فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری در این چندسال اخیر توجه ویژه‌ای به رشته موتورسواری داشته است. تشکیل کمیته موتورریس از جمله اقدامات این فدراسیون به حساب می‌آید. اقداماتی که باعث پیشرفت این رشته ورزشی پرطرفدار و فرهنگ‌سازی بین علاقه‌مندان شده است. برگزاری مسابقات منظم و برنامه‌ریزی شده یکی از این عوامل بوده است. در سال ۹۵ نیز اولین دوره از مسابقات موتورریس قهرمانی کشور به میزبانی استان تهران در پیست آزادی برگزار شد. در این مسابقه از استان‌های مختلفی حضور داشتند؛ اما استان تهران بیشترین مقام‌ها را کسب کرد. ضمن آنکه مهدی جابری توانست در روز تایم‌گیری با ثبت زمان ۸۴۴/ ۴۸ ثانیه رکورد جدیدی را در پیست سرعت آزادی به ثبت برساند.

مثل همیشه اولین کلاس، ۱۲۵ سی‌سی بود. هیجان خاصی در این کلاس وجود ندارد. کمترین حادثه در این کلاس به ثبت رسیده است. حسین برومند تنها نماینده استان خراسان بود که توانست در این کلاس روی سکو قرار بگیرد. برومند نفر اول این کلاس شد. بعد از وی محمدرضا آرین در جایگاه دوم ایستاد. محمد امیری نیز در این کلاس سوم شد. درکلاس ۲۵۰ سی‌سی رقابت تاحدودی نزدیک‌تر بود. نفرات اول، دوم و سوم رقابت خوبی باهم داشتند. در این کلاس علیرضا هاشمی توانست با موتور ۲۵۰ سی‌سی خود زودتر از دیگر رقبا از خط پایان عبور کند. مصطفی کهنی و هژیر احمدی نیز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم کلاس ۲۵۰ سی‌سی ایستادند.

در کلاس 600 سی‌سی هیجان بیشتری ایجاد شده بود. در روز تایم‌گیری علیرضا عباس جی توانسته بود با ثبت رکورد 285/ 51 به‌عنوان نفر اول در خط استارت قرار بگیرد. سلمان اوضاعی و علی شایگان نیز در جای دوم و سوم خط استارت قرار داشتند. اما در اواسط مسابقه سلمان اوضاعی روی زمین افتاد و جایگاه خود را از دست داد. به همین خاطر رقابت اصلی بین علی شایگان و علی رضا عباس جی بود. که در نهایت علی شایگان توانست جایگاه اول کلاس 600 سی‌سی را به خود اختصاص دهد. علیرضا عباس جی نیز که بهترین تایم این کلاس را به خود اختصاص داده بود در جایگاه دوم قرار گرفت. مجتبی امیری نیز که مسابقه را از جایگاه دوازدهم شروع کرده بود، توانست با تجربه و توانایی‌های خود جایگاه سوم این کلاس را به خود اختصاص دهد.

اما نوبت به کلاس 1000 سی‌سی رسید. مهدی جابری در روز تایم‌گیری با ثبت زمان 844/ 48 ثانیه توانست رکورد جدیدی از خود به جا بگذارد. ساسان اکبری هم زمان 076/ 49 را به ثبت رساند. وی چند دوره‌ای است که توانسته عملکرد بسیار قابل قبولی از خود نشان دهد و در این کلاس خوش درخشید. سید حمید محسنی نیز با هوندا HRC1000 خود نیز در روز تایم‌گیری زمان 181/ 49 را ثبت کرده بود و مسابقه را از جایگاه سوم شروع کرد. بدشانسی برای حمید محسنی و مهدی نعیمی درهمان ابتدای مسابقه باعث شد تا این دو موتورسوار باسابقه بایکدیگر برخورد کنند و به خارج از پیست پرت شوند. خوشبختانه اتفاقی خاصی برای این دوشرکت‌کننده پیش نیامد. اما موتورهایشان آسیب جدی دیدند. به همین دلیل محسن مرگن به راحتی با فاصله زیادی نسبت به نفرات اول و دوم مسابقه را از جایگاه سوم ادامه داد. وی درروز تایم‌گیری با ثبت زمان 170/ 51 جایگاه پنجم خط استارت را به‌دست آورده بود. اما رقابت اصلی میان مهدی جابری و ساسان اکبری بود. هردو با توانایی‌های بالای خود رقابت نفسگیر و جذابی را ایجاد کرده بودند. در نهایت نیز مهدی جابری با اختلاف چند سانتی متری توانست زودتر از ساسان اکبری از خط پایان عبور کند و برسکوی اول کلاس 1000سی‌سی قرار بگیرد. ساسان اکبری نیز در این کلاس مقام دوم را ازآن خود کرد. مقامی که چند دوره‌ای است وی آن را کسب می‌کند و در تلاش است تا مقام اول کلاس 1000 سی‌سی را به‌دست آورد.