موزه صنعتی
داستان موزه‌های تهران، داستان عجیب و سردرگم‌کننده‌ای است. هر موزه به ارگانی تعلق دارد و هر ارگان هم در هر دوره‌ای مدیران و مسوولان مقتضی آن دوره را تجربه می‌کند.
تا اینجای کار همه چیز طبیعی است اما این تغییر و تحولات آنجایی غیرطبیعی و آسیب زننده می‌شوند که شما متوجه می‌شوید درب موزه‌ای نزدیک به سه سال بسته است و برای چندماهی هم حیاط موزه مکانی برای دست فروشان می‌شود. تا زمانی که مدیریت سازمان مربوطه تغییر می‌کند و طی اقدامی سریع محوطه را از دست فروشان و کاسبان تخلیه می‌کند.
«موزه استاد علی اکبر صنعتی» زیر نظر «جمعیت هلال احمر»، از قدیمی‌ترین موزه‌های تهران است که طی سال‌ها مکانی برای بازدید مخاطبان از آثار استاد صنعتی بوده است، اما متاسفانه در سه سال آخر مدیریت پیشین هلال احمر به دلیل مدیریت غیرفرهنگی و غیر‌مسوول درب این موزه بسته شد و حیاط این موزه به مکانی برای کاسبان و دست فروشان تبدیل شد. این قضیه برای مدت‌ها مسکوت مانده بود؛ اما در هفته گذشته با تغییر مدیریت موزه از طرف جمعیت هلال احمر، این موضوع پس از مدت‌ها سکوت، حساسیت رسانه‌ای
پیدا کرد.
مدیریت جدید موزه آقای «فرهاد علی اکبری گاوزن» که خود از هنرمندان مطرح کشور است و به صورت داوطلبانه به هلال‌احمر پیوسته است. طی مصاحبه هفته گذشته خود با «ایسنا» ضمن بیان مسائل و مشکلات به وجود آمده از اقدامات و برنامه‌های جدید برای بازسازی این موزه با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران سخن گفت و ابعاد آن را تشریح کرد.