعه صنعت تبریک گفت.